Forbes: Apple vede v žebříčku nejcennějších firem roku 2018

Magazín Forbes sestavuje každým rokem žebříček nejcennějších společností světa. Žebříček obsahuje 100 společností, nikoho ale asi nepřekvapí, že prvních pět míst patří největším gigantům Spojených států. První pozici vítězně obsadil Apple.

Apple první pozici obsadil s odhadovanou hodnotou 182,8 miliardy dolarů (meziroční nárůst 7,5 %). Druhé místo patří společnosti Google s hodnotou 132,1 miliardy dolarů. Na třetím místě se umístil Microsoft s 104,9 miliardy dolarů. Následuje Facebook s 94,8 miliardy dolarů, Amazon (70,9 miliardy dolarů). Samsung přeskočil o tři místa s nárustem 25 % na 47,6 miliardy dolarů. Před ním okupuje pozici Coca-Cola s hodnotou 57,3 miliardy dolarů.

Hodnocení Forbes sice nemá nějaký větší význam, ale mapuje oblíbenost společností pro širokou veřejnost. Forbes postupuje tak, že vyhodnocuje výnos společností za poslední tři roky založené na odvětví, ve kterém daná společnost konkuruje a vypočítá průměrný podíl ceny a zisku (oddělí se cena na akcii). Tuto metodu tradičně využívají různí analytici. Je to totiž rychlý způsob zjištění toho, zda jsou akcie pod nebo nad cenou.

zdroj: Forbes

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Forbes: Apple vede v žebříčku nejcennějších firem roku 2018

Magazín Forbes sestavuje každým rokem žebříček nejcennějších společností světa. Žebříček obsahuje 100 společností, nikoho ale asi nepřekvapí, že prvních pět míst patří největším gigantům Spojených států. První pozici vítězně obsadil Apple.

Tip: Apple má díky iPhonu X největší zisk v celé své historii

Apple první pozici obsadil s odhadovanou hodnotou 182,8 miliardy dolarů (meziroční nárůst 7,5 %). Druhé místo patří společnosti Google s hodnotou 132,1 miliardy dolarů. Na třetím místě se umístil Microsoft s 104,9 miliardy dolarů. Následuje Facebook s 94,8 miliardy dolarů, Amazon (70,9 miliardy dolarů). Samsung přeskočil o tři místa s nárustem 25 % na 47,6 miliardy dolarů. Před ním okupuje pozici Coca-Cola s hodnotou 57,3 miliardy dolarů.

Hodnocení Forbes sice nemá nějaký větší význam, ale mapuje oblíbenost společností pro širokou veřejnost. Forbes postupuje tak, že vyhodnocuje výnos společností za poslední tři roky založené na odvětví, ve kterém daná společnost konkuruje a vypočítá průměrný podíl ceny a zisku (oddělí se cena na akcii). Tuto metodu tradičně využívají různí analytici. Je to totiž rychlý způsob zjištění toho, zda jsou akcie pod nebo nad cenou.

zdroj: Forbes

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."