Z kombinovaného provozního zisku zveřejněného globálními výrobci smartphonů v prvním čtvrtletí letošního roku činí podíl Applu 83,4 %, uvádí se v nové zprávě zveřejněné firmou Strategy Analytics.
Za stejné období loňského roku to přitom bylo 79,8 %. Samsung si letos z celého balíku odnesl 12,9 procenta, což je oproti loňské hodnotě (stále se bavíme o prvním čtvrtletí) 21,9 % značný pokles. Zpráva uvádí, že jihokorejskému gigantovi se nedaří zlepšit si svou ziskovost kvůli „nasycení trhu a všeobecně klesajícím maržím“.
Ještě zajímavější ale musí být pozice ostatních výrobců smartphonů, především těch čínských, kteří i přes vysokou výkonnost, co se počtu vyrobených kusů týče, nejsou schopni „urvat“ významný procentuální podíl. Je to dáno i tím, že je u nich kladen důraz na cenu a tím pádem jsou i při velkých obratech zisky poměrně nízké. Zůstává pak otázka, z jakého důvodu se do tohoto segmentu vůbec v prvé řadě vrhali…
Zdroj: GSM Arena
Z kombinovaného provozního zisku zveřejněného globálními výrobci smartphonů v prvním čtvrtletí letošního roku činí podíl Applu 83,4 %, uvádí se v nové zprávě zveřejněné firmou Strategy Analytics.
Za stejné období loňského roku to přitom bylo 79,8 %. Samsung si letos z celého balíku odnesl 12,9 procenta, což je oproti loňské hodnotě (stále se bavíme o prvním čtvrtletí) 21,9 % značný pokles. Zpráva uvádí, že jihokorejskému gigantovi se nedaří zlepšit si svou ziskovost kvůli „nasycení trhu a všeobecně klesajícím maržím“.
Ještě zajímavější ale musí být pozice ostatních výrobců smartphonů, především těch čínských, kteří i přes vysokou výkonnost, co se počtu vyrobených kusů týče, nejsou schopni „urvat“ významný procentuální podíl. Je to dáno i tím, že je u nich kladen důraz na cenu a tím pádem jsou i při velkých obratech zisky poměrně nízké. Zůstává pak otázka, z jakého důvodu se do tohoto segmentu vůbec v prvé řadě vrhali…
Zdroj: GSM Arena