Google je nyní nejhodnotnější značkou na světě, místo Applu

Google vystřídal po pěti letech konkurenční Apple na vedoucí pozici v žebříčku nejhodnotnějších značek světa.

Hodnota značky Google se oproti roku 2015 zvýšila o 24 % na téměř 110 miliard dolarů a hodnota značky Apple naopak klesla o 27 % na 107 miliard dolarů.

Důvod propadu hodnoty značky společnosti Apple může být také příliš malá inovace v produktech za poslední léta. Apple přichází spíše s drobnými, kosmetickými úpravami svých produktů a žádný wow efekt se nekoná. To by ale měl změnit následující iPhone, který by měl mít pořadové číslo 7S nebo rovnou iPhone 8, a dorazit tradičně na podzim.

Google na rozdíl od Applu provozuje největší vyhledávač na světě a má tak mnohem více zdrojů příjmů, než Apple.

Co se zastoupení mobilního trhu týče, Android od Googlu má slušných 87 % ze všech mobilních telefonů. iOS od Apple si z koláče ukousnul 12 % a zbytek patří Windows Phone a ostatním systémům. Tento obrovský rozdíl je také dán tím, že Android telefon seženete v cenovém rozmezí od 2000 – 25 000 Kč. Naopak u Applu si můžete koupit jen high-endový iPhone.

To může být jak výhoda, tak nevýhoda. Spousta výrobců, kteří dělají levné smartphony své produkty ani nijak nepodporují a nechávají je na x letech staré verzi Androidu. V prosinci 2016 byla nejrozšířenější verze systému Android verze 6.0 Marshmallow, což není žádná výhra, protože už tehdy to byl rok starý systém. To se opět u Applu nestane a iPhone bude mít vždy nejnovější software alespoň po dobu čtyř let, jako je tomu u stařičkého iPhonu 4S, který má i dnes nejnovější iOS 10.

Pro zajímavost, na třetí příčce nejhodnotnějších značek firem světa se umístil Amazon.

Zdroj: telegraph.co.uk

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Google je nyní nejhodnotnější značkou na světě, místo Applu

Google vystřídal po pěti letech konkurenční Apple na vedoucí pozici v žebříčku nejhodnotnějších značek světa.

Hodnota značky Google se oproti roku 2015 zvýšila o 24 % na téměř 110 miliard dolarů a hodnota značky Apple naopak klesla o 27 % na 107 miliard dolarů.

Důvod propadu hodnoty značky společnosti Apple může být také příliš malá inovace v produktech za poslední léta. Apple přichází spíše s drobnými, kosmetickými úpravami svých produktů a žádný wow efekt se nekoná. To by ale měl změnit následující iPhone, který by měl mít pořadové číslo 7S nebo rovnou iPhone 8, a dorazit tradičně na podzim.

Google na rozdíl od Applu provozuje největší vyhledávač na světě a má tak mnohem více zdrojů příjmů, než Apple.

Co se zastoupení mobilního trhu týče, Android od Googlu má slušných 87 % ze všech mobilních telefonů. iOS od Apple si z koláče ukousnul 12 % a zbytek patří Windows Phone a ostatním systémům. Tento obrovský rozdíl je také dán tím, že Android telefon seženete v cenovém rozmezí od 2000 – 25 000 Kč. Naopak u Applu si můžete koupit jen high-endový iPhone.

To může být jak výhoda, tak nevýhoda. Spousta výrobců, kteří dělají levné smartphony své produkty ani nijak nepodporují a nechávají je na x letech staré verzi Androidu. V prosinci 2016 byla nejrozšířenější verze systému Android verze 6.0 Marshmallow, což není žádná výhra, protože už tehdy to byl rok starý systém. To se opět u Applu nestane a iPhone bude mít vždy nejnovější software alespoň po dobu čtyř let, jako je tomu u stařičkého iPhonu 4S, který má i dnes nejnovější iOS 10.

Pro zajímavost, na třetí příčce nejhodnotnějších značek firem světa se umístil Amazon.

Zdroj: telegraph.co.uk

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."