Alza je obrovský moloch a u nás je vlastně synonymem pro e-shop. Na našem trhu nenajdeme v oblasti online prodeje většího hráče a třeba v roce 2020 vykázal tento gigant obrat přesahující 37 miliard korun. Vloni Alza rostla nejrychleji za 10 let a rekordní byly i její zisky. Kromě České republiky se společnost snaží pronikat i do Evropy a její další štací je země galského kohouta.
Alza expanduje mimo náš trh v dlouhodobějším horizontu a již figuruje u sousedů na Slovensku, v Rakousku, Německu a také v Maďarsku. V poslední jmenované zemi se dokonce stala druhým největším hráčem, takže vstup na zahraniční trhy se Alze daří.
Další trip vede Alzáka, tedy maskota společnosti, na prozatím nejzápadnější trh jejího působení – do země baget, vína, sýrů a stávek – Francie. V rozhovoru pro SZ Byznys to prozradil místopředseda představenstva Alzy, Petr Bena.
Čtěte také: Alza otevírá novou prodejnu! Láká na dárečky pro prvních 150 zákazníků
Alza prozatím svůj tým ve Francii mít nebude a vše bude řízeno z pobočky v Praze. To platí i pro vyřizování hovorů, takže call centrum se dočká posílení v podobě francouzsky mluvících operátorů. Jedná se o stejný model, jakým firma provozuje svůj byznys v Německu.
Třeba v Rakousku společnost svou pobočku má, ale jen jednu. Je každopádně pravděpodobné, že pokud se bude Alze ve Francii dařit, dříve nebo později bude na tamní trh muset vstoupit i ve fyzické podobě a otevřít tam svou filiálku.
E-shop pro Francii je pochopitelně kompletně ve francouzském jazyce, ale jinak vypadá stejně jako ten náš. Firma bude na tamním trhu ale nabízet menší množství sortimentu – jen okolo 75 tisíc položek. Kromě vstupu na ostatní evropské trhy (společnost chce do pěti let působit minimálně v deseti zemích EU) má tuzemský gigant v plánu rozšiřovat v zahraničí i síť AlzaBoxů. Ty se, kromě našeho území, aktuálně nachází jen v Maďarsku, kde je jich zhruba stovka.
Alza je obrovský moloch a u nás je vlastně synonymem pro e-shop. Na našem trhu nenajdeme v oblasti online prodeje většího hráče a třeba v roce 2020 vykázal tento gigant obrat přesahující 37 miliard korun. Vloni Alza rostla nejrychleji za 10 let a rekordní byly i její zisky. Kromě České republiky se společnost snaží pronikat i do Evropy a její další štací je země galského kohouta.
Alza expanduje mimo náš trh v dlouhodobějším horizontu a již figuruje u sousedů na Slovensku, v Rakousku, Německu a také v Maďarsku. V poslední jmenované zemi se dokonce stala druhým největším hráčem, takže vstup na zahraniční trhy se Alze daří.
Další trip vede Alzáka, tedy maskota společnosti, na prozatím nejzápadnější trh jejího působení – do země baget, vína, sýrů a stávek – Francie. V rozhovoru pro SZ Byznys to prozradil místopředseda představenstva Alzy, Petr Bena.
Čtěte také: Alza otevírá novou prodejnu! Láká na dárečky pro prvních 150 zákazníků
Alza prozatím svůj tým ve Francii mít nebude a vše bude řízeno z pobočky v Praze. To platí i pro vyřizování hovorů, takže call centrum se dočká posílení v podobě francouzsky mluvících operátorů. Jedná se o stejný model, jakým firma provozuje svůj byznys v Německu.
Třeba v Rakousku společnost svou pobočku má, ale jen jednu. Je každopádně pravděpodobné, že pokud se bude Alze ve Francii dařit, dříve nebo později bude na tamní trh muset vstoupit i ve fyzické podobě a otevřít tam svou filiálku.
E-shop pro Francii je pochopitelně kompletně ve francouzském jazyce, ale jinak vypadá stejně jako ten náš. Firma bude na tamním trhu ale nabízet menší množství sortimentu – jen okolo 75 tisíc položek. Kromě vstupu na ostatní evropské trhy (společnost chce do pěti let působit minimálně v deseti zemích EU) má tuzemský gigant v plánu rozšiřovat v zahraničí i síť AlzaBoxů. Ty se, kromě našeho území, aktuálně nachází jen v Maďarsku, kde je jich zhruba stovka.