Vodafone zavádí účtování po minutách. Zákazníci se bouří
Vodafone se rozhodl zpestřit majitelům předplacených karet léto a zavádí poměrně starou praktiku účtování po minutách. A to navíc zcela v tichosti a bez jakéhokoliv veřejného prohlášení – klientům, kterých se to týká, jen přišla SMS oznamující změnu tarifikace od 1. července 2019.
Tip: Z eSIM se stává trend, po T-Mobilu včera odstartoval u Vodafonu
V tuto chvíli aktuální způsob účtování ve stylu 60 + 1 je podle operátora zbytečně složitý a staronový způsob účtován 60 + 60, tedy po minutě, je podle slov Vodafonu „zjednodušením a zpřehledněním způsobu účtování hovorů“. Pro zákazníky a klienty s předplacenými kartami je to však nepříjemné, dojde totiž ke zdražení jejich služeb. Pokud volající uskuteční hovor trvající minutu a půl, nezaplatí za minutu a půl, nýbrž za celé dvě minuty a tím tak de facto platí za něco, co nevyužil. Nejhorší je to pak v případě, kdy volající provolá třeba jen 65 sekund, účtováno mu je však 60 + 60 sekund.
Na Facebooku Vodafonu se již před pár dny začaly objevovat dotazy nespokojených klientů předplacených karet, kteří žádají vysvětlení pro ně nepochopitelného kroku. Někteří uživatelé dokonce přirovnávají klientsky nepřívětivý krok k práci scénáristů na poslední řadě seriálu Hra o trůny.
Na každý pád, nový Vodafone ceník účtování, který přechází ze systému 60 + 1 na tarifikaci 60 + 60, bude aktivní od 1. července 2019 pro majitele předplacených karet; pro ostatní klienty Vodafone neplánuje nic podobného.