Zájem o smartphony byl v minulém roce poněkud slabší a většina značek se potýkala s horšími prodejními čísly. Naštěstí negativní vývoj skončil a trh s telefony začíná pomalu růst. Zatím to vypadá, že rok 2024 bude pro většinu výrobců finančně úspěšným obdobím.
Překvapivě dobrá čísla růstu vykazuje ve třetím čtvrtletí tohoto roku Apple, který oproti minulému roku prodal o 9 % více telefonů. Tento nárůst je přičítán zejména vyšším prodejům starších iPhonů v Indii a dopad Apple Intelligence se pravděpodobně projeví až v posledním čtvrtletí tohoto roku.
Nejvyšší růst prodejů zaznamenal čínský výrobce Vivo, který distribuoval o 24 % více smartphonů, což z něj dělá značku s nejvyšším růstem. Dařilo se také Oppu, které prodalo o 8 % více telefonů, a sestavu uzavírá Xiaomi, které zaznamenalo mírnější růst, a to jen 3%.
Samsung je již dlouhou dobu jedničkou na trhu s mobilními telefony, ale Apple ho rychle dotahuje. Oproti minulému roku zaznamenal Samsung pokles prodejů o 2 %. Pokud jde o podíl na trhu, rozdíl mezi Applem a Samsungem je nyní pouze jedno procento – Samsung prodává 19 % všech telefonů a Apple 18 %. Za klesajícími prodeji u Samsungu pravděpodobně stojí nedostatek inovací u jeho zařízení, zejména vlajkových modelů.
V roce 2024 se zatím prodalo 309,9 milionu telefonů, z toho Samsung prodal 57,5 milionu, Apple 54,5 milionu a třetí příčku obsadilo Xiaomi, které prodalo 42,8 milionu smartphonů a rok co rok pomalu dotahuje Samsung i Apple, jak uvádí zpráva Canalys.
Jelikož se blíží období Vánoc, lze téměř s jistotou říci, že prodeje telefonů budou za poslední čtvrtletí roku 2024 vysoké a prodávat se budou především dražší telefony s AI funkcemi. Nedávné uvedení Apple Intelligence v rámci iOS 18.1 se jistě promítne do finálních prodejů. Stejně tak posílí Samsung, neboť má zatím nejrozšířenější funkce umělé inteligence ze všech výrobců, což potenciální zákazníky motivuje k nákupu.
Naopak čínským výrobcům táhnou prodeje spíše levnější telefony v rozmezí 4000 až 8000 korun. Rok 2025 se pravděpodobně ponese ve stejném duchu jako letošní, takže růst mobilního trhu bude nadále pokračovat.
Zájem o smartphony byl v minulém roce poněkud slabší a většina značek se potýkala s horšími prodejními čísly. Naštěstí negativní vývoj skončil a trh s telefony začíná pomalu růst. Zatím to vypadá, že rok 2024 bude pro většinu výrobců finančně úspěšným obdobím.
Překvapivě dobrá čísla růstu vykazuje ve třetím čtvrtletí tohoto roku Apple, který oproti minulému roku prodal o 9 % více telefonů. Tento nárůst je přičítán zejména vyšším prodejům starších iPhonů v Indii a dopad Apple Intelligence se pravděpodobně projeví až v posledním čtvrtletí tohoto roku.
Nejvyšší růst prodejů zaznamenal čínský výrobce Vivo, který distribuoval o 24 % více smartphonů, což z něj dělá značku s nejvyšším růstem. Dařilo se také Oppu, které prodalo o 8 % více telefonů, a sestavu uzavírá Xiaomi, které zaznamenalo mírnější růst, a to jen 3%.
Samsung je již dlouhou dobu jedničkou na trhu s mobilními telefony, ale Apple ho rychle dotahuje. Oproti minulému roku zaznamenal Samsung pokles prodejů o 2 %. Pokud jde o podíl na trhu, rozdíl mezi Applem a Samsungem je nyní pouze jedno procento – Samsung prodává 19 % všech telefonů a Apple 18 %. Za klesajícími prodeji u Samsungu pravděpodobně stojí nedostatek inovací u jeho zařízení, zejména vlajkových modelů.
V roce 2024 se zatím prodalo 309,9 milionu telefonů, z toho Samsung prodal 57,5 milionu, Apple 54,5 milionu a třetí příčku obsadilo Xiaomi, které prodalo 42,8 milionu smartphonů a rok co rok pomalu dotahuje Samsung i Apple, jak uvádí zpráva Canalys.
Jelikož se blíží období Vánoc, lze téměř s jistotou říci, že prodeje telefonů budou za poslední čtvrtletí roku 2024 vysoké a prodávat se budou především dražší telefony s AI funkcemi. Nedávné uvedení Apple Intelligence v rámci iOS 18.1 se jistě promítne do finálních prodejů. Stejně tak posílí Samsung, neboť má zatím nejrozšířenější funkce umělé inteligence ze všech výrobců, což potenciální zákazníky motivuje k nákupu.
Naopak čínským výrobcům táhnou prodeje spíše levnější telefony v rozmezí 4000 až 8000 korun. Rok 2025 se pravděpodobně ponese ve stejném duchu jako letošní, takže růst mobilního trhu bude nadále pokračovat.