Operátora O2 postihl v úterý odpoledne rozsáhlý výpadek roamingových služeb po celém světě, který trval až do středečního večera.
Během více než 24 hodin mělo problémy se spojením ze zahraničí přibližně 120 tisíc uživatelů. Nefungovalo volání, SMS zprávy, ani připojení k internetu. Bylo možné uskutečnit pouze tísňové volání, které funguje bez SIM karty.
Nedostupnost roamingových služeb O2 byla údajně způsobena poruchou na straně dodavatele, společnosti CETIN. Problémy byly odstraněny zatím stále jen provizorně, a to díky nasazení alternativní technologie.
Dle technických analýz společnosti se nejednalo o hackerský útok a příčinou výpadku byla softwarová chyba na komunikačních uzlech společnosti CETIN zajišťujících mezinárodní spojení.
“Rádi bychom se omluvili našim zákazníkům, které problém služeb postihl. Výpadek budeme samozřejmě kompenzovat za každý den nefunkčnosti služeb v plné výši podle zákona a platných smluv. Jako poděkování za trpělivost navíc přidáváme poukaz na nákup libovolného příslušenství nebo slevu na telefon ve výši 1000 korun,” řekl Tomáš Budník, generální ředitel společnosti O2.
Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci, kteří byli výpadkem zasaženi. O2 je bude v dohledné době kontaktovat prostřednictvím SMS zpráv, v nichž bude informace, jak slevy uplatnit.
Operátora O2 postihl v úterý odpoledne rozsáhlý výpadek roamingových služeb po celém světě, který trval až do středečního večera.
Během více než 24 hodin mělo problémy se spojením ze zahraničí přibližně 120 tisíc uživatelů. Nefungovalo volání, SMS zprávy, ani připojení k internetu. Bylo možné uskutečnit pouze tísňové volání, které funguje bez SIM karty.
Nedostupnost roamingových služeb O2 byla údajně způsobena poruchou na straně dodavatele, společnosti CETIN. Problémy byly odstraněny zatím stále jen provizorně, a to díky nasazení alternativní technologie.
Dle technických analýz společnosti se nejednalo o hackerský útok a příčinou výpadku byla softwarová chyba na komunikačních uzlech společnosti CETIN zajišťujících mezinárodní spojení.
“Rádi bychom se omluvili našim zákazníkům, které problém služeb postihl. Výpadek budeme samozřejmě kompenzovat za každý den nefunkčnosti služeb v plné výši podle zákona a platných smluv. Jako poděkování za trpělivost navíc přidáváme poukaz na nákup libovolného příslušenství nebo slevu na telefon ve výši 1000 korun,” řekl Tomáš Budník, generální ředitel společnosti O2.
Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci, kteří byli výpadkem zasaženi. O2 je bude v dohledné době kontaktovat prostřednictvím SMS zpráv, v nichž bude informace, jak slevy uplatnit.