Štědrý den u O2 – Internet vládne všemu, SMS i telefonáty nahradil WhatsApp
- Jako každý rok, i letos přináší tuzemští operátoři kompletní přehled provozu na Štědrý den
- O2 přináší kompletní statistiku, která hovoří jasně ve prospěch internetu
- Lidé letos na Vánoce zase o něco méně volali a SMSkovali, vychází také z průzkumu

Češi o Štědrém dnu volali a odeslali textových SMS méně než v loňském roce. Mnohem více letos naopak využívali sociální sítě a internet obecně, což dokládá i meziroční růst přenosu dat o 30,9 %.
Jaký byl Štědrý den u O2?
Během vánočního Štědrého dne, tedy 24. prosince 2021, uskutečnili zákazníci O2 celkem 13 943 169 hovorů, poslali 12 195 718 SMS a 392 937 MMS. Nejvytíženějším časem pro volání nebo i odesílání SMS bylo tradičně dopoledne od 10 do 11 hodin. Počet hovorů klesl oproti loňskému roku o 4 %, počet odeslaných SMS dokonce o 13 %.
Každým rokem naopak přibývá počet vánočních přání, která lidé posílají prostřednictvím sociálních sítích, chatovacích klientů anebo ještě e-mailů. O letošním Štědrém dni tak v síti O2 padl nový vánoční rekord v objemu přenesených dat. Celkový datový provoz se na Štědrý den oproti loňsku zvýšil o 31 % na 2 143 TB.
Nepřehlédněte: Skoro polovina mladých Čechů je na mobilu i na Štědrý den. Máte to stejně?

Přání se přesouvají na internet, kraluje WhatsApp
„Mezi 17. a 20. hodinou dochází na sociálních sítích k výraznému propadu datového provozu. Lidé odkládají své telefony, usedají ke štědrovečerní večeři nebo se přesouvají ke stromečku. Teprve poté se na sociální sítě vrací. Největším rekordmanem je přitom aplikace Whatsapp, u které došlo k meziročnímu nárůstu v objemu přenesených dat o 70 %,“ říká Kateřina Mikšovská, tisková mluvčí O2.
Operátor O2 si však může gratulovat, neboť jeho telekomunikační síť přežila vánoční shon bez poskvrnky a fungovala po celou dobu Štědrého dne.
Jak jste na tom byli v rámci Štědrého dne vy? Víc jste SMSkovali a volali, nebo chatovali?