Jaký trh si myslíte, že je z celosvětového hlediska tím zdaleka nejdůležitějším? Indie nebo USA? Kdepak. Tyto trhy jsou sice velmi důležité pro všechny výrobce, ale ani zdaleka nejsou těmi nejdůležitějšími. Hlavním mobilním hráčem v tomto ohledu je pochopitelně čínský trh, který je jasnou jedničkou.
Není žádným velkým tajemstvím, že mobilní trh není ve zrovna optimálním stavu. Vloni se nad ním začal, jako Damoklův meč, vznášet strašák v podobě polovodičové krize, která nebyla jen planou hrozbou a opravdu se do mobilního trhu pořádně zakousla. A nejenom do něj, nedostatek čipů se pochopitelně promítl i do ostatních segmentů trhu.
A poté došla další nepříjemnost – válka na Ukrajině, která mobilním výrobcům vzala dva poměrně velké trhy, a sice Ukrajinu a Rusko. My se ale dnes podíváme jinam. Do Číny, tedy aktuálně na nejdůležitější mobilní trh. Ta také vykazuje nižší čísla než v minulosti a trpí tím všichni výrobci, včetně Applu.
Čtěte také: Polovodičová krize propuká naplno. Inovace budou muset počkat
Jak uvádí server PhoneArena, se zprávou ohledně čínského trhu přišel analytik společnosti J.P. Morgan, Samik Chatterjee. Ten zjistil, že v dubnu 2022 bylo do Číny uskutečněno 1,7 milionu mezinárodních dodávek telefonů, z čehož většina byly iPhony. Číslo to není zrovna dvakrát ohromující a ve skutečnosti je o 45 % nižší, než je obvyklý historický průměr (3,1 milionu telefonů).
Běhen dubna se celkové dodávky chytrých telefonů v Číně snížily o značných 26 % a co se samotných iPhonů týče, jejich prodej se v nejlidnatější zemi světa propadl o 16 % (za období od března do dubna). V předchozích letech měly dodávky iPhonů na tomto trhu ve stejném období tendence růst, a to až o 27 %.
Není překvapivým zjištěním, že na čínském trhu se daří hlavně domácím telefonům. Mezinárodní dodávky telefonů tvořily za období od března do dubna necelou desetinu trhu (9 %), což je sice oproti minulým obdobím pokles, ale stále je to víc než historický průměr čítající 8 %. V minulosti nicméně tvořily mezinárodní dodávky i více než 19 % všech prodejů v Číně.
Jaký trh si myslíte, že je z celosvětového hlediska tím zdaleka nejdůležitějším? Indie nebo USA? Kdepak. Tyto trhy jsou sice velmi důležité pro všechny výrobce, ale ani zdaleka nejsou těmi nejdůležitějšími. Hlavním mobilním hráčem v tomto ohledu je pochopitelně čínský trh, který je jasnou jedničkou.
Není žádným velkým tajemstvím, že mobilní trh není ve zrovna optimálním stavu. Vloni se nad ním začal, jako Damoklův meč, vznášet strašák v podobě polovodičové krize, která nebyla jen planou hrozbou a opravdu se do mobilního trhu pořádně zakousla. A nejenom do něj, nedostatek čipů se pochopitelně promítl i do ostatních segmentů trhu.
A poté došla další nepříjemnost – válka na Ukrajině, která mobilním výrobcům vzala dva poměrně velké trhy, a sice Ukrajinu a Rusko. My se ale dnes podíváme jinam. Do Číny, tedy aktuálně na nejdůležitější mobilní trh. Ta také vykazuje nižší čísla než v minulosti a trpí tím všichni výrobci, včetně Applu.
Čtěte také: Polovodičová krize propuká naplno. Inovace budou muset počkat
Jak uvádí server PhoneArena, se zprávou ohledně čínského trhu přišel analytik společnosti J.P. Morgan, Samik Chatterjee. Ten zjistil, že v dubnu 2022 bylo do Číny uskutečněno 1,7 milionu mezinárodních dodávek telefonů, z čehož většina byly iPhony. Číslo to není zrovna dvakrát ohromující a ve skutečnosti je o 45 % nižší, než je obvyklý historický průměr (3,1 milionu telefonů).
Běhen dubna se celkové dodávky chytrých telefonů v Číně snížily o značných 26 % a co se samotných iPhonů týče, jejich prodej se v nejlidnatější zemi světa propadl o 16 % (za období od března do dubna). V předchozích letech měly dodávky iPhonů na tomto trhu ve stejném období tendence růst, a to až o 27 %.
Není překvapivým zjištěním, že na čínském trhu se daří hlavně domácím telefonům. Mezinárodní dodávky telefonů tvořily za období od března do dubna necelou desetinu trhu (9 %), což je sice oproti minulým obdobím pokles, ale stále je to víc než historický průměr čítající 8 %. V minulosti nicméně tvořily mezinárodní dodávky i více než 19 % všech prodejů v Číně.