Každý rok je to stejné – s tím, jak se blíží Vánoce, roste aktivita kyberzločinců a množí se útoky. Útočníci se snaží obrat své oběti nejen o přihlašovací údaje, ale i o výrazně citlivější data a nezřídka kdy se stane, že ukořistí například bankovní údaje. Člověk zkrátka musí být ostražitý na každém svém kroku online prostorem.
Kyberzločinci se v poslední době velmi rádi vydávají za velké a známé firmy. Před nedávnem se zaměřili například na Českou poštu, jejíž jménem se hackeři snažili obrat lidi prostřednictvím zpráv přes WhatsApp.
Jejich pozornosti neunikly ani jiné, známé a velké přepravní společnosti – například DHL či GLS. A nezůstalo jen u přepravců, zločinci se často vydávají i za prodejce, což před nedávnem pocítilo Tesco, Ikea nebo Amazon. A nyní i náš tuzemský gigant Alza.
Čtěte také: Česká pošta pod útokem! Podfukáři jejím jménem terorizují lidi na WhatsAppu
Pravděpodobně nejznámější tuzemský e-shop, Alza, varuje na svých stránkách před podvodnými SMS zprávami. Ty informují o nevyzvednuté výhře ze soutěže Alzy a pochopitelně obsahují odkaz, který vede na podvodné stránky.
Tyto zprávy vypadají docela věrohodně a je možné, že se na ně lidé nechají nachytat, a to zvlášť v případě, že u Alzy v poslední době něco nakoupili. Na odkaz v této podvodné SMSce za žádných okolností neklikejte a v případě potřeby kontaktujte infolinku e-shopu na čísle 225 340 111.
“Vážení zákazníci, rádi bychom Vás upozornili na podvodné zprávy, které informují o nevyzvednuté výhře od naší společnosti. Tyto zprávy nejsou zasílány společností Alza.cz a.s. a důrazně před nimi varujeme. Na tyto zprávy prosíme nereagujte a neklikejte na odkazy v nich uvedené. Nesdílejte ani své osobní, platební ani jiné údaje. V případě potřeby kontaktujte naši nonstop informační linku na tel. 225 340 111,” uvádí Alza na svém webu.
Kybezločinci využívají toho, že je dnešní doba nesmírně hektická a lidé často jednají ve spěchu a stresu. Je nutné si všechny, byť i jen lehce podezřelé maily či zprávy, pořádně prostudovat, a než někam kliknete a dáte všanc své osobní údaje, pořádně si to promyslete.
Každý rok je to stejné – s tím, jak se blíží Vánoce, roste aktivita kyberzločinců a množí se útoky. Útočníci se snaží obrat své oběti nejen o přihlašovací údaje, ale i o výrazně citlivější data a nezřídka kdy se stane, že ukořistí například bankovní údaje. Člověk zkrátka musí být ostražitý na každém svém kroku online prostorem.
Kyberzločinci se v poslední době velmi rádi vydávají za velké a známé firmy. Před nedávnem se zaměřili například na Českou poštu, jejíž jménem se hackeři snažili obrat lidi prostřednictvím zpráv přes WhatsApp.
Jejich pozornosti neunikly ani jiné, známé a velké přepravní společnosti – například DHL či GLS. A nezůstalo jen u přepravců, zločinci se často vydávají i za prodejce, což před nedávnem pocítilo Tesco, Ikea nebo Amazon. A nyní i náš tuzemský gigant Alza.
Čtěte také: Česká pošta pod útokem! Podfukáři jejím jménem terorizují lidi na WhatsAppu
Pravděpodobně nejznámější tuzemský e-shop, Alza, varuje na svých stránkách před podvodnými SMS zprávami. Ty informují o nevyzvednuté výhře ze soutěže Alzy a pochopitelně obsahují odkaz, který vede na podvodné stránky.
Tyto zprávy vypadají docela věrohodně a je možné, že se na ně lidé nechají nachytat, a to zvlášť v případě, že u Alzy v poslední době něco nakoupili. Na odkaz v této podvodné SMSce za žádných okolností neklikejte a v případě potřeby kontaktujte infolinku e-shopu na čísle 225 340 111.
“Vážení zákazníci, rádi bychom Vás upozornili na podvodné zprávy, které informují o nevyzvednuté výhře od naší společnosti. Tyto zprávy nejsou zasílány společností Alza.cz a.s. a důrazně před nimi varujeme. Na tyto zprávy prosíme nereagujte a neklikejte na odkazy v nich uvedené. Nesdílejte ani své osobní, platební ani jiné údaje. V případě potřeby kontaktujte naši nonstop informační linku na tel. 225 340 111,” uvádí Alza na svém webu.
Kybezločinci využívají toho, že je dnešní doba nesmírně hektická a lidé často jednají ve spěchu a stresu. Je nutné si všechny, byť i jen lehce podezřelé maily či zprávy, pořádně prostudovat, a než někam kliknete a dáte všanc své osobní údaje, pořádně si to promyslete.