Každý, kdo využívá každý den sociální sítě, ví, že jsou už nyní velice návykové. Za nejvíce návykový se považuje TikTok, protože k doporučování obsahu využívá umělou inteligenci (AI). Na tu bude v budoucnu spoléhat i Meta.
Meta se poučila od TikToku a umělou inteligenci již používá, a to primárně v sekci krátkých videí, jak informuje web Engadget. To je ale pouze začátek. Algoritmy umělé inteligence totiž dorazí na úplně všechna místa Facebooku, kde se přehrávají videa. Týkat se to bude jak hlavní stránky Facebooku, tak i sekce Skupin.
Kompletní integrace umělé inteligence na všech místech ale zabere nějaký čas. Kompletní transformace by měla být dokončena v průběhu roku 2026.
Čtěte také: Ochrání displej a soukromí. Sklo od PanzerGlass přitom nestojí majlant
Nevíme sice, kdy přesně Facebook umělou inteligenci začal využívat, ale společnost Meta se alespoň pochlubila s tím, jak moc AI ovlivnila délku sledování videí. Nárůst byl poměrně značný, a to o 8 až 10 %, což není úplně málo. Pro mnoho uživatelů to může znamenat klidně 30 až 60 minut denně navíc na sociálních sítích.
V současné době využívá každá sekce na Facebooku úplně jiný algoritmus. To je pro Metu problém, protože výsledky jsou nekonzistentní a z hlediska udržení uživatelů na platformě to moc nefunguje. S příchodem algoritmů založených na umělé inteligenci se vše změní.
Což je dobré pro Metu, ale špatné pro uživatele, protože každý v budoucnu stráví mnohem víc času na sociálních sítích. Většina lidí si ani neuvědomuje, že na sociálních sítích tráví tolik času, dokud se nepodívá na statistiky využívání aplikace.
Každý, kdo využívá každý den sociální sítě, ví, že jsou už nyní velice návykové. Za nejvíce návykový se považuje TikTok, protože k doporučování obsahu využívá umělou inteligenci (AI). Na tu bude v budoucnu spoléhat i Meta.
Meta se poučila od TikToku a umělou inteligenci již používá, a to primárně v sekci krátkých videí, jak informuje web Engadget. To je ale pouze začátek. Algoritmy umělé inteligence totiž dorazí na úplně všechna místa Facebooku, kde se přehrávají videa. Týkat se to bude jak hlavní stránky Facebooku, tak i sekce Skupin.
Kompletní integrace umělé inteligence na všech místech ale zabere nějaký čas. Kompletní transformace by měla být dokončena v průběhu roku 2026.
Čtěte také: Ochrání displej a soukromí. Sklo od PanzerGlass přitom nestojí majlant
Nevíme sice, kdy přesně Facebook umělou inteligenci začal využívat, ale společnost Meta se alespoň pochlubila s tím, jak moc AI ovlivnila délku sledování videí. Nárůst byl poměrně značný, a to o 8 až 10 %, což není úplně málo. Pro mnoho uživatelů to může znamenat klidně 30 až 60 minut denně navíc na sociálních sítích.
V současné době využívá každá sekce na Facebooku úplně jiný algoritmus. To je pro Metu problém, protože výsledky jsou nekonzistentní a z hlediska udržení uživatelů na platformě to moc nefunguje. S příchodem algoritmů založených na umělé inteligenci se vše změní.
Což je dobré pro Metu, ale špatné pro uživatele, protože každý v budoucnu stráví mnohem víc času na sociálních sítích. Většina lidí si ani neuvědomuje, že na sociálních sítích tráví tolik času, dokud se nepodívá na statistiky využívání aplikace.