Facebook musí upravit podmínky používání. Má na to čas do konce června

Sociální síť Facebook upraví podmínky svého používání a transparentně vysvětlí, jakým způsobem zpracovává údaje uživatelů. Rozhodla se tak po diskuzi s Evropskou komisí a několika americkými úřady na ochranu spotřebitelů.

V podmínkách používání se podle zprávy, kterou zveřejnila EK, objeví nový text, ve kterém Facebook srozumitelně vysvětlí, že poskytuje své služby uživatelům zdarma výměnou za sdílení dat, která o sobě uvedou. Zároveň svým souhlasem s podmínkami sociální sítě uživatelé akceptují fakt, že budou vystaveni reklamě. Americká sociální síť má podle dokumentu zveřejněného komisí na splnění dohodnutých opatření čas nejpozději do června tohoto roku. Pokud společnost své závazky nesplní, může ji čekat opakovaný postih v podobě pokuty.

„Uživatelé nyní jasně pochopí, že jejich data jsou touto sociální sítí využívána k prodeji cílené reklamy,“ vyjádřila se k tématu evropská komisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová (za ANO).

Na jaře minulého roku internetem otřásl skandál Facebooku a analytické společnosti Cambridge Analytica. Aféra měla za následek to, že se přístup sociální sítě k ochraně soukromí dostal do středu pozornosti. Facebook se navíc ocitl ve velkých problémech a čelil ztrátě důvěry uživatelů – zejména pak poté, co se ukázalo, že Cambridge Analytica získala informace o několika desítkách milionů uživatelů sítě neoprávněně a využívala je pro ovlivnění amerických prezidentských voleb a referenda o vystoupení Velké Británie z Evropské unie v roce 2016.

zdroj: 9to5Mac

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Facebook musí upravit podmínky používání. Má na to čas do konce června

Sociální síť Facebook upraví podmínky svého používání a transparentně vysvětlí, jakým způsobem zpracovává údaje uživatelů. Rozhodla se tak po diskuzi s Evropskou komisí a několika americkými úřady na ochranu spotřebitelů.

V podmínkách používání se podle zprávy, kterou zveřejnila EK, objeví nový text, ve kterém Facebook srozumitelně vysvětlí, že poskytuje své služby uživatelům zdarma výměnou za sdílení dat, která o sobě uvedou. Zároveň svým souhlasem s podmínkami sociální sítě uživatelé akceptují fakt, že budou vystaveni reklamě. Americká sociální síť má podle dokumentu zveřejněného komisí na splnění dohodnutých opatření čas nejpozději do června tohoto roku. Pokud společnost své závazky nesplní, může ji čekat opakovaný postih v podobě pokuty.

„Uživatelé nyní jasně pochopí, že jejich data jsou touto sociální sítí využívána k prodeji cílené reklamy,“ vyjádřila se k tématu evropská komisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová (za ANO).

Na jaře minulého roku internetem otřásl skandál Facebooku a analytické společnosti Cambridge Analytica. Aféra měla za následek to, že se přístup sociální sítě k ochraně soukromí dostal do středu pozornosti. Facebook se navíc ocitl ve velkých problémech a čelil ztrátě důvěry uživatelů – zejména pak poté, co se ukázalo, že Cambridge Analytica získala informace o několika desítkách milionů uživatelů sítě neoprávněně a využívala je pro ovlivnění amerických prezidentských voleb a referenda o vystoupení Velké Británie z Evropské unie v roce 2016.

zdroj: 9to5Mac

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."