Skládací telefony mají na trhu své pevné místo a tvoří čím dál víc celkových prodejů telefonů. Na klasické mobily samozřejmě prozatím ani v nejmenším nemají, a to primárně kvůli vysoké ceně, ale jejich prodeje vytrvale rostou. Jak se jim dařilo v loňském roce a který výrobce tomuto segmentu dominovat?
Prodejní čísla skládacích telefonů za rok 2023 zveřejnil portál TrendForce a dobrou zprávou je, že i vloni tento segment rostl. A víc než se původně čekalo. Navýšení prodejů o celých 25 % je moc hezké číslo ukazující, jak dynamický tento pořád ještě nový segment telefonů je. Z globálního pohledu se za loňský rok prodalo celkově 15,9 milionů skládaček.
Když toto číslo překlopíme mezi celkový počet prodaných telefonů, tak nám vyjde, že skládací telefony tvořily vloni 1,4 % celého mobilního byznysu. To sice nevypadá jako nějak závratné číslo, ale celkový podíl skládaček se každoročně, konstantně zvyšuje a předpovídá se, že již brzy se tento typ telefonů přehoupne přes 2% podíl.
Čtěte také: Recenze Honor Magic V2 – Skládačka, která vás donutí přemýšlet
Asi není překvapením, že králem segmentu skládacích telefonů se vloni stal, ostatně jako každý rok, Samsung. Ten těží hlavně z toho, že tuto kategorii telefonů prakticky založil a má tedy oproti konkurenci náskok. Ne tedy co se techniky týče, v tom ho jeho souputníci již dostihli a v mnoha případech i předběhli, ale v tom, že je prostě považovaný za hlavní firmu nabízející skládačky.
Samsung vloni držel 66,4 % trhu, což je pořád nejvíc, ale jeho podíl od roku 2022 klesl z více než 80 %. Druhý je Huawei, ten má podíl 11,9 %, za ním se nachází Xiaomi, jež drží 5,3 % trhu a zbývajících 16,4 % si pak dělí ostatní výrobci (Motorola, Honor, Vivo, Oppo, Tecno, OnePlus, Google). Prognózy pro tento rok naznačují, že podíl Samsungu opět o trochu klesne.
Odhaduje se, že podíl skládacích telefonů na mobilním trhu v tomto roce naroste na 1,5 % a celkově by se mělo prodat okolo 17,7 milionů skládaček, což představuje 11% meziroční nárůst. V roce 2025 by měly skládačky zabírat 2 % celkového mobilního trhu. Co se firem týče, tak podíl Samsungu letos opět klesne, zhruba k 60 % a očekává se výrazný růst Huawei i ostatních výrobců.
Skládací telefony mají na trhu své pevné místo a tvoří čím dál víc celkových prodejů telefonů. Na klasické mobily samozřejmě prozatím ani v nejmenším nemají, a to primárně kvůli vysoké ceně, ale jejich prodeje vytrvale rostou. Jak se jim dařilo v loňském roce a který výrobce tomuto segmentu dominovat?
Prodejní čísla skládacích telefonů za rok 2023 zveřejnil portál TrendForce a dobrou zprávou je, že i vloni tento segment rostl. A víc než se původně čekalo. Navýšení prodejů o celých 25 % je moc hezké číslo ukazující, jak dynamický tento pořád ještě nový segment telefonů je. Z globálního pohledu se za loňský rok prodalo celkově 15,9 milionů skládaček.
Když toto číslo překlopíme mezi celkový počet prodaných telefonů, tak nám vyjde, že skládací telefony tvořily vloni 1,4 % celého mobilního byznysu. To sice nevypadá jako nějak závratné číslo, ale celkový podíl skládaček se každoročně, konstantně zvyšuje a předpovídá se, že již brzy se tento typ telefonů přehoupne přes 2% podíl.
Čtěte také: Recenze Honor Magic V2 – Skládačka, která vás donutí přemýšlet
Asi není překvapením, že králem segmentu skládacích telefonů se vloni stal, ostatně jako každý rok, Samsung. Ten těží hlavně z toho, že tuto kategorii telefonů prakticky založil a má tedy oproti konkurenci náskok. Ne tedy co se techniky týče, v tom ho jeho souputníci již dostihli a v mnoha případech i předběhli, ale v tom, že je prostě považovaný za hlavní firmu nabízející skládačky.
Samsung vloni držel 66,4 % trhu, což je pořád nejvíc, ale jeho podíl od roku 2022 klesl z více než 80 %. Druhý je Huawei, ten má podíl 11,9 %, za ním se nachází Xiaomi, jež drží 5,3 % trhu a zbývajících 16,4 % si pak dělí ostatní výrobci (Motorola, Honor, Vivo, Oppo, Tecno, OnePlus, Google). Prognózy pro tento rok naznačují, že podíl Samsungu opět o trochu klesne.
Odhaduje se, že podíl skládacích telefonů na mobilním trhu v tomto roce naroste na 1,5 % a celkově by se mělo prodat okolo 17,7 milionů skládaček, což představuje 11% meziroční nárůst. V roce 2025 by měly skládačky zabírat 2 % celkového mobilního trhu. Co se firem týče, tak podíl Samsungu letos opět klesne, zhruba k 60 % a očekává se výrazný růst Huawei i ostatních výrobců.