Prodeje telefonů se po mírném propadu v závislosti na pandemii Covid-19 vracejí zpět do zažitého normálu. Nová data od Counterpoint Research nám pak ukazují, jak na tom vlastně jednotliví výrobci v roce 2021 byli na trhu v USA. Někomu se dařilo lépe, někomu méně a takové LG úplně opustilo trh. Loňským prodejům pak jednoznačně vládnul Apple, jak moc utekl konkurenci?
Nová data nám tedy ukazují, jak si největší výrobci smartphonů vedli v jednotlivých čtvrtletních roku 2021. Můžeme tedy vidět, že loňský rok nejlépe započal americký gigant Apple, jenž si uřízl 55 % trhu. Za ním si s velkým odstupem své místo zajistil Samsung s 25% podílem. Třetí pozici následně obsadilo Lenovo, které mělo 5 % trhu.
Prodeje značně ovlivnil také konec LG, které bylo v USA vcelku oblíbené, ve druhém kvartálu roku 2021 však přestalo produkovat smartphony. Této šance se údajně nejlépe chytili OnePlus a Motorola, kteří zalepili značnou část díry po jihokorejské legendě.
Pakliže se podíváme na závěr uplynulého roku, tak vidíme, že i v toto období Apple převálcoval konkurenci. Ten měl podíl 56 %, zatímco největší konkurent Samsung 22 %. S jistotou tedy můžeme říct, že v průběhu celého roku si Apple v poklidu držel svou první pozici. Nic navíc nenaznačuje, že by se to mělo v letošním roce nějak měnit.
Za to, že byl Apple v loňském roce tak úspěšný, vděčí především modelové radě iPhone 13, která obsahuje rovnou čtyři kousky – iPhone 13 Mini, iPhone 13, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max. Popularita těchto telefonů se zvedla téměř po celém světě, díky čemuž se Apple dostal na ona čísla.
Jen pro srovnání, když výrobce z Cupertina představil iPhone 12 ve třetím kvartále 2020, tak měl podíl na trhu 40 %. Ve stejném období za rok 2021 se s iPhony 13 dostal výrobce na 47 %.
Rovněž tato americká statistika ukazuje, že na tamním trhu mají čínští výrobci o dost menší vliv než u nás v Evropě. Nejlepší volbou je pro Američany stále Apple, z androidového spektra pak Samsung. Důležitou roli hraje i Lenovo, které u nás vůbec není v tomto ohledu populární.
Prodeje telefonů se po mírném propadu v závislosti na pandemii Covid-19 vracejí zpět do zažitého normálu. Nová data od Counterpoint Research nám pak ukazují, jak na tom vlastně jednotliví výrobci v roce 2021 byli na trhu v USA. Někomu se dařilo lépe, někomu méně a takové LG úplně opustilo trh. Loňským prodejům pak jednoznačně vládnul Apple, jak moc utekl konkurenci?
Nová data nám tedy ukazují, jak si největší výrobci smartphonů vedli v jednotlivých čtvrtletních roku 2021. Můžeme tedy vidět, že loňský rok nejlépe započal americký gigant Apple, jenž si uřízl 55 % trhu. Za ním si s velkým odstupem své místo zajistil Samsung s 25% podílem. Třetí pozici následně obsadilo Lenovo, které mělo 5 % trhu.
Prodeje značně ovlivnil také konec LG, které bylo v USA vcelku oblíbené, ve druhém kvartálu roku 2021 však přestalo produkovat smartphony. Této šance se údajně nejlépe chytili OnePlus a Motorola, kteří zalepili značnou část díry po jihokorejské legendě.
Pakliže se podíváme na závěr uplynulého roku, tak vidíme, že i v toto období Apple převálcoval konkurenci. Ten měl podíl 56 %, zatímco největší konkurent Samsung 22 %. S jistotou tedy můžeme říct, že v průběhu celého roku si Apple v poklidu držel svou první pozici. Nic navíc nenaznačuje, že by se to mělo v letošním roce nějak měnit.
Za to, že byl Apple v loňském roce tak úspěšný, vděčí především modelové radě iPhone 13, která obsahuje rovnou čtyři kousky – iPhone 13 Mini, iPhone 13, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max. Popularita těchto telefonů se zvedla téměř po celém světě, díky čemuž se Apple dostal na ona čísla.
Jen pro srovnání, když výrobce z Cupertina představil iPhone 12 ve třetím kvartále 2020, tak měl podíl na trhu 40 %. Ve stejném období za rok 2021 se s iPhony 13 dostal výrobce na 47 %.
Rovněž tato americká statistika ukazuje, že na tamním trhu mají čínští výrobci o dost menší vliv než u nás v Evropě. Nejlepší volbou je pro Američany stále Apple, z androidového spektra pak Samsung. Důležitou roli hraje i Lenovo, které u nás vůbec není v tomto ohledu populární.