Aplikace PID Lítačka byla spuštěna v létě 2019 a od prosince téhož roku umožňuje ukládat a zobrazovat kupony na jízdném pro Pražany a Středočechy. Od startu ji však zlobí technické potíže. A lepší to není ani teď, dva roky po slavnostním spuštění služby.
Pražská integrovaná doprava včera večer vyvěsila na svůj twitter informaci o tom, že aplikaci PID Lítačka zlobí zdržení při nákupu nových kuponů, kterých je s blížícím se začátkem nového školního roku vždy víc a víc. “Aktuálně při nákupu v aplikaci nebo e-shopu PID Lítačka dochází až k několikahodinovému zdržení při doručení kupónu. O bližší informace a urychlené odstranění problému urgujeme provozovatele systému, Operátora ICT. Uživatele ujišťujeme, že o peníze v žádném případě nepřijdou,” uvádí profil na Twitteru.
Pravda je to bohužel jenom na půl. Naše zkušenost je totiž taková, že pokud si v aplikaci či na e-shopu budete chtít koupit nový kupon, třeba roční s cenou 3 650 korun, appka dlouho vyčkává s tím, než vám platbu schválí. Stalo se ale i to, že nám appka platbu neschválila a nepozorný uživatel by se mohl rozhodnout zkusit platbu uskutečnit znovu.
V takovém případě bohužel systém aplikace sežere platbu klidně i na podruhé, zpět ji ale už nevrátí. Abyste své peníze získali zpět, musíte si o ně zažádat e-mailem či rovnou dojít na pobočku PID, kde s vámi reklamaci vyřeší. Aplikace sama je zřejmě nastavena tak, že peníze pouze bere, ale v případě potíží už nevrací. Žel bohu, klienty o tom služba nijak neinformuje a je tak nutno zavolat na zákaznickou linku, která je v těchto dnech šíleně přetížená.
Čtěte také: Praha má nefunkční aplikaci PID Lítačka a její tvůrce se teď ještě chlubí
A problémy nejsou pouze při nákupu nových kuponů. Pokud budete potřebovat zaregistrovat přes aplikaci svůj nový telefon jako identifikátor vašeho již běžícího kuponu, ani to vám aplikace neumožní. Při pokusu o nastavení identifikátoru hlásí chybu a navádí k opakovanému pokusu později. Pochopitelně, ani další pokusy nejsou úspěšné a – znovu – na zákaznickou linku se není možné dovolat.
V případě, že se vám stane, že se třeba nacházíte v terénu a potřebujete přes aplikaci v mobilu změnit identifikátor kuponu z telefonu na telefon, máte smůlu. V této modelové situaci, která se bohužel stala i nám v redakci, se vystavujete riziku toho, že vás chytí revizor s nefunkční aplikací, avšak s dávno zaplaceným kuponem.
Aplikace PID Lítačka byla spuštěna v létě 2019 a od prosince téhož roku umožňuje ukládat a zobrazovat kupony na jízdném pro Pražany a Středočechy. Od startu ji však zlobí technické potíže. A lepší to není ani teď, dva roky po slavnostním spuštění služby.
Pražská integrovaná doprava včera večer vyvěsila na svůj twitter informaci o tom, že aplikaci PID Lítačka zlobí zdržení při nákupu nových kuponů, kterých je s blížícím se začátkem nového školního roku vždy víc a víc. “Aktuálně při nákupu v aplikaci nebo e-shopu PID Lítačka dochází až k několikahodinovému zdržení při doručení kupónu. O bližší informace a urychlené odstranění problému urgujeme provozovatele systému, Operátora ICT. Uživatele ujišťujeme, že o peníze v žádném případě nepřijdou,” uvádí profil na Twitteru.
Pravda je to bohužel jenom na půl. Naše zkušenost je totiž taková, že pokud si v aplikaci či na e-shopu budete chtít koupit nový kupon, třeba roční s cenou 3 650 korun, appka dlouho vyčkává s tím, než vám platbu schválí. Stalo se ale i to, že nám appka platbu neschválila a nepozorný uživatel by se mohl rozhodnout zkusit platbu uskutečnit znovu.
V takovém případě bohužel systém aplikace sežere platbu klidně i na podruhé, zpět ji ale už nevrátí. Abyste své peníze získali zpět, musíte si o ně zažádat e-mailem či rovnou dojít na pobočku PID, kde s vámi reklamaci vyřeší. Aplikace sama je zřejmě nastavena tak, že peníze pouze bere, ale v případě potíží už nevrací. Žel bohu, klienty o tom služba nijak neinformuje a je tak nutno zavolat na zákaznickou linku, která je v těchto dnech šíleně přetížená.
Čtěte také: Praha má nefunkční aplikaci PID Lítačka a její tvůrce se teď ještě chlubí
A problémy nejsou pouze při nákupu nových kuponů. Pokud budete potřebovat zaregistrovat přes aplikaci svůj nový telefon jako identifikátor vašeho již běžícího kuponu, ani to vám aplikace neumožní. Při pokusu o nastavení identifikátoru hlásí chybu a navádí k opakovanému pokusu později. Pochopitelně, ani další pokusy nejsou úspěšné a – znovu – na zákaznickou linku se není možné dovolat.
V případě, že se vám stane, že se třeba nacházíte v terénu a potřebujete přes aplikaci v mobilu změnit identifikátor kuponu z telefonu na telefon, máte smůlu. V této modelové situaci, která se bohužel stala i nám v redakci, se vystavujete riziku toho, že vás chytí revizor s nefunkční aplikací, avšak s dávno zaplaceným kuponem.