YouTube ve čtvrtek dosáhl důležitého milníku pro svou placenou hudbu a video, když celosvětově překročil hranici 100 milionů předplatitelů. Toto číslo zahrnuje i zkušební předplatné, takže skutečný počet platících předplatitelů je nižší. Stalo se tak zhruba devět let poté, co YouTube spustil placenou verzi bez reklam.
Původní službu Google Red představil v roce 2015. O tři roky ji spojil se svou hudebně streamovací platformou Google Music a nabídl místo ní službu YouTube Music. Samotný YouTube Red se pak přejmenoval na YouTube Premium. V placené verzi YouTube Music Premium dostane uživatel za 149 Kč za měsíčně poslech hudby bez reklam, možnost stahování obsahu do zařízení, přehrávání na pozadí a přepínání audia a videa jedním klepnutím.
YouTube Premium, které stojí od 179 korun za měsíc, navíc odstraňuje reklamy i na samotném YouTube, odemyká streamování ve vyšší kvalitě a umožňuje přehrávání a stahování na pozadí.
Fakt, že Google nerozlišuje mezi těmito dvěma úrovněmi, je velice obtížné zjistit, kolik lidí si platí dražší úroveň YouTube Premium a kolik jich používá YouTube Music. To ztěžuje srovnání s jinými hudebními platformami, jako je Apple Music nebo Spotify.
Čtěte také: Vyzkoušeli jsme získat YouTube Premium za 14 Kč měsíčně
Přestože je dosažení milníku 100 milionů předplatitelů důvodem k radosti, stále je to na hony vzdálené například Netflixu, který má 260,8 milionu předplatitelů, nebo v případě hudby Spotify a jeho 226 milionům platících uživatelů. YouTube Premium však není v pravém slova smyslu pro tyto prémiové služby konkurentem vzhledem k jeho pestré nabídce.
Ta vedle streamování hudby zahrnuje i videa vytvořená samotnými uživateli, živá televizní vysílání, videa na vyžádání a nově se na YouTube přesouvají i podcasty. Samotný YouTube si je vědom, že nemůže konkurovat Netflixu a podobným streamovacím službám, a proto už na začátku roku 2022 přestal vyrábět většinu originálního obsahu.
Na druhou stranu 100 milionů platících uživatelů není nic, nad čím by se dalo mávnout rukou. V roce 2023 bylo předplatné na YouTube primárním generátorem příjmů Googlu z předplatitelských služeb, které dosáhly 15 miliard dolarů (včetně YouTube TV a Google One). Přestože hlavním zdrojem příjmů zůstává i nadále reklama, neustálý růst YouTube Premium a YouTube Music znamená, že budou hrát důležitou roli v budoucnosti YouTube.
YouTube ve čtvrtek dosáhl důležitého milníku pro svou placenou hudbu a video, když celosvětově překročil hranici 100 milionů předplatitelů. Toto číslo zahrnuje i zkušební předplatné, takže skutečný počet platících předplatitelů je nižší. Stalo se tak zhruba devět let poté, co YouTube spustil placenou verzi bez reklam.
Původní službu Google Red představil v roce 2015. O tři roky ji spojil se svou hudebně streamovací platformou Google Music a nabídl místo ní službu YouTube Music. Samotný YouTube Red se pak přejmenoval na YouTube Premium. V placené verzi YouTube Music Premium dostane uživatel za 149 Kč za měsíčně poslech hudby bez reklam, možnost stahování obsahu do zařízení, přehrávání na pozadí a přepínání audia a videa jedním klepnutím.
YouTube Premium, které stojí od 179 korun za měsíc, navíc odstraňuje reklamy i na samotném YouTube, odemyká streamování ve vyšší kvalitě a umožňuje přehrávání a stahování na pozadí.
Fakt, že Google nerozlišuje mezi těmito dvěma úrovněmi, je velice obtížné zjistit, kolik lidí si platí dražší úroveň YouTube Premium a kolik jich používá YouTube Music. To ztěžuje srovnání s jinými hudebními platformami, jako je Apple Music nebo Spotify.
Čtěte také: Vyzkoušeli jsme získat YouTube Premium za 14 Kč měsíčně
Přestože je dosažení milníku 100 milionů předplatitelů důvodem k radosti, stále je to na hony vzdálené například Netflixu, který má 260,8 milionu předplatitelů, nebo v případě hudby Spotify a jeho 226 milionům platících uživatelů. YouTube Premium však není v pravém slova smyslu pro tyto prémiové služby konkurentem vzhledem k jeho pestré nabídce.
Ta vedle streamování hudby zahrnuje i videa vytvořená samotnými uživateli, živá televizní vysílání, videa na vyžádání a nově se na YouTube přesouvají i podcasty. Samotný YouTube si je vědom, že nemůže konkurovat Netflixu a podobným streamovacím službám, a proto už na začátku roku 2022 přestal vyrábět většinu originálního obsahu.
Na druhou stranu 100 milionů platících uživatelů není nic, nad čím by se dalo mávnout rukou. V roce 2023 bylo předplatné na YouTube primárním generátorem příjmů Googlu z předplatitelských služeb, které dosáhly 15 miliard dolarů (včetně YouTube TV a Google One). Přestože hlavním zdrojem příjmů zůstává i nadále reklama, neustálý růst YouTube Premium a YouTube Music znamená, že budou hrát důležitou roli v budoucnosti YouTube.