Přechod na elektromobilitu je zatím největší výzvou, jakému musí automobilový průmysl ve své historii čelit. Do vývoje nových elektromobilů lijí tradiční automobilky i nové firmy stovky miliard dolarů. Není proto divu, že hledají způsoby, jak spolupracovat a své náklady snížit. Naposledy takto uzavřel dohodu Volkswagen s kalifornským startupem Rivian. Napsal o tom náš sesterský magazín elektrickevozy.cz.
Dohoda neznamená, že by Volkswagen Rivian pohltil nebo v něm získal přímý podíl. Obě firmy založí společný podnik, ve kterém budou mít stejný podíl. Volkswagen do něj v první fázi vloží 1 miliardu dolarů a později hodlá investovat další 4 miliardy dolarů. Vklad Rivianu pak bude v podobě jeho vlastní elektrické architektury a softwaru pro elektromobily.
Volkswagenu se díky přechodu na architekturu a software podaří vyřešit dlouhodobé problémy, které s jejich vývojem podobně jako další tradiční automobilky měl. Výhodou elektromobilních startupů jako je Rivian je, že mohou vyvíjet věci od nuly a nenesou si sebou zátěž minulosti. Pro Volkswagen je tak logicky výhodnější použít ve svých vozech již osvědčenou architekturu a software Rivianu.
Čtěte také: Umělá inteligence usnadní den. Jak s ní komunikovat, aby byly výstupy kvalitní?
Kalifornská automobilka, která se profiluje jako největší rival Tesly, vznikla teprve v roce 2009 a za celou dobu se nedostala z černých čísel. Finanční prostředky od Volkswagenu pomohou Rivianu ozdravět finanční toky. Současně je plánuje využít k vývoji levnějších a menších SUV, které mají být uvedeny na trh začátkem roku 2026, a plánovaného crossoveru R3. Díky partnerství navíc sníží provozní náklady využitím objemů dodávek komponentů a čipů.
Obě společnosti počítají s tím, že první elektromobily, které budou těžit ze vzájemné spolupráce, uvedou na trh už v druhé polovině desetiletí. „Ambicí partnerství je urychlit plány koncernu Volkswagen v oblasti SDV a přechod na čistě zónovou architekturu. Každá společnost bude i nadále samostatně provozovat své podnikání v oblasti vozidel,“ uvedly obě automobilky ve společném prohlášení.
Přechod na elektromobilitu je zatím největší výzvou, jakému musí automobilový průmysl ve své historii čelit. Do vývoje nových elektromobilů lijí tradiční automobilky i nové firmy stovky miliard dolarů. Není proto divu, že hledají způsoby, jak spolupracovat a své náklady snížit. Naposledy takto uzavřel dohodu Volkswagen s kalifornským startupem Rivian. Napsal o tom náš sesterský magazín elektrickevozy.cz.
Dohoda neznamená, že by Volkswagen Rivian pohltil nebo v něm získal přímý podíl. Obě firmy založí společný podnik, ve kterém budou mít stejný podíl. Volkswagen do něj v první fázi vloží 1 miliardu dolarů a později hodlá investovat další 4 miliardy dolarů. Vklad Rivianu pak bude v podobě jeho vlastní elektrické architektury a softwaru pro elektromobily.
Volkswagenu se díky přechodu na architekturu a software podaří vyřešit dlouhodobé problémy, které s jejich vývojem podobně jako další tradiční automobilky měl. Výhodou elektromobilních startupů jako je Rivian je, že mohou vyvíjet věci od nuly a nenesou si sebou zátěž minulosti. Pro Volkswagen je tak logicky výhodnější použít ve svých vozech již osvědčenou architekturu a software Rivianu.
Čtěte také: Umělá inteligence usnadní den. Jak s ní komunikovat, aby byly výstupy kvalitní?
Kalifornská automobilka, která se profiluje jako největší rival Tesly, vznikla teprve v roce 2009 a za celou dobu se nedostala z černých čísel. Finanční prostředky od Volkswagenu pomohou Rivianu ozdravět finanční toky. Současně je plánuje využít k vývoji levnějších a menších SUV, které mají být uvedeny na trh začátkem roku 2026, a plánovaného crossoveru R3. Díky partnerství navíc sníží provozní náklady využitím objemů dodávek komponentů a čipů.
Obě společnosti počítají s tím, že první elektromobily, které budou těžit ze vzájemné spolupráce, uvedou na trh už v druhé polovině desetiletí. „Ambicí partnerství je urychlit plány koncernu Volkswagen v oblasti SDV a přechod na čistě zónovou architekturu. Každá společnost bude i nadále samostatně provozovat své podnikání v oblasti vozidel,“ uvedly obě automobilky ve společném prohlášení.