Uživatelé Applu si stěžují na vyskakovací reklamy na iPhonu
Uživatelé iPhonů si stěžují, že jim Apple vnucuje vyskakovací reklamy, které jim říkají, aby „upgradovali svůj iPhone“.
Tip: Apple vysvětluje, proč žádný jiný telefon není jako iPhone
V průběhu uplynulého týdne se na sociálních sítích (hlavně Twitter a Reddit) vynořilo množství záznamů reklamy přes celý displej, která se uživatelům objevila po otevření App Storu. Reklama zobrazuje snímky iPhonu 6S s možnostmi „zjistit více“, přeskočit a „upgradovat nyní“.
Většina uživatelů se reklamy „dočkala“ po aktualizaci na iOS 9.2 na zařízeních iPhone 5S a starších, ovšem minimálně jeden člověk na Twitteru tvrdí, že se mu inzerce na nejnovějším iPhonu také zobrazila – na iPhonu 6S.
Vlastníci iPhonu tvrdí, že se jim jednání Applu nezdá fér, neboť společnost tvrdí, že jejím zájmem je pouze přesvědčit uživatele, aby si koupili její produkty – a ne aby se stali nedobrovolným obecenstvem pro reklamu. Jeden z uživatelů ve fóru Apple Insider přirovnal celou situaci ke koupi nového auta: „Je to jako koupit auto nejlevnější třídy od daného výrobce a pak si v uživatelském manuálu na displeji palubní desky číst, že si máte koupit high-endový, prémiový model.“
Další tvrdí, že jde o nejnovější příklad zavedeného trendu, v jehož rámci Apple propaguje své vlastní produkty ve svých vlastních produktech. To je něco, co společnost dělá například v iTunes už několik let a nedávno s tím začala také v Apple Music.
Zdroj: The Verge