Nový šéf Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP) v exkluzivním rozhovoru pro deník Blesk.cz prozradil, kdy se mohou cestující těšit na pokrytí signálem v metru nebo co čekat (nebo spíše nečekat) v oblasti zavedení dalších technologických služeb.
Už dlouho se mluví o tom, že by bylo skvělé, kdyby se DPP domluvil s operátory a plně pokryl signálem včetně rychlého internetu LTE stanice metra včetně tunelů, aby si zkrátka cestující mohli prakticky vyřídit hovory, nebo třeba emaily a další komunikaci či služby ve svém telefonu, i když budou takzvaně “v podzemí”. Bohužel ani po letech není situace o moc lepší.
V současnosti funguje rychlé připojení LTE pouze na nových stanicích metra A, tedy ze stanice Dejvická až do stanice Nemocnice Motol. Na jiných stanicích se musíte spolehnout maximálně tak na pomalé EDGE připojení, které je i vzhledem k nižším kapacitám sítě naprosto nedostatečné. Jinde, jako třeba v tunelech mezi stanicemi, pak signál pochopitelně není vůbec.
Podle dřívějších plánů mělo dojít k pokrytí alespoň úseku linky C od stanice Roztyly až po stanici Muzeum s tzv. vyzařovacím kabelem od operátorů někdy ve druhé polovině roku 2016, jenže tak se opět nestane. Šéf DPP, Martin Gillar, prozradil, že podnik stále jen jedná s operátory, za jakých podmínek je nechá vyzařovací kabely nainstalovat v tunelech metra. Prý je to kvůli dodržení bezpečnostních nároků. Podle nejnovějších informací by se tak mohlo stát snad na jaře roku 2017.
Pokud jde o další technologie, v rozhovoru došlo na možnost nabíjení telefonů v dopravních prostředních, ať už metru nebo třeba tramvajích či autobusech. Bohužel i zde přišla odpověď, která řadu cestujících nepotěší – podle šéfa DPP podnik neplánuje zavést zásuvky pro dobíjení telefonů, a to prý hned kvůli několika důvodům, např. vandalství, krádežím či efektivitě nabíjení (museli byste cestovat přes celou Prahu, abyste si telefon dobili více než jen o pár procent).
Zdá se, že DPP stále hledá spíše důvody, proč technologie 21. století opomenout, než aby hledal řešení, jak je cestujícím přinést. V jiných zemích to přitom jde…
zdroj: blesk
Nový šéf Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP) v exkluzivním rozhovoru pro deník Blesk.cz prozradil, kdy se mohou cestující těšit na pokrytí signálem v metru nebo co čekat (nebo spíše nečekat) v oblasti zavedení dalších technologických služeb.
Tip: V Londýně zatkli muže, který si ve vlaku dobíjel svůj iPhone
Už dlouho se mluví o tom, že by bylo skvělé, kdyby se DPP domluvil s operátory a plně pokryl signálem včetně rychlého internetu LTE stanice metra včetně tunelů, aby si zkrátka cestující mohli prakticky vyřídit hovory, nebo třeba emaily a další komunikaci či služby ve svém telefonu, i když budou takzvaně “v podzemí”. Bohužel ani po letech není situace o moc lepší.
V současnosti funguje rychlé připojení LTE pouze na nových stanicích metra A, tedy ze stanice Dejvická až do stanice Nemocnice Motol. Na jiných stanicích se musíte spolehnout maximálně tak na pomalé EDGE připojení, které je i vzhledem k nižším kapacitám sítě naprosto nedostatečné. Jinde, jako třeba v tunelech mezi stanicemi, pak signál pochopitelně není vůbec.
Podle dřívějších plánů mělo dojít k pokrytí alespoň úseku linky C od stanice Roztyly až po stanici Muzeum s tzv. vyzařovacím kabelem od operátorů někdy ve druhé polovině roku 2016, jenže tak se opět nestane. Šéf DPP, Martin Gillar, prozradil, že podnik stále jen jedná s operátory, za jakých podmínek je nechá vyzařovací kabely nainstalovat v tunelech metra. Prý je to kvůli dodržení bezpečnostních nároků. Podle nejnovějších informací by se tak mohlo stát snad na jaře roku 2017.
Pokud jde o další technologie, v rozhovoru došlo na možnost nabíjení telefonů v dopravních prostředních, ať už metru nebo třeba tramvajích či autobusech. Bohužel i zde přišla odpověď, která řadu cestujících nepotěší – podle šéfa DPP podnik neplánuje zavést zásuvky pro dobíjení telefonů, a to prý hned kvůli několika důvodům, např. vandalství, krádežím či efektivitě nabíjení (museli byste cestovat přes celou Prahu, abyste si telefon dobili více než jen o pár procent).
Zdá se, že DPP stále hledá spíše důvody, proč technologie 21. století opomenout, než aby hledal řešení, jak je cestujícím přinést. V jiných zemích to přitom jde…
zdroj: blesk