Společnost Strategy Analytics před malou chvílí zveřejnila kvartální report objemu prodejů v segmentu mobilních telefonů za první čtvrtletí letošního roku. Na první pohled tahle analýza zaujme nejen čísly, ale i několika zajímavými fakty: a) výrobci zaznamenali skvělý meziroční 24% nárůst, b) Huawei se nevešel ani do první pětice, c) trh sílí navzdory stále probíhající pandemii
Výsledky za Q1/2021 jsou následující: na prvním místě se umístil Samsung, který vyexpedoval 77 milionů smartphonů a zaznamenal skvělé 32% meziroční zlepšení. Druhý Apple již nepatrně ztrácí. Prodal 57 milionů iPhonů, přičemž si meziročně polepšil dokonce o 44 %. Třetí Xiaomi sice poslalo do světa “jen” 49 milionů, ale i tak může slavit, protože je to stále o 80 % více než vloni.
Pro lepší přehled, určitě mrkněte do přiložené tabulky. A také vám zřejmě neuniklo, že Huawei mezi nejsilnějšími značkami letos chybí. Je tomu skutečně tak. Čínský gigant už nově patří do kolonky “Ostatní” a můžou za to klesající prodeje. Ztráta pozice na globálním trhu jde bohužel ruku v ruce i se ztrátou vedoucího postavení na tom domácím.
Společnost Strategy Analytics před malou chvílí zveřejnila kvartální report objemu prodejů v segmentu mobilních telefonů za první čtvrtletí letošního roku. Na první pohled tahle analýza zaujme nejen čísly, ale i několika zajímavými fakty: a) výrobci zaznamenali skvělý meziroční 24% nárůst, b) Huawei se nevešel ani do první pětice, c) trh sílí navzdory stále probíhající pandemii
Výsledky za Q1/2021 jsou následující: na prvním místě se umístil Samsung, který vyexpedoval 77 milionů smartphonů a zaznamenal skvělé 32% meziroční zlepšení. Druhý Apple již nepatrně ztrácí. Prodal 57 milionů iPhonů, přičemž si meziročně polepšil dokonce o 44 %. Třetí Xiaomi sice poslalo do světa “jen” 49 milionů, ale i tak může slavit, protože je to stále o 80 % více než vloni.
Pro lepší přehled, určitě mrkněte do přiložené tabulky. A také vám zřejmě neuniklo, že Huawei mezi nejsilnějšími značkami letos chybí. Je tomu skutečně tak. Čínský gigant už nově patří do kolonky “Ostatní” a můžou za to klesající prodeje. Ztráta pozice na globálním trhu jde bohužel ruku v ruce i se ztrátou vedoucího postavení na tom domácím.