Nejnovější výroční iPhone X disponuje jako vůbec první jablečné zařízení speciální přední True Depth kamerou, která je vybavena 3D senzorem. Od roku 2019 jej Apple plánuje implementovat i do hlavního zadního fotoaparátu.
Podle nejnovějších informací Apple oslovil několik dodavatelů potřebných komponent a v tuto chvíli vyhodnocuje možnosti. Zadní 3D senzor by mohl vylepšit ARKit, protože by poskytoval přesné vzdálenosti snímaných objektů, na rozdíl od současného nastavení, které vzdálenost spíše odhaduje. Předpokládá se, že bude také využit pro zlepšení režimu „Portrét“.
Na rozdíl od předního snímače, který původně využívá strukturovaný přísun světla na bázi první generace technologie Kinect, zadní kamera by mohla nabídnout řešení „TOF‘ (Time-Of-Flight camera), které vypočítává vzdálenost založenou na známé rychlosti okolního světla a měří čas letu světelného signálu od subjektu směrem k fotoaparátu pro každý bod výsledného obrazu. Jedná se o stejnou technologii, kterou disponuje například Xbox One od společnosti Microsoft.
TOF senzory jsou také použity v telefonech podporujících Projekt Tango od Googlu, jako je Lenovo Phab 2 Pro a Asus Zenfone AR. Tyto senzory Googlu dodává společnost Infineon, se kterou Apple rovněž jedná, ale také oslovil Sony a ještě se mluví o Panasonicu a STMicroelectronics.
zdroj: GSMArena
Nejnovější výroční iPhone X disponuje jako vůbec první jablečné zařízení speciální přední True Depth kamerou, která je vybavena 3D senzorem. Od roku 2019 jej Apple plánuje implementovat i do hlavního zadního fotoaparátu.
Tip: iPhone X je novým králem fotomobilů. V oblasti videa však ztrácí
Podle nejnovějších informací Apple oslovil několik dodavatelů potřebných komponent a v tuto chvíli vyhodnocuje možnosti. Zadní 3D senzor by mohl vylepšit ARKit, protože by poskytoval přesné vzdálenosti snímaných objektů, na rozdíl od současného nastavení, které vzdálenost spíše odhaduje. Předpokládá se, že bude také využit pro zlepšení režimu „Portrét“.
Na rozdíl od předního snímače, který původně využívá strukturovaný přísun světla na bázi první generace technologie Kinect, zadní kamera by mohla nabídnout řešení „TOF‘ (Time-Of-Flight camera), které vypočítává vzdálenost založenou na známé rychlosti okolního světla a měří čas letu světelného signálu od subjektu směrem k fotoaparátu pro každý bod výsledného obrazu. Jedná se o stejnou technologii, kterou disponuje například Xbox One od společnosti Microsoft.
TOF senzory jsou také použity v telefonech podporujících Projekt Tango od Googlu, jako je Lenovo Phab 2 Pro a Asus Zenfone AR. Tyto senzory Googlu dodává společnost Infineon, se kterou Apple rovněž jedná, ale také oslovil Sony a ještě se mluví o Panasonicu a STMicroelectronics.
zdroj: GSMArena