Facebook bez reklam? Apple s Zuckerbergem zvažovali zajímavý model spolupráce

  • Minulost je plná zajímavých dohod
  • Před pěti lety k jedné takové málem došlo
  • Mohli jsme tu mít speciální verzi Facebooku pro Apple
Facebook ikona

Aplikace Facebook mohla před lety dostat speciální verzi na Apple zařízení bez reklam | foto: Unsplash

Podle informací serveru The Wall Street Journal zvažovali dva velikáni Apple a Facebook mezi lety 2016 a 2018, že spojí své síly a přijdou se speciální verzí aplikace pro iOS. Čím měla být speciální?

Když jsou peníze na prvním místě

Jednou z diskutovaných možností byla speciální verze Facebooku bez reklam, která by byla nabízena uživatelům iOS prostřednictvím obchodu App Store. Jelikož by se jednalo o předplatné, Facebook by inkasoval příjmy a Apple by získal svých obvyklých 15 až 30 %. Když však máte co do činění se dvěma firmami, které se chovají jak strýček Skrblík a počítají každý cent, vyjednávání se rázem stává o to nemožnější.

Zpráva deníku tvrdí, že obě firmy bojovaly o to, zda má Apple dostávat podíl z propagace příspěvků. Zaplacením Facebooku (nyní Meta) může autor příspěvku dosáhnout toho, že si jej prohlédne více uživatelů Facebooku. Společnost Facebook tvrdila, že Apple nemá na příjmy z propagací nárok. Tuto funkci využívá mnoho malých podniků, aby oslovily více potenciálních zákazníků.

Apple Keynote 2022

Apple


Čtěte také: Proč nepoužívat Facebook a Instagram? Obsahují trhlinu, která ohrožuje vaše bezpečí


Protože jednání nikam nevedla, bylo nakonec dohodnuto, že obě firmy jednání přeruší. V době, kdy jednání skončila, pracoval Facebook na změnách, které měly posílit ochranu soukromí na webu. Spoluzakladatel a generální ředitel Mark Zuckerberg se však v té době rozhodl, že změny ve prospěch soukromí uživatelů odloží, aby udržel reklamní byznys Facebooku v chodu.

Konec dobrý?

Když v roce 2020 představil Apple funkci App Tracking Transparency, jakákoliv možnost se dohodnout byla definitivně zakopána. Umožnila vyhnout se sledování aplikacemi a webovými stránkami za účelem zobrazování cílených reklam na produkty, které si uživatelé vyhledali na internetu.

Marka Zuckerberga to tehdy rozčílilo natolik, že zaplatil celostránkové inzeráty ve velkých metropolitních novinách, v nichž se uvádí, že Facebook se zastává malých podniků proti společnosti Apple.

Byla by podle vás užitečná speciální placená verze Facebooku, ve které by nebyly reklamy?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Facebook bez reklam? Apple s Zuckerbergem zvažovali zajímavý model spolupráce

  • Minulost je plná zajímavých dohod
  • Před pěti lety k jedné takové málem došlo
  • Mohli jsme tu mít speciální verzi Facebooku pro Apple
Facebook ikona

Aplikace Facebook mohla před lety dostat speciální verzi na Apple zařízení bez reklam | foto: Unsplash

Podle informací serveru The Wall Street Journal zvažovali dva velikáni Apple a Facebook mezi lety 2016 a 2018, že spojí své síly a přijdou se speciální verzí aplikace pro iOS. Čím měla být speciální?

Když jsou peníze na prvním místě

Jednou z diskutovaných možností byla speciální verze Facebooku bez reklam, která by byla nabízena uživatelům iOS prostřednictvím obchodu App Store. Jelikož by se jednalo o předplatné, Facebook by inkasoval příjmy a Apple by získal svých obvyklých 15 až 30 %. Když však máte co do činění se dvěma firmami, které se chovají jak strýček Skrblík a počítají každý cent, vyjednávání se rázem stává o to nemožnější.

Zpráva deníku tvrdí, že obě firmy bojovaly o to, zda má Apple dostávat podíl z propagace příspěvků. Zaplacením Facebooku (nyní Meta) může autor příspěvku dosáhnout toho, že si jej prohlédne více uživatelů Facebooku. Společnost Facebook tvrdila, že Apple nemá na příjmy z propagací nárok. Tuto funkci využívá mnoho malých podniků, aby oslovily více potenciálních zákazníků.

Apple Keynote 2022

Apple


Čtěte také: Proč nepoužívat Facebook a Instagram? Obsahují trhlinu, která ohrožuje vaše bezpečí


Protože jednání nikam nevedla, bylo nakonec dohodnuto, že obě firmy jednání přeruší. V době, kdy jednání skončila, pracoval Facebook na změnách, které měly posílit ochranu soukromí na webu. Spoluzakladatel a generální ředitel Mark Zuckerberg se však v té době rozhodl, že změny ve prospěch soukromí uživatelů odloží, aby udržel reklamní byznys Facebooku v chodu.

Konec dobrý?

Když v roce 2020 představil Apple funkci App Tracking Transparency, jakákoliv možnost se dohodnout byla definitivně zakopána. Umožnila vyhnout se sledování aplikacemi a webovými stránkami za účelem zobrazování cílených reklam na produkty, které si uživatelé vyhledali na internetu.

Marka Zuckerberga to tehdy rozčílilo natolik, že zaplatil celostránkové inzeráty ve velkých metropolitních novinách, v nichž se uvádí, že Facebook se zastává malých podniků proti společnosti Apple.

Byla by podle vás užitečná speciální placená verze Facebooku, ve které by nebyly reklamy?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."