Facebook uzavřel dohodu o sdílení dat uživatelů s výrobci telefonů

Dle New York Times společnost Facebook sdílí informace o svých uživatelích se zhruba šedesátkou výrobců mobilních zařízení. Včetně těch největších, kterými jsou kupříkladu Apple, Samsung, ale i Microsoft nebo Blackberry.

Děje se tak údajně již více než 10 let a to prý proto, aby výrobci zařízení mohli použít oblíbené funkce Facebooku ve svých telefonech a tabletech. Ale zkuste tomu uvěřit. V roce 2011, dlouho před kauzou Cambridge Analytica, se navíc Facebook zavázal nesdílet osobní údaje svých uživatelů bez jejich souhlasu.

Ime Archibong, viceprezident společnosti Facebook, samozřejmě tvrdí, že to celé se tak děje pro dobro uživatelů. Výrobci mobilního hardware však mají přístup k údajům o vašem aktuálním vztahu, o náboženském a politickém vyznání, o událostech, kterých se chystáte účastnit, a podobně.

K tomu asi není co dodat, snad jen mou oblíbenou poučku “nebonzujte na sebe nic, co nechcete, aby se kdokoliv dozvěděl, bez ohledu na to, jestli vám někdo slíbí, že to bude na internetu skryto nebo ne.” Osobní data se stala důležitou a velice dobře zpeněžitelnou komoditou, kterou firmy těží od uživatelů v podstatě zadarmo a pak ji přeprodávají dál. Dělo se to dříve, děje se to nyní a bude se to dít i dál, bez ohledu na nějaké GDPR a podobné zvrhlosti.

zdroj: Phone Arena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Facebook uzavřel dohodu o sdílení dat uživatelů s výrobci telefonů

Dle New York Times společnost Facebook sdílí informace o svých uživatelích se zhruba šedesátkou výrobců mobilních zařízení. Včetně těch největších, kterými jsou kupříkladu Apple, Samsung, ale i Microsoft nebo Blackberry.

Děje se tak údajně již více než 10 let a to prý proto, aby výrobci zařízení mohli použít oblíbené funkce Facebooku ve svých telefonech a tabletech. Ale zkuste tomu uvěřit. V roce 2011, dlouho před kauzou Cambridge Analytica, se navíc Facebook zavázal nesdílet osobní údaje svých uživatelů bez jejich souhlasu.

Ime Archibong, viceprezident společnosti Facebook, samozřejmě tvrdí, že to celé se tak děje pro dobro uživatelů. Výrobci mobilního hardware však mají přístup k údajům o vašem aktuálním vztahu, o náboženském a politickém vyznání, o událostech, kterých se chystáte účastnit, a podobně.

K tomu asi není co dodat, snad jen mou oblíbenou poučku “nebonzujte na sebe nic, co nechcete, aby se kdokoliv dozvěděl, bez ohledu na to, jestli vám někdo slíbí, že to bude na internetu skryto nebo ne.” Osobní data se stala důležitou a velice dobře zpeněžitelnou komoditou, kterou firmy těží od uživatelů v podstatě zadarmo a pak ji přeprodávají dál. Dělo se to dříve, děje se to nyní a bude se to dít i dál, bez ohledu na nějaké GDPR a podobné zvrhlosti.

zdroj: Phone Arena

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."