Analytická firma Canalys v květnu uvedla, že o první příčku na globálním trhu nositelných zařízení za první kvartál se perou Apple a Xiaomi. Nyní už máme trochu jiné výsledky.
Podle Canalysu mají Apple a Xiaomi shodný podíl 18 procent, jenže trochu jiný pohled na to mají analytici z konkurenčního IDC, kteří zhodnotili stejné tříměsíční období a došli k závěru, že Apple drží první místo s 16,1% podílem, zatímco Xiaomi skončilo druhé se 14,8 %.
Podle IDC může za vzestup Applu celkově silné čtvrtletí pro daný segment. Základní wearables – k nimž patří třeba Mi Band 2 za 30 dolarů – zaznamenaly v období od ledna do března meziroční pokles o 9,2 %, jenže zároveň došlo k 24,8% růstu v dodávkách chytrých (smart) wearables. Celkové dodávky nositelných zařízení v prvním čtvrtletí vzrostly o 1,2 % na 25 milionů kusů.
Apple jako firma v daném segmentu rostl o 13,5 %, a to díky celulárním Apple Watch Series 3. Společnost za první kvartál prodala 4 miliony Apple Watch (v období Q1/2017 to bylo 3,6 milionu). Xiaomi sice bylo druhé, co do tržního podílu, nicméně nízká cena modelu Mi Band 2 znamená, že v celkových tržbách mezi všemi výrobci drží jen 1,8 %. Čínskému výrobci se každopádně podařil i mírný meziroční růst tržního podílu, když jeho prodeje vzrostly z 3,6 na 3,7 milionu kusů meziročně.
Na třetím místě se stále drží Fitbit, byť s výrazným 28,1% meziročním poklesem dodávek. Jeho nové hodinky Versa však v číslech započítány nejsou, protože se začaly prodávat až v polovině dubna.
zdroj: Phone Arena
Analytická firma Canalys v květnu uvedla, že o první příčku na globálním trhu nositelných zařízení za první kvartál se perou Apple a Xiaomi. Nyní už máme trochu jiné výsledky.
Podle Canalysu mají Apple a Xiaomi shodný podíl 18 procent, jenže trochu jiný pohled na to mají analytici z konkurenčního IDC, kteří zhodnotili stejné tříměsíční období a došli k závěru, že Apple drží první místo s 16,1% podílem, zatímco Xiaomi skončilo druhé se 14,8 %.
Podle IDC může za vzestup Applu celkově silné čtvrtletí pro daný segment. Základní wearables – k nimž patří třeba Mi Band 2 za 30 dolarů – zaznamenaly v období od ledna do března meziroční pokles o 9,2 %, jenže zároveň došlo k 24,8% růstu v dodávkách chytrých (smart) wearables. Celkové dodávky nositelných zařízení v prvním čtvrtletí vzrostly o 1,2 % na 25 milionů kusů.
Apple jako firma v daném segmentu rostl o 13,5 %, a to díky celulárním Apple Watch Series 3. Společnost za první kvartál prodala 4 miliony Apple Watch (v období Q1/2017 to bylo 3,6 milionu). Xiaomi sice bylo druhé, co do tržního podílu, nicméně nízká cena modelu Mi Band 2 znamená, že v celkových tržbách mezi všemi výrobci drží jen 1,8 %. Čínskému výrobci se každopádně podařil i mírný meziroční růst tržního podílu, když jeho prodeje vzrostly z 3,6 na 3,7 milionu kusů meziročně.
Na třetím místě se stále drží Fitbit, byť s výrazným 28,1% meziročním poklesem dodávek. Jeho nové hodinky Versa však v číslech započítány nejsou, protože se začaly prodávat až v polovině dubna.
zdroj: Phone Arena