Máte iPhone? YouTube vás požádá o speciální „šmírovací“ povolení

Pavel Mráz
  • YouTube bude vyzvídat u uživatelů iOS
  • Brzy přibude žádost o sledování aktivity
  • Poradíme vám, jak tuto možnost povolit či zakázat
YouTube na iPhone
YouTube na iPhone

V reakci na aktualizaci Apple iOS 14.5, která zavedla App Tracking Transparency (ATT), YouTube plánuje zavést novou funkci, která uživatele iOS požádá, aby se přihlásili k personalizovanější reklamě, jak uvedl server 9to5Google. Tento krok přichází po požadavku společnosti Apple, aby vývojáři aplikací informovali uživatele o sledování a aby je výslovně aktivovali. Google zpočátku vyhověl tím, že zastavil určité metody sledování, ale nyní YouTube dává uživatelům možnost povolit sledování pro přizpůsobení reklamy.

YouTube chce sledovat vaši aktivitu

Již brzy bude YouTube iOS uživatelům předkládat jednorázovou žádost o povolení: „Povolit YouTube sledovat vaši aktivitu v aplikacích a na webech jiných společností?“ Tato výzva nabízí dvě možnosti: „Povolit“ nebo „Požádat aplikaci nesledovat“. Výběrem možnosti Povolit propojíte svou aktivitu na YouTube s aktivitami z jiných aplikací a webů, které nepatří Googlu, což umožní personalizovanější reklamy a lepší měření reklam. Toto rozhodnutí bude platit pro všechny uživatele aplikace YouTube na zařízení, kde je toto nastavení povoleno.

Pokud uživatelé zvolí možnost „Požádat aplikaci nesledovat“, jejich aktivita na YouTube nebude propojena s aktivitou z aplikací a webů třetích stran. To znamená, že reklamy, které vidí, mohou být méně personalizované, což může mít za následek méně relevantní a opakující se reklamy. Předplatitelé služby YouTube Premium a uživatelé s dětskými účty na YouTube tuto výzvu neuvidí, protože jejich zkušenosti s reklamami jsou již jiné nebo žádné.

Jak povolit či nastavit sledování v nastavení iOS?
Jak povolit či nastavit sledování v nastavení iOS?

Čtěte také: YouTube si došlápl na podvodníky. Předplatné zrušil těm, kteří využívali VPN


Relevantní personalizované reklamy

YouTube tvrdí, že přihlášení ke sledování přinese relevantnější reklamy pro zájmy uživatele. Povolením sledování mohou uživatelé očekávat reklamy, které lépe odrážejí jejich preference, díky přesnějšímu měření reklam. YouTube navíc tvrdí, že vylepšené měření reklam může být přínosem pro tvůrce obsahu na platformě, protože inzerenti mohou lépe posoudit účinnost svých reklam.

Pro uživatele, kteří se rozhodnou nepovolit sledování, zůstane stávající prostředí, které používá pouze data Google první strany a nevyžaduje soulad s ATT. To znamená, že jejich reklama se bude spoléhat pouze na data z YouTube a dalších služeb Google, aniž by zahrnovala data z aplikací a webů třetích stran.

Jak sledování aktivity povolit či zakázat?

Uživatelé mohou své předvolby sledování kdykoli změnit, když přejdou do Nastavení iOS > Soukromí a zabezpečení > Sledování. Toto nastavení bude platit pouze pro YouTube a aplikace a weby třetích stran. Neovlivní to propojení aktivity mezi jinými aplikacemi a weby Google ani to neovlivní používání aktivity z aplikace YouTube a dalších služeb Google k personalizaci reklam na základě uživatelova nastavení personalizovaných reklam Google.

Tato aktualizace je součástí snahy YouTube vyvážit soulad se zásadami ochrany osobních údajů společnosti Apple a zároveň i nadále nabízet relevantní reklamy. Tím, že uživatelům dává možnost přihlásit se ke sledování, se YouTube snaží poskytovat personalizovanější reklamní prostředí, které je přínosné jak pro uživatele, tak pro tvůrce, a zároveň dodržuje rozšířené standardy ochrany soukromí stanovené společností Apple.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články