Po nedávné lavině podvodných textovek a emailů pod rouškou České pošty, o které jsme vás včera informovali v tomto samostatném článku, to ziskuchtiví vyčůránci zkouší i formou telefonických hovorů. Jde o takzvaný vishing, což není nic jiného než další způsob, jak se snadno, poměrně rychle a hlavně nezákonně obohatit na úkor druhé osoby.
Nepřehlédněte: Pozor, vy na homeofficech! Podvodné telefonáty se opět šíří
Princip je jednoduchý. Útočník se snaží u oběti vyvolat pocit strachu a následné zpanikaření využít ve svůj prospěch. V tomto konkrétním případě, který přinesl server Seznam Zprávy, chtěl u napadené ženy získat falešnou důvěru tím, že ji upozornil na čtyři podezřelé převody z její platební karty do zahraničí. Apeloval na to, že v rámci systémového zabezpečení ověřuje, jestli tomu tak opravdu je.
Poté z ní chtěl vylákat další podrobnosti a kdyby nezakročil (nejspíš) manžel, s největší pravděpodobností by mu “sedla na lep”. V drtivé většině takových případů podvodník nikdy nezmíní název banky, ani žádné dílčí informace o sobě. Začne vždy tím, že volá kvůli vaší kartě nebo účtu. Žádné klientské centrum takovým způsobem nejedná, nenechte se napálit!
Po nedávné lavině podvodných textovek a emailů pod rouškou České pošty, o které jsme vás včera informovali v tomto samostatném článku, to ziskuchtiví vyčůránci zkouší i formou telefonických hovorů. Jde o takzvaný vishing, což není nic jiného než další způsob, jak se snadno, poměrně rychle a hlavně nezákonně obohatit na úkor druhé osoby.
Nepřehlédněte: Pozor, vy na homeofficech! Podvodné telefonáty se opět šíří
Princip je jednoduchý. Útočník se snaží u oběti vyvolat pocit strachu a následné zpanikaření využít ve svůj prospěch. V tomto konkrétním případě, který přinesl server Seznam Zprávy, chtěl u napadené ženy získat falešnou důvěru tím, že ji upozornil na čtyři podezřelé převody z její platební karty do zahraničí. Apeloval na to, že v rámci systémového zabezpečení ověřuje, jestli tomu tak opravdu je.
Poté z ní chtěl vylákat další podrobnosti a kdyby nezakročil (nejspíš) manžel, s největší pravděpodobností by mu “sedla na lep”. V drtivé většině takových případů podvodník nikdy nezmíní název banky, ani žádné dílčí informace o sobě. Začne vždy tím, že volá kvůli vaší kartě nebo účtu. Žádné klientské centrum takovým způsobem nejedná, nenechte se napálit!