Prodejci a analytici se shodují na tom, že to není jen cena, která zatím vedla k neuspokojivému prodeji iPhonů v Číně. Spotřebitelé také přecházejí na čínské značky smartphonů, protože se domnívají, že v nabídce některých funkcí americký výrobce jednoduše zaostává.
Apple v loňském roce zaznamenal propad svého podílu na čínském trhu v segmentu 500 až 800 dolarů z 81,2 % na 54,6 %. Nejzřejmějším důvodem je samozřejmě cena. iPhone X byl prvním iPhonem, který prolomil bariéru hranici 1 000 dolarů. Tím se Apple vydělil z výše uvedené cenové kategorie a stal se v asijské zemi ve své podstatě luxusním zbožím.
„Většina čínských spotřebitelů není připravena investovat do telefonu přes 1000 dolarů,“ řekl Neil Shah, ředitel výzkumu společnosti Counterpoint, “To vytvořilo mezeru v segmentu pod 800 dolarů, kterou čínští prodejci zvládli dokonale vyplnit.”
Čínští prodejci uvádějí, že zaznamenali velké množství zákazníků opouštějících Apple, přecházejících právě k domácím značkám smartphonů. Jen malé procento z nich ale činí pravý opak, což není pro kalifornskou společnost vůbec dobrou zprávou.
Ale cena není jediný důvod. V zemi, která přikládá vysokou hodnotu novým designům a funkcím, mnoho lidí pociťuje, že iPhone zaostává za místními značkami. To se týká také kvality fotoaparátu, tradičně jedné ze silných stránek Applu. Na tom má velký podíl především značka Huawei, která spolupracuje od roku 2016 s německou optickou společností Leica.
Ve srovnání s duálními fotoaparáty, které jsou u dnešních smartphonů již standardem, se model P20 Pro značky Huawei může chlubit třemi zadními kamerami, které navíc vylepšují možnosti zoomu. A Huawei není jedinou čínskou značkou, která funkcemi již dnes konkuruje iPhonu – totéž platí pro Oppo a Vivo.
Jejich zařízení totiž disponují funkcemi, které na iPhonu nevidíme – týká se to snímače otisků prstů v displeji nebo displeje bez výřezu. Obě možnosti rozšiřují velikost použitelné obrazovky. Do ekonomického modelu Applu to tak znamená dvojitý zásah – menší podíl na trhu, který se navíc sám o sobě ještě zmenšuje. Nedávná zpráva čínské vlády uvádí, že prodej chytrých telefonů klesl minulý měsíc na šestileté minimum.
zdroj: 9to5Mac
Prodejci a analytici se shodují na tom, že to není jen cena, která zatím vedla k neuspokojivému prodeji iPhonů v Číně. Spotřebitelé také přecházejí na čínské značky smartphonů, protože se domnívají, že v nabídce některých funkcí americký výrobce jednoduše zaostává.
Apple v loňském roce zaznamenal propad svého podílu na čínském trhu v segmentu 500 až 800 dolarů z 81,2 % na 54,6 %. Nejzřejmějším důvodem je samozřejmě cena. iPhone X byl prvním iPhonem, který prolomil bariéru hranici 1 000 dolarů. Tím se Apple vydělil z výše uvedené cenové kategorie a stal se v asijské zemi ve své podstatě luxusním zbožím.
„Většina čínských spotřebitelů není připravena investovat do telefonu přes 1000 dolarů,“ řekl Neil Shah, ředitel výzkumu společnosti Counterpoint, “To vytvořilo mezeru v segmentu pod 800 dolarů, kterou čínští prodejci zvládli dokonale vyplnit.”
Čínští prodejci uvádějí, že zaznamenali velké množství zákazníků opouštějících Apple, přecházejících právě k domácím značkám smartphonů. Jen malé procento z nich ale činí pravý opak, což není pro kalifornskou společnost vůbec dobrou zprávou.
Ale cena není jediný důvod. V zemi, která přikládá vysokou hodnotu novým designům a funkcím, mnoho lidí pociťuje, že iPhone zaostává za místními značkami. To se týká také kvality fotoaparátu, tradičně jedné ze silných stránek Applu. Na tom má velký podíl především značka Huawei, která spolupracuje od roku 2016 s německou optickou společností Leica.
Ve srovnání s duálními fotoaparáty, které jsou u dnešních smartphonů již standardem, se model P20 Pro značky Huawei může chlubit třemi zadními kamerami, které navíc vylepšují možnosti zoomu. A Huawei není jedinou čínskou značkou, která funkcemi již dnes konkuruje iPhonu – totéž platí pro Oppo a Vivo.
Jejich zařízení totiž disponují funkcemi, které na iPhonu nevidíme – týká se to snímače otisků prstů v displeji nebo displeje bez výřezu. Obě možnosti rozšiřují velikost použitelné obrazovky. Do ekonomického modelu Applu to tak znamená dvojitý zásah – menší podíl na trhu, který se navíc sám o sobě ještě zmenšuje. Nedávná zpráva čínské vlády uvádí, že prodej chytrých telefonů klesl minulý měsíc na šestileté minimum.
zdroj: 9to5Mac