Nejnovějším telefonům Google Pixel a OnePlus se daří. Na úkor Samsungu
Společnosti OnePlus i Google údajně pracují na vlajkových smartphonech nové generace, které by měly být uvedeny někdy v létě, respektive na podzim, ale než se tak stane, je třeba zhodnotit současné top modely obou značek, které evidentně válcují konkurenci.
Apple, Samsung, LG a Motorola byly společností Counterpoint Research před pár měsíci hodnoceny jako nejlépe prodávající značky smartphonů ve Spojených státech (Q4/2018), což znamená, že se Google a OnePlus musely spokojit se skromným, méně než šestiprocentním podílem na dodávkách. Ale přestože se to může zdát jako nízké číslo, je nutné zdůraznit, že produktová portfolia obou značek nejsou právě moc rozsáhlá.
OnePlus 6T (recenze) byl naopak vůbec prvním smartphonem značky prodávaným oficiálně skrze amerického operátora, zatímco Pixel 3 a 3 XL (recenze) jsou jako již tradičně prodávány exkluzivně přes Verizon. Což tato zařízení trošku zastiňovalo v porovnání třeba se Samsungem Galaxy Note 9 a LG V40 ThinQ, kterým se dařilo mnohem více.
Je ovšem třeba zdůraznit, že obě značky jsou dle indikací různých průzkumů hrozbou spíše pro Samsung než pro Apple, protože z nadšenců do jablíček zkrátka entuziastické podporovatele Androidu neudělají. Právě cupertinský gigant v USA zdrcujícím způsobem vede – jeho podíl mezi říjnem a prosincem 2018 činil ohromujících 47 procent.
Jestliže tedy čísla Applu nijak ovlivněna nebyla, není vůbec překvapivé, že v této rovnici přišel o významnou část uživatelů hlavně Samsung. Věřte tomu nebo ne, ale 51 procent majitelů Pixel 3 přešlo ze zařízení řady Galaxy, přičemž 31 procent (z celkového počtu), pak z modelu Galaxy S7. Zhruba 37 procent lidí, kteří si v USA koupili OnePlus 6T (stále v posledním kvartále loňského roku), předtím vlastnilo Samsung. 16 procent přešlo z iPhonu, 15 procent z LG a 32 procent vlastnilo některou z „ostatních“ značek. Což jsou čísla, opět pocházející od Counterpoint Research.
Zdroj: Phone Arena