Facebook je největší sociální síť na světě a každý den jsou tam aktivní klidně 2 miliardy uživatelů. Bohužel, na Facebooku se také velice často setkáme s nenávistí, vulgarismy a rovněž s fenoménem poslední doby – hoaxy a falešnými zprávami.
Hoaxy jsou nemocí naší doby, způsobují to, že někdy ani nevíte, čemu věřit a čemu ne. Facebook chce s tímto neduhem bojovat. Jmenovitě se do falešných zpráv obuje produktová manažerka Facebooku Antonia Woodford, která spouští blog jménem Hunt for False News, tedy něco jako hon na hoaxy. V tomto seriálu vždy Woodford představí tři falešné příběhy, přičemž dva kolovaly na Facebooku, než se je podařilo odchytit a zničit, zatímco ten třetí je kompletně vymyšlený.
Antonia Woodford se tímto snaží uživatele vzdělat a dát jim vhled do situace, protože podobné hoaxy jsou problémem především pro snadno ovlivnitelné uživatele s ne úplně vyvinutým kritickým myšlením. Pro ukázku, toto je jeden z hoaxů, který Woodfordová vymyslela: Muž ze Saudské Arábie v Londýně plivl na recepční v nemocnici, pak zaútočil na ostrahu. Přesně tímto způsobem se na internetu šíří xenofobie a nenávistná atmosféra. Asi nebude překvapením, že na tomto novinovém titulku není zhola nic pravdy a je kompletně falešný.
Blog manažerky Antonie Woodford si můžete pročíst na oficiálním blogu Facebooku, je však pouze v angličtině. Pokud vás ale toto téma zajímá, podobných webových stránek s tímto zaměřením je i u nás dost, mezi ty největší patří například hoax.cz s obrovskou databází falešných poplašných zpráv.
zdroj: The Verge
Facebook je největší sociální síť na světě a každý den jsou tam aktivní klidně 2 miliardy uživatelů. Bohužel, na Facebooku se také velice často setkáme s nenávistí, vulgarismy a rovněž s fenoménem poslední doby – hoaxy a falešnými zprávami.
Hoaxy jsou nemocí naší doby, způsobují to, že někdy ani nevíte, čemu věřit a čemu ne. Facebook chce s tímto neduhem bojovat. Jmenovitě se do falešných zpráv obuje produktová manažerka Facebooku Antonia Woodford, která spouští blog jménem Hunt for False News, tedy něco jako hon na hoaxy. V tomto seriálu vždy Woodford představí tři falešné příběhy, přičemž dva kolovaly na Facebooku, než se je podařilo odchytit a zničit, zatímco ten třetí je kompletně vymyšlený.
Antonia Woodford se tímto snaží uživatele vzdělat a dát jim vhled do situace, protože podobné hoaxy jsou problémem především pro snadno ovlivnitelné uživatele s ne úplně vyvinutým kritickým myšlením. Pro ukázku, toto je jeden z hoaxů, který Woodfordová vymyslela: Muž ze Saudské Arábie v Londýně plivl na recepční v nemocnici, pak zaútočil na ostrahu. Přesně tímto způsobem se na internetu šíří xenofobie a nenávistná atmosféra. Asi nebude překvapením, že na tomto novinovém titulku není zhola nic pravdy a je kompletně falešný.
Blog manažerky Antonie Woodford si můžete pročíst na oficiálním blogu Facebooku, je však pouze v angličtině. Pokud vás ale toto téma zajímá, podobných webových stránek s tímto zaměřením je i u nás dost, mezi ty největší patří například hoax.cz s obrovskou databází falešných poplašných zpráv.
zdroj: The Verge