Volkswagen investuje 5 miliard dolarů. Dostane za to software od mega rivala Tesly

Pavel Škopek
  • Volkswagen investuje do společného podniku 5 miliard dolarů
  • Od Rivianu za to dostane software a elektrickou architekturu
  • S jejím vývojem až dosud bojoval
Volkswagen infotainment
Volkswagen infotainment

Přechod na elektromobilitu je zatím největší výzvou, jakému musí automobilový průmysl ve své historii čelit. Do vývoje nových elektromobilů lijí tradiční automobilky i nové firmy stovky miliard dolarů. Není proto divu, že hledají způsoby, jak spolupracovat a své náklady snížit. Naposledy takto uzavřel dohodu Volkswagen s kalifornským startupem Rivian. Napsal o tom náš sesterský magazín elektrickevozy.cz.

Samsung Galaxy A56 5Gpixel-counter

Rivian dostane miliardy

Dohoda neznamená, že by Volkswagen Rivian pohltil nebo v něm získal přímý podíl. Obě firmy založí společný podnik, ve kterém budou mít stejný podíl. Volkswagen do něj v první fázi vloží 1 miliardu dolarů a později hodlá investovat další 4 miliardy dolarů. Vklad Rivianu pak bude v podobě jeho vlastní elektrické architektury a softwaru pro elektromobily.

Volkswagenu se díky přechodu na architekturu a software podaří vyřešit dlouhodobé problémy, které s jejich vývojem podobně jako další tradiční automobilky měl. Výhodou elektromobilních startupů jako je Rivian je, že mohou vyvíjet věci od nuly a nenesou si sebou zátěž minulosti. Pro Volkswagen je tak logicky výhodnější použít ve svých vozech již osvědčenou architekturu a software Rivianu.

Rivian R3 | foto: Rivian
Rivian R3 | foto: Rivian

Čtěte také: Umělá inteligence usnadní den. Jak s ní komunikovat, aby byly výstupy kvalitní?


Rivianu pomůže finanční vzpruha

Kalifornská automobilka, která se profiluje jako největší rival Tesly, vznikla teprve v roce 2009 a za celou dobu se nedostala z černých čísel. Finanční prostředky od Volkswagenu pomohou Rivianu ozdravět finanční toky. Současně je plánuje využít k vývoji levnějších a menších SUV, které mají být uvedeny na trh začátkem roku 2026, a plánovaného crossoveru R3. Díky partnerství navíc sníží provozní náklady využitím objemů dodávek komponentů a čipů.

Obě společnosti počítají s tím, že první elektromobily, které budou těžit ze vzájemné spolupráce, uvedou na trh už v druhé polovině desetiletí. „Ambicí partnerství je urychlit plány koncernu Volkswagen v oblasti SDV a přechod na čistě zónovou architekturu. Každá společnost bude i nadále samostatně provozovat své podnikání v oblasti vozidel,“ uvedly obě automobilky ve společném prohlášení.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře

Samsung Galaxy A56 a A36 5Gpixel-counter

Nejnovější články