Sony dnes představilo nové modely nižší střední a střední třídy. Jde o Xperii XA2, XA2 Ultra, a L2. Mimo menších či větších inovací novinky přináší jednu výraznou změnu. Čtečka otisků prstů se z bočního tlačítka přesouvá na záda telefonu.
Pokud namítnete, že jste Sony v minulosti až doposud používali a čtečka na bočním tlačítku pro vypnutí telefonů vám sedí, tak vězte, že zákazníci v USA tak nadšení nebyli. Sony tam telefony až doposud prodávalo s deaktivovanou čtečkou otisků. Hlavním důvodem může být fakt, že zkraje roku 2014 si tuto možnost nechal patentovat Apple a Sony se snažilo taktně “vycouvat”, aby nečelilo problémům.
Další možností je jakýsi vnitřní tlak operátorů v USA, aby Sony, pokud chce zůstat na trhu, nenabízelo svá zařízení s aktivní čtečkou. Tamní operátoři a lobby mají v USA obrovskou sílu. Sony samo řeklo toto: “Existuje mnoho vnitřních a vnějších důvodů, které příspívají k domu, abychom vědomě nezahrnovali snímače otisků v zařízeních, které v USA prodáváme. Mrzí nás, že tím trpí samotní zákazníci, ale pokud chceme na tomto trhu setrvat, nemáme jinou možnost.”
Tip: Sony Xperia XA2 Ultra: ve větším těle s duální selfie kamerou
Vypadá to, že díky posunutí čtečky otisků na záda se Sony “vysvobodilo z ďáblových sítí” a poprvé bude moci svá zařízení v USA prodávat bez jakýchkoliv omezení. Až doposud totiž trošku znalejší uživatelé měli jedinou možnost, jak tuto restrikci obejít. Museli si nainstalovat evropský nebo asijský firmware. Díky posunutí na záda může dojít například tady v Evropě k tomu, že to naštve spokojené zákazníky právě proto, že jsou zkrátka zvyklí na otisk prstu na bočním tlačítku a nebudou si chtít zvykat na nové umístění. Sony ale ve zprávě avizovalo, že toto řešení je pro ni v rámci daných možností naprosto klíčové, chtějí-li uspět na globálním trhu.
Otázku správnosti rozhodnutí ponechme stranou. Pokud Sony mělo nastaveno podmínky takto striktně, tak se vlastně ani nedivíme. Jasně, uživatelé mimo USA mohou být tímto krokem pohoršeni, ale pokud chce Sony v USA uspět, musí se přizpůsobit. Někdy to totiž jinak nejde. A je na to i jedno velmi výstižné rčení. Ale zpátky k tématu. Není žádnou novinkou, že mobilní trh je v dnešní době vysoce saturován. Pokud chcete uspět a být značkou globálních parametrů, nemůžete ignorovat žádný z velkých trhů. A v Sony to teď určitě vědí. A co vy, kvitujete takovou změnu?
zdroj: The Verge
Sony dnes představilo nové modely nižší střední a střední třídy. Jde o Xperii XA2, XA2 Ultra, a L2. Mimo menších či větších inovací novinky přináší jednu výraznou změnu. Čtečka otisků prstů se z bočního tlačítka přesouvá na záda telefonu.
Tip: Sony Xperia XA2: celokovová kráska se slibnější výdrží
Pokud namítnete, že jste Sony v minulosti až doposud používali a čtečka na bočním tlačítku pro vypnutí telefonů vám sedí, tak vězte, že zákazníci v USA tak nadšení nebyli. Sony tam telefony až doposud prodávalo s deaktivovanou čtečkou otisků. Hlavním důvodem může být fakt, že zkraje roku 2014 si tuto možnost nechal patentovat Apple a Sony se snažilo taktně “vycouvat”, aby nečelilo problémům.
Další možností je jakýsi vnitřní tlak operátorů v USA, aby Sony, pokud chce zůstat na trhu, nenabízelo svá zařízení s aktivní čtečkou. Tamní operátoři a lobby mají v USA obrovskou sílu. Sony samo řeklo toto: “Existuje mnoho vnitřních a vnějších důvodů, které příspívají k domu, abychom vědomě nezahrnovali snímače otisků v zařízeních, které v USA prodáváme. Mrzí nás, že tím trpí samotní zákazníci, ale pokud chceme na tomto trhu setrvat, nemáme jinou možnost.”
Tip: Sony Xperia XA2 Ultra: ve větším těle s duální selfie kamerou
Vypadá to, že díky posunutí čtečky otisků na záda se Sony “vysvobodilo z ďáblových sítí” a poprvé bude moci svá zařízení v USA prodávat bez jakýchkoliv omezení. Až doposud totiž trošku znalejší uživatelé měli jedinou možnost, jak tuto restrikci obejít. Museli si nainstalovat evropský nebo asijský firmware. Díky posunutí na záda může dojít například tady v Evropě k tomu, že to naštve spokojené zákazníky právě proto, že jsou zkrátka zvyklí na otisk prstu na bočním tlačítku a nebudou si chtít zvykat na nové umístění. Sony ale ve zprávě avizovalo, že toto řešení je pro ni v rámci daných možností naprosto klíčové, chtějí-li uspět na globálním trhu.
Otázku správnosti rozhodnutí ponechme stranou. Pokud Sony mělo nastaveno podmínky takto striktně, tak se vlastně ani nedivíme. Jasně, uživatelé mimo USA mohou být tímto krokem pohoršeni, ale pokud chce Sony v USA uspět, musí se přizpůsobit. Někdy to totiž jinak nejde. A je na to i jedno velmi výstižné rčení. Ale zpátky k tématu. Není žádnou novinkou, že mobilní trh je v dnešní době vysoce saturován. Pokud chcete uspět a být značkou globálních parametrů, nemůžete ignorovat žádný z velkých trhů. A v Sony to teď určitě vědí. A co vy, kvitujete takovou změnu?
zdroj: The Verge