O videoplatformě YouTube je v poslední době slyšet především v souvislosti s jeho bojem proti různým blokátorům reklamy. Nebylo by však fér tvrdit, že to je to jediné, co chce služba v budoucnu nabídnout svým uživatelům. Aktuálně YouTube oznámil zahájení dalšího experimentu, ze kterého budou těžit především menší tvůrci. Nová funkce dá divákům do rukou nástroj, jak své oblíbená videa propagovat, aby se zvýšilo jejich hodnocení. Napsal o tom server 9to5Google.
Aktuální experiment je svým způsobem výjimečný. YouTube se ve svých experimentech obvykle zaměřuje na testování různých změn uživatelského prostředí a dojmu z aplikace, ale nesahá na algoritmus doporučování obsahu, který pracuje s historií sledování a vzorci sledování diváků. Videa, která osloví větší publikum, se automaticky zobrazují například na stránce Prozkoumat nebo v kategorizované sekci Trendy.
V novém experimentu, do kterého je zapojena pouze hrstka způsobilých uživatelů, zkouší YouTube nové tlačítko Hype, které Google na brazilských stránkách podpory přirovnává ke stávajícím funkcím To se mi líbí a Sdílet. Kliknutím na něj mohou diváci video „zviditelnit“. Čím víc diváků toho u konkrétního videa využije, tím větší mu dá šanci, že se zobrazí v žebříčku s dalšími videi na stránce Prozkoumat.
Čtěte také: Meta bude trénovat svou AI na vašich příspěvcích. Už jen dnes jí to můžete zakázat
Současný experiment má řadu omezení. V první řadě je k dispozici pouze pro vybrané diváky v Brazílii, Turecku a na Tchaj-wanu, kteří navíc mohou propagovat obsah pouze několika vybraných autorů z Partnerského programu YouTube, přičemž každý z nich má méně než 500 000 odběratelů.
Ani případné rozšíření nové funkce na další trhy neznamená, že by současný algoritmus doporučování obsahu skončil. Hype je možné udělit pouze videím, které by zveřejněny v posledních sedmi dnech. Jeho cílem je „pomoci menším tvůrcům získat podporu od komunity, aby byli objeveni novým publikem.“
O videoplatformě YouTube je v poslední době slyšet především v souvislosti s jeho bojem proti různým blokátorům reklamy. Nebylo by však fér tvrdit, že to je to jediné, co chce služba v budoucnu nabídnout svým uživatelům. Aktuálně YouTube oznámil zahájení dalšího experimentu, ze kterého budou těžit především menší tvůrci. Nová funkce dá divákům do rukou nástroj, jak své oblíbená videa propagovat, aby se zvýšilo jejich hodnocení. Napsal o tom server 9to5Google.
Aktuální experiment je svým způsobem výjimečný. YouTube se ve svých experimentech obvykle zaměřuje na testování různých změn uživatelského prostředí a dojmu z aplikace, ale nesahá na algoritmus doporučování obsahu, který pracuje s historií sledování a vzorci sledování diváků. Videa, která osloví větší publikum, se automaticky zobrazují například na stránce Prozkoumat nebo v kategorizované sekci Trendy.
V novém experimentu, do kterého je zapojena pouze hrstka způsobilých uživatelů, zkouší YouTube nové tlačítko Hype, které Google na brazilských stránkách podpory přirovnává ke stávajícím funkcím To se mi líbí a Sdílet. Kliknutím na něj mohou diváci video „zviditelnit“. Čím víc diváků toho u konkrétního videa využije, tím větší mu dá šanci, že se zobrazí v žebříčku s dalšími videi na stránce Prozkoumat.
Čtěte také: Meta bude trénovat svou AI na vašich příspěvcích. Už jen dnes jí to můžete zakázat
Současný experiment má řadu omezení. V první řadě je k dispozici pouze pro vybrané diváky v Brazílii, Turecku a na Tchaj-wanu, kteří navíc mohou propagovat obsah pouze několika vybraných autorů z Partnerského programu YouTube, přičemž každý z nich má méně než 500 000 odběratelů.
Ani případné rozšíření nové funkce na další trhy neznamená, že by současný algoritmus doporučování obsahu skončil. Hype je možné udělit pouze videím, které by zveřejněny v posledních sedmi dnech. Jeho cílem je „pomoci menším tvůrcům získat podporu od komunity, aby byli objeveni novým publikem.“