Když se řekne internetové vyhledávání, drtivá většina uživatelů si vybaví Google. Ano, v tuzemsku si nemalý počet vyhledávajících představí spíše Seznam, ale globální jednička je jasná a naprosto neotřesitelná. Sesadit se ji snažilo více vyhledávacích platforem, ale žádná neuspěla a vyloženě se nabízí otázka, proč se do něčeho takového nepustila nejbohatší firma na světě?
Vyhledávací platforma Google vznikla v roce 1995, nicméně v té době se ještě jednalo o prototyp. Finální spuštění plnohodnotné verze se odehrálo o dva roky později, v roce 1997 a Google od té doby svůj „search engine“ vypiplal takřka k dokonalosti. Vyhledávání = Google, to je čirý fakt a ne nadarmo se vyhledávání na internetu obecně označuje jako „googlování“.
Několik konkurenčních platforem se již snažilo dominanci Googlu na tomto poli nějakým způsobem narušit, ale nikdo neuspěl. Proč se o to ale nikdy nepokusil Apple? Nejbohatší, nejhodnotnější a technicky jedna z nejvyspělejších firem světa by rozhodně mohla v oblasti internetového vyhledávání pořádně zamíchat kartami, jenže do toho světa nikdy nevstoupila.
K tomu, proč vlastně Apple do tohoto specifického odvětví nikdy nevstoupil, se vyjádřil Eddy Cue, viceprezident kalifornského giganta pro služby. Hlavní důvody jsou dle něj čtyři a ten první je logický. Peníze. Vybudování konkurenceschopného vyhledávače by Apple stálo miliardy dolarů, vývoj by trval roky a stál by Apple také cenné zdroje, které by musel stáhnout z jiných projektů.
Dalším důvodem je to, že se tento trh, díky vstupu umělé inteligence, rychle mění a aktuálně se jedná o poměrně nejistý, riskantní segment. Apple se drží bokem této oblasti i kvůli tomu, že se úspěšná vyhledávací platforma neobjede bez cílených reklam a to je v rozporu s jeho základními hodnotami, kterých se drží.
Posledním důvodem nezájmu Applu o oblast internetovému vyhledávání je fakt, že zkrátka nemá tým, potřebnou infrastrukturu a ani odpovídající znalosti. Ano, tohle všechno lze postupem času dohnat, ale Google má v tomto směru náskok skoro 30 let a to je zkrátka velké sousto i na tak vyspělou firmu, jakou Apple bezesporu je.
Když se řekne internetové vyhledávání, drtivá většina uživatelů si vybaví Google. Ano, v tuzemsku si nemalý počet vyhledávajících představí spíše Seznam, ale globální jednička je jasná a naprosto neotřesitelná. Sesadit se ji snažilo více vyhledávacích platforem, ale žádná neuspěla a vyloženě se nabízí otázka, proč se do něčeho takového nepustila nejbohatší firma na světě?
Vyhledávací platforma Google vznikla v roce 1995, nicméně v té době se ještě jednalo o prototyp. Finální spuštění plnohodnotné verze se odehrálo o dva roky později, v roce 1997 a Google od té doby svůj „search engine“ vypiplal takřka k dokonalosti. Vyhledávání = Google, to je čirý fakt a ne nadarmo se vyhledávání na internetu obecně označuje jako „googlování“.
Několik konkurenčních platforem se již snažilo dominanci Googlu na tomto poli nějakým způsobem narušit, ale nikdo neuspěl. Proč se o to ale nikdy nepokusil Apple? Nejbohatší, nejhodnotnější a technicky jedna z nejvyspělejších firem světa by rozhodně mohla v oblasti internetového vyhledávání pořádně zamíchat kartami, jenže do toho světa nikdy nevstoupila.
K tomu, proč vlastně Apple do tohoto specifického odvětví nikdy nevstoupil, se vyjádřil Eddy Cue, viceprezident kalifornského giganta pro služby. Hlavní důvody jsou dle něj čtyři a ten první je logický. Peníze. Vybudování konkurenceschopného vyhledávače by Apple stálo miliardy dolarů, vývoj by trval roky a stál by Apple také cenné zdroje, které by musel stáhnout z jiných projektů.
Dalším důvodem je to, že se tento trh, díky vstupu umělé inteligence, rychle mění a aktuálně se jedná o poměrně nejistý, riskantní segment. Apple se drží bokem této oblasti i kvůli tomu, že se úspěšná vyhledávací platforma neobjede bez cílených reklam a to je v rozporu s jeho základními hodnotami, kterých se drží.
Posledním důvodem nezájmu Applu o oblast internetovému vyhledávání je fakt, že zkrátka nemá tým, potřebnou infrastrukturu a ani odpovídající znalosti. Ano, tohle všechno lze postupem času dohnat, ale Google má v tomto směru náskok skoro 30 let a to je zkrátka velké sousto i na tak vyspělou firmu, jakou Apple bezesporu je.