Nepochopitelné! Samsung se svou novou reklamou těžce přestřelil
- Samsung mívá skutečně pěkně zpracované reklamy na nové produkty
- Ale jak se říká, i mistr tesař se někdy utne
- Jihokorejský gigant to teď pořádně schytal od ženského spolku

Občas se stává, že i velké společnosti ve svých reklamách na nové produkty míjejí cíl. I když pro ně pracují největší a nejlepší agentury v oboru reklamy, stane se, že byť na papíře výborný nápad pak v reálném provedení má základní koncept úplně mimo. Ve chvíli, kdy je taková reklama zveřejněna, bývá obvykle terčem tvrdé kritiky a co je asi ještě horší – společnost, která ji vydala, může vypadat totálně odtržená od reality všedního dne.
Samsung a jeho kontroverzní reklama
Něco podobného se právě povedlo Samsungu, respektive společnosti Ogilvy New York, která pro něj zadané téma zpracovala. V reklamě společnost ukazuje ženu, která se probouzí ve dvě hodiny ráno, aby si šla v klidu sama zaběhat do ulic velkoměsta, samozřejmě se sluchátky a hodinkami od Samsungu.
Už v této chvíli začíná být vše špatně, když pomineme už jen to, že ve svém okolí neznáme nikoho, kdo by dobrovolně chodil běhat ve dvě ráno. A dostáváme se k tomu, co pobouřilo ženské spolky. Běhání se to netýká, spíše času a místa. Celý spot je totiž situován do ulic New Yorku, i když je v podstatě jedno, v jakém velkoměstě by se děj odehrával.
https://youtu.be/SZ4tzpwWQik
Čtěte také: Samsung se raduje! V prvním kvartálu 2022 brutálně navýšil provozní zisk
Když se stane chyba, která se dotkne lidských životů
Myšlenkou reklamy bylo zřejmě ukázat jak produkty z řady příslušenství Samsungu, Galaxy Watch 4 a Galaxy Buds 2 pomáhají lidem kontrolovat a řídit své zdraví. Tento původní plán se trochu ztrácí právě u zamýšleného segmentu potenciálních zákazníků, jimiž jsou ženy.
Ukazuje totiž na problematiku velkých metropolí a bezpečnost žen v nich. Představa, že jde žena sama běhat do nočního města plného nebezpečí, je trochu mimo realitu. Jak uvádí server BBC, skupina pro bezpečnost žen Reclaim These Streets považuje reklamu Samsungu za velmi nevhodnou, zejména po smrti Ashling Murphyové, která byla zabita při běhání za bílého dne v parku v irském městě Tullamore.
Samsung tak jen rozvířil téma bezpečnosti žen. A musíme souhlasit s tím, že ani nám se představa našich přítelkyň a manželek běhajících po městě ve dvě hodiny ráno moc nezamlouvá. Celé to pak skutečně evokuje situaci, jako by byl Samsung odtržený od reality všedních dní.
Aktualizováno ve 12:15 – Společnost Samsung se za svou reklamu omluvila a uvedla, že nechtěla být lhostejná k probíhajícím rozhovorům o bezpečnosti žen.