YouTube si už předplácí více než 100 milionů uživatelů. Patříte mezi ně?

  • Číslo zahrnuje předplatitele YouTube Music a YouTube Premium
  • Google mezi ně počítá i zkušební předplatné
  • Hlavním zdrojem příjmů YouTube zůstává reklama
YouTube Premium

YouTube Premium

YouTube ve čtvrtek dosáhl důležitého milníku pro svou placenou hudbu a video, když celosvětově překročil hranici 100 milionů předplatitelů. Toto číslo zahrnuje i zkušební předplatné, takže skutečný počet platících předplatitelů je nižší. Stalo se tak zhruba devět let poté, co YouTube spustil placenou verzi bez reklam.

YouTube Premium jde na dračku

Původní službu Google Red představil v roce 2015. O tři roky ji spojil se svou hudebně streamovací platformou Google Music a nabídl místo ní službu YouTube Music. Samotný YouTube Red se pak přejmenoval na YouTube Premium. V placené verzi YouTube Music Premium dostane uživatel za 149 Kč za měsíčně poslech hudby bez reklam, možnost stahování obsahu do zařízení, přehrávání na pozadí a přepínání audia a videa jedním klepnutím.

YouTube Premium, které stojí od 179 korun za měsíc, navíc odstraňuje reklamy i na samotném YouTube, odemyká streamování ve vyšší kvalitě a umožňuje přehrávání a stahování na pozadí.

Porovnání není snadné

Fakt, že Google nerozlišuje mezi těmito dvěma úrovněmi, je velice obtížné zjistit, kolik lidí si platí dražší úroveň YouTube Premium a kolik jich používá YouTube Music. To ztěžuje srovnání s jinými hudebními platformami, jako je Apple Music nebo Spotify.

YouTube Music

Aplikace YouTube Music | foto: MobileSyrup


Čtěte také: Vyzkoušeli jsme získat YouTube Premium za 14 Kč měsíčně


Na ostatní placené platformy stále ztrácí

Přestože je dosažení milníku 100 milionů předplatitelů důvodem k radosti, stále je to na hony vzdálené například Netflixu, který má 260,8 milionu předplatitelů, nebo v případě hudby Spotify a jeho 226 milionům platících uživatelů. YouTube Premium však není v pravém slova smyslu pro tyto prémiové služby konkurentem vzhledem k jeho pestré nabídce.

Ta vedle streamování hudby zahrnuje i videa vytvořená samotnými uživateli, živá televizní vysílání, videa na vyžádání a nově se na YouTube přesouvají i podcasty. Samotný YouTube si je vědom, že nemůže konkurovat Netflixu a podobným streamovacím službám, a proto už na začátku roku 2022 přestal vyrábět většinu originálního obsahu.

Čísla není radno podceňovat

Na druhou stranu 100 milionů platících uživatelů není nic, nad čím by se dalo mávnout rukou. V roce 2023 bylo předplatné na YouTube primárním generátorem příjmů Googlu z předplatitelských služeb, které dosáhly 15 miliard dolarů (včetně YouTube TV a Google One). Přestože hlavním zdrojem příjmů zůstává i nadále reklama, neustálý růst YouTube Premium a YouTube Music znamená, že budou hrát důležitou roli v budoucnosti YouTube.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

YouTube si už předplácí více než 100 milionů uživatelů. Patříte mezi ně?

  • Číslo zahrnuje předplatitele YouTube Music a YouTube Premium
  • Google mezi ně počítá i zkušební předplatné
  • Hlavním zdrojem příjmů YouTube zůstává reklama
YouTube Premium

YouTube Premium

YouTube ve čtvrtek dosáhl důležitého milníku pro svou placenou hudbu a video, když celosvětově překročil hranici 100 milionů předplatitelů. Toto číslo zahrnuje i zkušební předplatné, takže skutečný počet platících předplatitelů je nižší. Stalo se tak zhruba devět let poté, co YouTube spustil placenou verzi bez reklam.

YouTube Premium jde na dračku

Původní službu Google Red představil v roce 2015. O tři roky ji spojil se svou hudebně streamovací platformou Google Music a nabídl místo ní službu YouTube Music. Samotný YouTube Red se pak přejmenoval na YouTube Premium. V placené verzi YouTube Music Premium dostane uživatel za 149 Kč za měsíčně poslech hudby bez reklam, možnost stahování obsahu do zařízení, přehrávání na pozadí a přepínání audia a videa jedním klepnutím.

YouTube Premium, které stojí od 179 korun za měsíc, navíc odstraňuje reklamy i na samotném YouTube, odemyká streamování ve vyšší kvalitě a umožňuje přehrávání a stahování na pozadí.

Porovnání není snadné

Fakt, že Google nerozlišuje mezi těmito dvěma úrovněmi, je velice obtížné zjistit, kolik lidí si platí dražší úroveň YouTube Premium a kolik jich používá YouTube Music. To ztěžuje srovnání s jinými hudebními platformami, jako je Apple Music nebo Spotify.

YouTube Music

Aplikace YouTube Music | foto: MobileSyrup


Čtěte také: Vyzkoušeli jsme získat YouTube Premium za 14 Kč měsíčně


Na ostatní placené platformy stále ztrácí

Přestože je dosažení milníku 100 milionů předplatitelů důvodem k radosti, stále je to na hony vzdálené například Netflixu, který má 260,8 milionu předplatitelů, nebo v případě hudby Spotify a jeho 226 milionům platících uživatelů. YouTube Premium však není v pravém slova smyslu pro tyto prémiové služby konkurentem vzhledem k jeho pestré nabídce.

Ta vedle streamování hudby zahrnuje i videa vytvořená samotnými uživateli, živá televizní vysílání, videa na vyžádání a nově se na YouTube přesouvají i podcasty. Samotný YouTube si je vědom, že nemůže konkurovat Netflixu a podobným streamovacím službám, a proto už na začátku roku 2022 přestal vyrábět většinu originálního obsahu.

Čísla není radno podceňovat

Na druhou stranu 100 milionů platících uživatelů není nic, nad čím by se dalo mávnout rukou. V roce 2023 bylo předplatné na YouTube primárním generátorem příjmů Googlu z předplatitelských služeb, které dosáhly 15 miliard dolarů (včetně YouTube TV a Google One). Přestože hlavním zdrojem příjmů zůstává i nadále reklama, neustálý růst YouTube Premium a YouTube Music znamená, že budou hrát důležitou roli v budoucnosti YouTube.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."