Streamovací platformy jsou v posledních letech stále populárnější a uživatelé nejen v České republice si k nim častěji nachází cestu. Jak jsou na tom ale jednotlivé služby? Netflix je dominantním hráčem. Stydět se ovšem nemusí ani ryze české platformy.
NMS Market Research přichází se zajímavou statistikou. Jak si vedou jednotlivé streamovací služby (zkráceně VOD) v českých domácnostech? Průzkum vychází z odpovědí 1 760 respondentů ve věkovém rozmezí 15 až 79 let. Z průzkumu vychází, že z uživatelů využívající streamovací platformy, si celých 68 % předplácí Netflix. Díky tomu je tato americká služba na našem trhu naprosto dominantní.
Pokud bychom se podávali na všechny obyvatele v dané věkové kategorii, nalezneme Netflix v 38 % domácnostech po celé republice. Prvenství Netflixu se však dalo očekávat a daleko zajímavější je druhé místo. To si uzmula platforma Voyo se 44% podílem, kterou provozuje skupina Nova.
Zajímavé jsou i další pozice v žebříčku. Třetí pozici sice bere Disney+ s 26% podílem, avšak o pozici níže číhá Prima+, která má krásných 25 %. Přes 20 % se dále dokázalo přehoupnout pouze Max a na hranici 10 % nedosahuje Amazon Prime, Apple TV ani SkyShowtime. Na žebříčku jde jasně vidět, že i když jsou české služby v celosvětovém poměru zanedbatelnými hráči, na tuzemském trhu se jim nesmírně daří.
Zveřejněný výzkum se však nepodíval jen na VOD služby, ale také se zaměřil na to, jakou formou obsah uživatelé sledují. Až dvě třetiny český domácností dnes sleduje obsah přes internet, přičemž ve věkové skupině 25 až 34 let uvádí internet jako hlavní zdroj sledování obsahu až 56 % respondentů.
To je více než dvojnásobek oproti skupině 65+. Trend navíc jasně ukazuje, že počet lidí sledující obsah přes internet poroste. Například počet sledovaných pořadů skrze internetové připojení se oproti roku 2023 zvednul z 35 % na 41 %.
Streamovací platformy jsou v posledních letech stále populárnější a uživatelé nejen v České republice si k nim častěji nachází cestu. Jak jsou na tom ale jednotlivé služby? Netflix je dominantním hráčem. Stydět se ovšem nemusí ani ryze české platformy.
NMS Market Research přichází se zajímavou statistikou. Jak si vedou jednotlivé streamovací služby (zkráceně VOD) v českých domácnostech? Průzkum vychází z odpovědí 1 760 respondentů ve věkovém rozmezí 15 až 79 let. Z průzkumu vychází, že z uživatelů využívající streamovací platformy, si celých 68 % předplácí Netflix. Díky tomu je tato americká služba na našem trhu naprosto dominantní.
Pokud bychom se podávali na všechny obyvatele v dané věkové kategorii, nalezneme Netflix v 38 % domácnostech po celé republice. Prvenství Netflixu se však dalo očekávat a daleko zajímavější je druhé místo. To si uzmula platforma Voyo se 44% podílem, kterou provozuje skupina Nova.
Zajímavé jsou i další pozice v žebříčku. Třetí pozici sice bere Disney+ s 26% podílem, avšak o pozici níže číhá Prima+, která má krásných 25 %. Přes 20 % se dále dokázalo přehoupnout pouze Max a na hranici 10 % nedosahuje Amazon Prime, Apple TV ani SkyShowtime. Na žebříčku jde jasně vidět, že i když jsou české služby v celosvětovém poměru zanedbatelnými hráči, na tuzemském trhu se jim nesmírně daří.
Zveřejněný výzkum se však nepodíval jen na VOD služby, ale také se zaměřil na to, jakou formou obsah uživatelé sledují. Až dvě třetiny český domácností dnes sleduje obsah přes internet, přičemž ve věkové skupině 25 až 34 let uvádí internet jako hlavní zdroj sledování obsahu až 56 % respondentů.
To je více než dvojnásobek oproti skupině 65+. Trend navíc jasně ukazuje, že počet lidí sledující obsah přes internet poroste. Například počet sledovaných pořadů skrze internetové připojení se oproti roku 2023 zvednul z 35 % na 41 %.