Spotify, největší světová audio streamingová služba, ohlásila rekordní nárůst počtu uživatelů za rok, a to navzdory výzvám, jako je propouštění a zvyšování cen. Ve své zprávě o výdělcích za čtvrté čtvrtletí Spotify odhalilo 4% nárůst předplatitelů Premium na 236 milionů a 5% nárůst měsíčních aktivních uživatelů, celkem 602 milionů.
Společnost tím pádem zaznamenala výrazný růst v průběhu roku 2023 a přidala 113 milionů uživatelů a 31 milionů prémiových předplatitelů.
Rok byl poznamenán opatřeními na snížení nákladů, včetně výrazného snížení počtu zaměstnanců o 17 % (přes 1 500 zaměstnanců) v prosinci. Spotify navíc zavedlo zvýšení cen, čímž po více než deseti letech zvýšilo měsíční náklady na předplatné Premium. Navzdory tomuto úsilí vykázala společnost Spotify čtvrtletní ztrátu ve výši 70 milionů eur, což je zlepšení oproti ztrátě 270 milionů eur ve stejném čtvrtletí předchozího roku.
Průměrný příjem na uživatele (ARPU) se zvýšil na 4,60 eur, což odráží 5% meziroční růst, a příjmy z reklamy dosáhly historického maxima 501 milionů eur. Zatímco čistá ztráta Spotify za rok 2023 činila 532 milionů eur, silné výhledy společnosti pro 1. čtvrtletí 2024, předpokládající provozní příjem ve výši 180 milionů eur, posílily důvěru investorů.
Čtěte také: Štěstí přeje připraveným. Huawei chce letos přijít s úplně novým typem skládačky
Úspěch Spotify je pozoruhodný v roce, kterému dominovala jeho kritika zásad App Store společnosti Apple, zejména poplatku za základní technologii a 27% provize za alternativní platby. Veřejný spor společnosti se společností Apple mohl přispět k jejímu rozhodnutí nezpřístupnit svou službu na novém headsetu Vision Pro společnosti Apple při uvedení na trh.
Snaha streamovací služby dostat se konečně do ziskovosti zahrnovala vícenásobné propouštění, úpravy cen a změny její strategie podcastingu. Navzdory problémům překonaly počty uživatelů Spotify odhady s 602 miliony aktivních uživatelů měsíčně a 236 miliony předplatitelů Premium.
Spotify, největší světová audio streamingová služba, ohlásila rekordní nárůst počtu uživatelů za rok, a to navzdory výzvám, jako je propouštění a zvyšování cen. Ve své zprávě o výdělcích za čtvrté čtvrtletí Spotify odhalilo 4% nárůst předplatitelů Premium na 236 milionů a 5% nárůst měsíčních aktivních uživatelů, celkem 602 milionů.
Společnost tím pádem zaznamenala výrazný růst v průběhu roku 2023 a přidala 113 milionů uživatelů a 31 milionů prémiových předplatitelů.
Rok byl poznamenán opatřeními na snížení nákladů, včetně výrazného snížení počtu zaměstnanců o 17 % (přes 1 500 zaměstnanců) v prosinci. Spotify navíc zavedlo zvýšení cen, čímž po více než deseti letech zvýšilo měsíční náklady na předplatné Premium. Navzdory tomuto úsilí vykázala společnost Spotify čtvrtletní ztrátu ve výši 70 milionů eur, což je zlepšení oproti ztrátě 270 milionů eur ve stejném čtvrtletí předchozího roku.
Průměrný příjem na uživatele (ARPU) se zvýšil na 4,60 eur, což odráží 5% meziroční růst, a příjmy z reklamy dosáhly historického maxima 501 milionů eur. Zatímco čistá ztráta Spotify za rok 2023 činila 532 milionů eur, silné výhledy společnosti pro 1. čtvrtletí 2024, předpokládající provozní příjem ve výši 180 milionů eur, posílily důvěru investorů.
Čtěte také: Štěstí přeje připraveným. Huawei chce letos přijít s úplně novým typem skládačky
Úspěch Spotify je pozoruhodný v roce, kterému dominovala jeho kritika zásad App Store společnosti Apple, zejména poplatku za základní technologii a 27% provize za alternativní platby. Veřejný spor společnosti se společností Apple mohl přispět k jejímu rozhodnutí nezpřístupnit svou službu na novém headsetu Vision Pro společnosti Apple při uvedení na trh.
Snaha streamovací služby dostat se konečně do ziskovosti zahrnovala vícenásobné propouštění, úpravy cen a změny její strategie podcastingu. Navzdory problémům překonaly počty uživatelů Spotify odhady s 602 miliony aktivních uživatelů měsíčně a 236 miliony předplatitelů Premium.