Huawei stále v problémech. V příštím roce má radikálně omezit výrobu smartphonů
Huawei to sice ještě nebalí, ale rozhodně nemá na růžích ustláno. Podle posledních zpráv sundává růžové brýle a počítá s tím, že příští rok ho bude pěkně bolet.

Čtěte také: Kauza Huawei je jako bumerang. Neohrožuje jen USA, ale celý svět
Před pár dny jsme vás v tomto samostatném článku informovali, že čínský podnik nemíní zařadit zpátečku a vycouvat z byznysu s mobilními telefony stůj co stůj. Na druhou stranu je ve složité situaci tím spíš, když ho USA oficiálně označily za bezpečnostní hrozbu ústy Federálního úřad pro komunikaci Spojených států formou oficiálního prohlášení.
Huawei to nebalí, ale na jak dlouho?
Je tak trochu ironií osudu, že čínská firma, která si roky žila svůj americký sen, dostala pořádnou facku právě od Spojených států. Během posledních dvanácti měsíců se jí doslova obrátil život vzhůru nohama. Až doposud víceméně neochvějné sebevědomí navíc podpořené skvělými globálními prodeji se pod aktuálním náporem začíná pomalu hroutit jako domek z karet.
Vcelku respektovaný jihokorejský deník The Elec včera ve večerních hodinách přispěchal s velmi zajímavou informací. Podle ověřeného zdroje blízkého Huawei plánuje letos čínský podnik rozsáhlé škrty a v příštím roce vyrobí pouze 50 milionů telefonů, což znamená meziroční 74% propad!

Kdyby vás na okamžik napadlo, že se nic neděje, tak děje, a jde doslova o průšvih jak mraky. Jen vloni společnost vyslala do světa 240 milionů telefonů. V tom letošním roce se počítá hruba se 190 miliony, což je je pořád skvělý výsledek, na kterém má však velký podíl zejména domácí čínský trh.
V příštím roce se bude utahovat opasek
Huawei je díky kauze doslova zahnaný do kouta, a i když se drží zuby nehty, dostává na frak. Doposud odolával vcelku s obdivuhodnou vůlí a energií. A také ve velmi krátkém čase solidně zapracoval na svém vlastním ekosystému HMS (Huawei Mobile Services – pozn. redakce), který se neustále rozrůstá.
V kuloárech se šušká, že ten nejpalčivější problém je klesající zájem zákazníků o ještě donedávna oblíbenou značku. A jak to tak vypadá, ani domovská Čína tuto firmu dlouhodobě nepodrží. Schůzka s osudem se sice odkládá, ale na jak dlouho?
Autor článku
Bývalý redaktor webu Mobilizujeme.cz. Sepsal celkem 1810 článků.






