Apple už nevládne trhu s hodinkami. První příčku obsadila „zakázaná“ značka

Apple Watch Ultra

Apple Watch Ultra | foto: Roman Macháč, Mobilizujeme.cz

Když se řeknou chytré hodinky, drtivá většina uživatelů si vybaví Apple Watch. A zcela právem, nutno uznat, protože kalifornský výrobce stál u zrodu tohoto segmentu a víceméně ho vytvořil. Jeho hodinky samozřejmě pořád patří mezi užší špičky, ale sám Apple již na špici byznysu s hodinkami není. Začíná ztrácet a korunu přebírá jeho velký konkurent.

Trh s hodinkami mírně poklesl

Ve třetím čtvrtletí roku 2023 byl Apple jasným leaderem trhu s chytrými hodinkami, ale meziročně si pohoršil, a tak ho na trůnu vystřídali jiní. Společnost IDC zveřejnila čísla prodejů chytrých hodinek za třetí čtvrtletí aktuálního roku, tedy za Q3 2024 a z nich vyplývá, že celý trh si meziročně mírně pohoršil a prodeje se snížily o 1 %.

Zatímco vloni se za první tři měsíce roku prodalo 140,5 milionů kusů hodinek, letos to bylo 139 milionů kusů. Pokles to není nijak dramatický, ale naznačuje, že trh je již docela nasycen a nějaké rekordní nárůsty prodejů se v tomto směru očekávat nedají. Hlavní značky v tomto segmentu ale, až na Apple, rostly a poměrně výrazně zvýšily své prodeje.

Novým králem chytrých hodinek je Huawei

Novým králem chytrých hodinek je Huawei | foto: Roman Macháč, Mobilizujeme.cz

Apple přišel o vedoucí pozici

Kalifornský gigant vykázal meziroční pokles prodejů o nezanedbatelných 12,8 % a za první tři měsíce tohoto roku prodal 22,5 milionů hodinek (vloni to bylo 25,8 milionů kusů). Vlivem toho se propadl z prvního na druhé místo a jeho vedoucí pozici převzal Huawei, který si naopak meziročně polepšil o obřích 44,3 % a prodal 23,6 milionů hodinek.

Za to může hlavně růst tohoto trhu v Číně, kde je Huawei tradičně velmi silný a Applu se zde naopak nedaří tak, jak si představuje. Třetím největším prodejcem hodinek je Xiaomi, to si meziročně polepšilo o 26,5 % a prodalo 20,5 milionů hodinek. Rostl i čtvrtý Samsung (+24,3%) a páté BBK Electronics (+25,9 %).

Trh je nasycen, ale někde roste

Největší trh s chytrými hodinkami a fitness náramky je Čína, kde prodeje této elektroniky víceméně stále rostou. Trh je saturován hlavně v Indii a USA, kde prodeje naopak klesají a uvidíme, kam se tento byznys posune v příštím roce. Faktem je, že nějaké zásadnější modernizace se v tomto odvětví aktuálně nedostavují a výrobci za to budou muset pořádně vzít, jestli chtějí vidět nějaký posun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Apple už nevládne trhu s hodinkami. První příčku obsadila „zakázaná“ značka

Apple Watch Ultra

Apple Watch Ultra | foto: Roman Macháč, Mobilizujeme.cz

Když se řeknou chytré hodinky, drtivá většina uživatelů si vybaví Apple Watch. A zcela právem, nutno uznat, protože kalifornský výrobce stál u zrodu tohoto segmentu a víceméně ho vytvořil. Jeho hodinky samozřejmě pořád patří mezi užší špičky, ale sám Apple již na špici byznysu s hodinkami není. Začíná ztrácet a korunu přebírá jeho velký konkurent.

Trh s hodinkami mírně poklesl

Ve třetím čtvrtletí roku 2023 byl Apple jasným leaderem trhu s chytrými hodinkami, ale meziročně si pohoršil, a tak ho na trůnu vystřídali jiní. Společnost IDC zveřejnila čísla prodejů chytrých hodinek za třetí čtvrtletí aktuálního roku, tedy za Q3 2024 a z nich vyplývá, že celý trh si meziročně mírně pohoršil a prodeje se snížily o 1 %.

Zatímco vloni se za první tři měsíce roku prodalo 140,5 milionů kusů hodinek, letos to bylo 139 milionů kusů. Pokles to není nijak dramatický, ale naznačuje, že trh je již docela nasycen a nějaké rekordní nárůsty prodejů se v tomto směru očekávat nedají. Hlavní značky v tomto segmentu ale, až na Apple, rostly a poměrně výrazně zvýšily své prodeje.

Novým králem chytrých hodinek je Huawei

Novým králem chytrých hodinek je Huawei | foto: Roman Macháč, Mobilizujeme.cz

Apple přišel o vedoucí pozici

Kalifornský gigant vykázal meziroční pokles prodejů o nezanedbatelných 12,8 % a za první tři měsíce tohoto roku prodal 22,5 milionů hodinek (vloni to bylo 25,8 milionů kusů). Vlivem toho se propadl z prvního na druhé místo a jeho vedoucí pozici převzal Huawei, který si naopak meziročně polepšil o obřích 44,3 % a prodal 23,6 milionů hodinek.

Za to může hlavně růst tohoto trhu v Číně, kde je Huawei tradičně velmi silný a Applu se zde naopak nedaří tak, jak si představuje. Třetím největším prodejcem hodinek je Xiaomi, to si meziročně polepšilo o 26,5 % a prodalo 20,5 milionů hodinek. Rostl i čtvrtý Samsung (+24,3%) a páté BBK Electronics (+25,9 %).

Trh je nasycen, ale někde roste

Největší trh s chytrými hodinkami a fitness náramky je Čína, kde prodeje této elektroniky víceméně stále rostou. Trh je saturován hlavně v Indii a USA, kde prodeje naopak klesají a uvidíme, kam se tento byznys posune v příštím roce. Faktem je, že nějaké zásadnější modernizace se v tomto odvětví aktuálně nedostavují a výrobci za to budou muset pořádně vzít, jestli chtějí vidět nějaký posun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."