Od prvního července platí u předplacených karet operátora Vodafone nepříjemná novinka, a sice tarifikace po minutách, tedy stylem 60 + 60, kdy za každou započatou sekundu hovoru platíte jako za celou minutu. Tato pro zákazníky nemilá filosofie nyní přichází i ke klasickým paušálním tarifům.
Praktika, kterou Vodafone v tichosti oznámil jen postiženým uživatelům v květnu tohoto roku se ještě tehdy vztahovala pouze na uživatele předplacených karet. Již tehdy se rudý operátor dušoval, že podobný způsob tarifikace neplánuje pro klienty s paušálním tarifem. Ale ejhle. Pokud se vás již zmíněná změna týká, ve vyúčtování za červen se to na první stránce dozvíte.
Vodafone tak přechází na minutovou tarifikaci, kdy vám při volání sebere po provolání 61 sekund rovnou dvě minuty – takhle tato praktika ve zkratce funguje, více si o tom můžete přečíst v našem samostatném článku. Pro uživatele tarifů s určitým objemem dat a volnými minutami pro volání je tato praktika naprostou katastrofou a po právu se na sociálních sítích bouří; člověk, kterému doteď stačilo za měsíc provolat 100 minut, by teď mohl mít vážný problém s tímto objemem vydržet.
Celý přechod naplánoval červený operátor až na 26. srpna 2019, pokud tak s tím tak nesouhlasíte, nabízí Vodafone možnost odstoupit od smlouvy právě do dne, kdy nová tarifikace začne.
Jedinou omluvou (nebo spíš výmluvou?) operátorů je budoucnost značky. Vodafone se podle všeho snaží navézt co nejvíce zákazníků k neomezeným tarifům a služby s volnými minutami pro volání vnímá jako překážku v růstu. Své zákazníky však k přechodu nutí takřka totalitně a nutí klienty kontrolovat při telefonování každou sekundu.
Umíte si představit, že v roce 2019 budete během telefonování kontrolovat každou sekundu, abyste náhodou neprovolali moc? My to vnímáme jako krok zpátky a Vodafone se tím spíše poškozuje. Co si o celé problematice myslíte vy?