Společnost Google testuje nové místo pro zobrazování reklam
Vyhledávací lišta na Google Play nabídne sponzorované aplikace
Je pravděpodobně otázkou času, než se reklama dostane na všechna zařízení
Není žádným tajemstvím, že reklamy pro Google znamenají velkou část jeho zisku. Z logiky věci se pak americký gigant pokouší nenápadně podstrkovat sponzorovaný obsah i na místa, která by vás snad ani ve snu nenapadl. Za jeden z takových případů bychom mohli označit i hlavní subjekt dnešního článku.
Doporučené aplikace v Google Play
O experimentování s novou funkcí víme díky serveru 9to5Google, zpozorována byla v Google Play verzi 33.0.17-21, přístup k ní má však jen omezený počet uživatelů. O co přesně tedy vlastně jde? Pokud rozkliknete vyhledávací lištu v Obchodě Play, je zvykem, že se vám pod ní zobrazí čtyři naposledy hledané aplikace. To se v testovací verzi mění.
Místo relevantních výsledků na vás budou čekat tři vybrané aplikace, se kterými jste v minulosti vůbec nemuseli interagovat. Podle zveřejněného screenshotu jde konkrétně o herní tituly Summoners War: Chronicles, Call of Duty Mobile Season 10 a Fishdom Solitaire. Teprve až když do vyhledávací lišty něco napíšete, sponzorované appky budou vystřídány klasickými výsledky.
Kolem připravované funkce koluje několik nejasností. Proč byly vybrány zrovna tyto tři aplikace? Museli jejich tvůrci zaplatit Googlu? Odpovědi zatím bohužel neznáme. Zajímavostí však zůstává, že se ani jeden ze zmíněných titulů nenachází v reklamami prolezlé rubrice „Navrženo pro vás“.
Dokázali byste tolerovat takový typ reklamy, nebo je to už moc? Podělte se o názor v diskuzi!