Včera jsme vás v tomto samostatném článku informovali o tom, že letošní modelovou řadu iPhonů 12 experti vnímají jako velký milník v dosavadním vývoji napříč producenty chytrých telefonů. Ať už jde o maličký iPhone 12 Mini, klasický 12 a vybavenější iPhony 12 Pro a největší Pro Max Apple zvolil úplně jinou strategii.
Zaprvé je to obnovená sázka na kompaktní telefon. Tento segment totiž (až na malé výjimky) všichni výrobci opouštějí, byť je to zdánlivě logické. Zákazníci totiž (hlavně asijští) v dnešní době vyžadují větší úhlopříčky. Ti tvoří mainstream. Jablečný podnik se ale rozhodl úplně neignorovat i zbytek těch, kteří stále chtějí menší smartphone. Minimálně v tomto ohledu zaslouží Apple uznání, a je dost možné, že se k němu ostatní (znovu) přidají.
A zadruhé? Nově chybí v jablečných telefonech nabíječka i sluchátka EarPods. A právě toto je krok, ze kterého si analytici doslova sedají na zadek, protože jde podle nich o promyšlený strategický tah. Nutno dodat, že jen z podnikatelského hlediska, a je nad slunce jasné o co Applu jde. Chce zákazníky tlačit do nákupu bezdrátových AirPods. Co na tom, že jejich aktuální celosvětový podíl je v tuto chvíli 35 %; Apple chce víc.
TIP: Letošní krok Applu je podnikatelský majstrštyk, shodují se experti
Podle nové zprávy, se kterou přispěchal server Phone Arena, je k dnešnímu dni v oběhu více jak jedna miliarda iPhonů. Web se přitom odvolává na analýzu, kterou zveřejnil web Above Avalon. Pokud se tato studie opírá o faktická čísla, a já nemám důvod se domnívat, že je příliš vzdálená od pravdy, jde z pohledu chytrých telefonů o naprosto bezprecedentní počin.
Tento úspěch je však jasným varovným signálem v několika ohledech, jakkoliv můžou být dividendoví akcionáři a stávající, potažmo budoucí investoři v klidu (děkuji čtenáři DRDR za podnět), a vlastně s nimi i Apple. V plné nahotě se právě díky těmto číslům ukazuje, proč ostatní výrobci mnohdy čekají na to s “čím zase přijde Apple”. Jeho postavení je totiž dominantní, tak proč by nemohl být pokusným králíkem?
TIP: Letošní krok Applu je podnikatelský majstrštyk, shodují se experti
A ty signály? Třeba ta myšlenka výše je vlastně prvním z nich. Vysvětluje, proč se ostatní někdy až opičí po americké firmě. Už s ohledem na různé platformy (Android vs. iOS) to přece není nutné. Proč? Tak třeba proto, že každý si jede na svém. Jak vidíte, tak v celkovém kontextu to není tak docela pravda a výrobci jako Samsung, Xiaomi a další se nechávají ovlivňovat.
A dál? Dál třeba to, že Apple v podstatě neinovuje. Skalní fanoušek si to nejspíš nikdy nepřipustí (chápu) a bude svoji ideu opírat o prodejnost a marži na jeden kus, kde je kalifornský gigant stále jasnou jedničkou na trhu, ale jak velký mezigenerační progres opravdu nabízí?
Přesně tak! Z podnikatelského pohledu funguje jak dobře namazaný stroj, což hlavně z historického hlediska nemá obdoby. Ale je inovátorem? Ne, není. Uvedu příklad. Zkuste mi v komentářích uvést několik příkladů, proč přecházet z loňské generace iPhonů na tu letošní? Bude to design, MagSafe nebo senzor LiDAR? A co fotoaparát, ten taky?
Nehledejte v tom ironii. Design je pouze inovovaný. Magnetické dobíjení je taky fajn, ale jde o opravdu zásadní důvod, proč vyměnit starší telefon za nový? A zmíněný LiDAR? Papírově je tento de facto ToF senzor, byť mnohem přesnější, skvělý tahák, ale prakticky? To si nemyslím.
A fotoaparáty? Jsou stejné jako loni. Ano, video může podporovat více standardů (k tomu Smart HDR3 a vylepšený noční režim), ale zase a znovu se ptám: Jak moc ten rozdíl poznáte při každodenních činnostech v praxi?
Osvědčená sázka na skvělý marketing totiž nemusí fungovat věčně a paralela s Intelem se tak přímo nabízí. Technologický náskok se pomalu a jistě začíná měnit ve stagnaci, kterou může brzy vystřídat pomyslná křeč v podobě přešlapování na místě. Apple dlouho hraje na jistotu. To momentálně dává smysl, ale zároveň je to na hony vzdálené původní myšlence, když představil svůj první iPhone. Ikonické motto “Think different” se tak nějak vypařilo do ztracena.
Včera jsme vás v tomto samostatném článku informovali o tom, že letošní modelovou řadu iPhonů 12 experti vnímají jako velký milník v dosavadním vývoji napříč producenty chytrých telefonů. Ať už jde o maličký iPhone 12 Mini, klasický 12 a vybavenější iPhony 12 Pro a největší Pro Max Apple zvolil úplně jinou strategii.
Zaprvé je to obnovená sázka na kompaktní telefon. Tento segment totiž (až na malé výjimky) všichni výrobci opouštějí, byť je to zdánlivě logické. Zákazníci totiž (hlavně asijští) v dnešní době vyžadují větší úhlopříčky. Ti tvoří mainstream. Jablečný podnik se ale rozhodl úplně neignorovat i zbytek těch, kteří stále chtějí menší smartphone. Minimálně v tomto ohledu zaslouží Apple uznání, a je dost možné, že se k němu ostatní (znovu) přidají.
A zadruhé? Nově chybí v jablečných telefonech nabíječka i sluchátka EarPods. A právě toto je krok, ze kterého si analytici doslova sedají na zadek, protože jde podle nich o promyšlený strategický tah. Nutno dodat, že jen z podnikatelského hlediska, a je nad slunce jasné o co Applu jde. Chce zákazníky tlačit do nákupu bezdrátových AirPods. Co na tom, že jejich aktuální celosvětový podíl je v tuto chvíli 35 %; Apple chce víc.
TIP: Letošní krok Applu je podnikatelský majstrštyk, shodují se experti
Podle nové zprávy, se kterou přispěchal server Phone Arena, je k dnešnímu dni v oběhu více jak jedna miliarda iPhonů. Web se přitom odvolává na analýzu, kterou zveřejnil web Above Avalon. Pokud se tato studie opírá o faktická čísla, a já nemám důvod se domnívat, že je příliš vzdálená od pravdy, jde z pohledu chytrých telefonů o naprosto bezprecedentní počin.
Tento úspěch je však jasným varovným signálem v několika ohledech, jakkoliv můžou být dividendoví akcionáři a stávající, potažmo budoucí investoři v klidu (děkuji čtenáři DRDR za podnět), a vlastně s nimi i Apple. V plné nahotě se právě díky těmto číslům ukazuje, proč ostatní výrobci mnohdy čekají na to s “čím zase přijde Apple”. Jeho postavení je totiž dominantní, tak proč by nemohl být pokusným králíkem?
TIP: Letošní krok Applu je podnikatelský majstrštyk, shodují se experti
A ty signály? Třeba ta myšlenka výše je vlastně prvním z nich. Vysvětluje, proč se ostatní někdy až opičí po americké firmě. Už s ohledem na různé platformy (Android vs. iOS) to přece není nutné. Proč? Tak třeba proto, že každý si jede na svém. Jak vidíte, tak v celkovém kontextu to není tak docela pravda a výrobci jako Samsung, Xiaomi a další se nechávají ovlivňovat.
A dál? Dál třeba to, že Apple v podstatě neinovuje. Skalní fanoušek si to nejspíš nikdy nepřipustí (chápu) a bude svoji ideu opírat o prodejnost a marži na jeden kus, kde je kalifornský gigant stále jasnou jedničkou na trhu, ale jak velký mezigenerační progres opravdu nabízí?
Přesně tak! Z podnikatelského pohledu funguje jak dobře namazaný stroj, což hlavně z historického hlediska nemá obdoby. Ale je inovátorem? Ne, není. Uvedu příklad. Zkuste mi v komentářích uvést několik příkladů, proč přecházet z loňské generace iPhonů na tu letošní? Bude to design, MagSafe nebo senzor LiDAR? A co fotoaparát, ten taky?
Nehledejte v tom ironii. Design je pouze inovovaný. Magnetické dobíjení je taky fajn, ale jde o opravdu zásadní důvod, proč vyměnit starší telefon za nový? A zmíněný LiDAR? Papírově je tento de facto ToF senzor, byť mnohem přesnější, skvělý tahák, ale prakticky? To si nemyslím.
A fotoaparáty? Jsou stejné jako loni. Ano, video může podporovat více standardů (k tomu Smart HDR3 a vylepšený noční režim), ale zase a znovu se ptám: Jak moc ten rozdíl poznáte při každodenních činnostech v praxi?
Osvědčená sázka na skvělý marketing totiž nemusí fungovat věčně a paralela s Intelem se tak přímo nabízí. Technologický náskok se pomalu a jistě začíná měnit ve stagnaci, kterou může brzy vystřídat pomyslná křeč v podobě přešlapování na místě. Apple dlouho hraje na jistotu. To momentálně dává smysl, ale zároveň je to na hony vzdálené původní myšlence, když představil svůj první iPhone. Ikonické motto “Think different” se tak nějak vypařilo do ztracena.