3 technologické akcie, s nimiž se svezete na trendu metaverza

První tři lednové týdny letošního roku se na amerických burzách nesly v duchu významných výprodejů. Spadly všechny tržní indexy včetně nejdůležitějšího S&P500, avšak nejhůř dopadl technologický NASDAQ – ten ve srovnání se svými maximy z loňského listopadu ztratil zhruba 15 %, přičemž není vyloučeno, že tento propad bude pokračovat.

Metaverse

Co vy a myšlenka metaverse?

Současná doba totiž technologickým titulům moc nepřeje. Z důvodu hrozivé inflace je jisté, že americký Fed bude v několika krocích zvedat úrokové sazby, což investory vede k přehodnocení přístupu a změnám v portfoliích. V praxi se tak zbavují rizikovějších, často navíc ještě neziskových titulů s mlhavým příslibem úspěchu v budoucnu a přelévají své prostředky do aktiv, která vnímají jako bezpečnější.

Tato tržní cykličnost nicméně není ničím novým a neměla by nás překvapovat. A už vůbec bychom se jí neměli bát, ba právě naopak – výprodeje byly, jsou a vždy budou skvělou příležitostí k nákupu zajímavých titulů tzv. „za hubičku“.

Ostatně, jak praví známé investiční pořekadlo: „Nakupujte, když ulicemi teče krev.“

Proč právě metaverzum?

Jedna z těchto příležitostí se týká investice do akciových titulů, které jsou nějakým způsobem spojeny s nastupujícím trendem, jenž má znaky nové technologické revoluce. Řeč je samozřejmě o virtuálním vesmíru zvaném „metaverse“, v němž by se lidé setkávali, pracovali a bavili ve sdíleném virtuálním prostředí.

Ještě než tento koncept odsoudíte jako hloupost a investice do firem spojených s metaverzem jako vysoce rizikové, zadržte. Rádi bychom vám představili několik důvodů, proč si myslíme, že to má smysl.

Spousta myšlenek klíčových pro metaverzum už totiž v praxi funguje – Instagram, WhatsApp, Facebook, všechny tyto aplikace používáme k pohodlné virtuální komunikaci a spojení s přáteli, ale i k pracovním účelům. A u práce ještě chvíli zůstaneme – pandemie covid-19 ukázala, že lze pohodlně pracovat i z domu prostřednictvím aplikací jako Zoom, Google Hangouts apod., což může znamenat konec pro firemní prostředí jak jej známe. Kdo by totiž platil náklady na kancelářské prostory, když lze stejné efektivity dosáhnout i z domu, odkud se budete připojovat do vaší virtuální kanceláře třeba na Manhattanu?

Co se týče zábavního průmyslu, jedna z hlavních myšlenek metaverse, tedy zábava ve sdíleném virtuálním světě prostřednictvím svého „avatara“ a interakce s jinými lidmi, funguje již zhruba 18 let. V roce 2004 totiž vyšla masivně multiplayerová online hra World of Warcraft, kterou na vrcholu popularity hrálo více než 12 milionů lidí z celého světa. Projekty tohoto typu navíc rostou jako houby po dešti a jejich popularita stále stoupá. Spolu s tím zmíníme např. rostoucí zájem o VR headsety a rychlý pokrok technologií s nimi souvisejících.

Na metaverse můžeme nahlížet tak, že všechny výše uvedené věci, na které jsme si již zvykli a které fungují, posune ještě o kus dál. Vznikne nám pokročilá verze virtuálního světa, který je již sám o sobě nedílnou součástí našich dnešních životů, a my v ní budeme moci dělat co jen budeme chtít. Práce, setkávání se s přáteli, zábava – virtuálního světa se netýkají limitace světa skutečného.

Nechceme teď zabřednout do diskuse, zda je takovýto vývoj žádoucí. To je téma na jiný článek. Nicméně vezmeme-li v potaz technologické milníky a trendy posledních let – nástup internetu, raketový vzestup chytrých telefonů, překotný vývoj virtuálního světa aj. – možná není koncept metaverza tak nereálný, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Akcie

Jak zahýbe metaverzum s akciemi?

3 technologické akcie jako vstupenka do metaverza

Trojice akciových titulů, se kterou bychom vás rádi seznámili, má v kontextu metaverza jednu zásadní výhodu. Tato oblast totiž není (zatím) hlavním generátorem jejich zisků – už dnes tyto firmy nabízí služby, o které je zájem, a rozšíření metaverza do našich každodenních životů by jen akcelerovalo jejich růst. Nejde tedy o investice typu „všechno nebo nic“.

A třešnička na dortu? V současnosti jsou k mání na hony daleko od svých maxim.

Unity Software (U)

Začneme společností Unity Software, která je známá hlavně jako poskytovatel softwarových řešení pro herní vývojáře. A ačkoliv je herní průmysl sám o sobě nesmírně silná a perspektivní branže, firma by v budoucnu mohla těžit z expanze i do jiných oblastí.

Nejen vlivem pandemie covid-19 dnes stále více klientů nakupuje a hledá zábavu v různých online světech – a právě Unity Software je v pozici, kdy by z tohoto vývoje mohla těžit. Už teď se jedná o předního poskytovatele softwaru pro vývojáře mobilních her, v budoucnu by navíc mohla firma naplno využít svůj potenciál v oblasti virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality.

Jen pro představu – více než 60 % projektů vytvořených pro AR a VR bylo postaveno na softwaru z dílny právě Unity Software.

Nedávné akvizice také umožnily firmě proniknout do oblasti digitálních efektů pro film, video, televizi, hry a jiná média. Má tak potenciál růstu i mimo metaverse. Nicméně jsou to právě její softwarové nástroje, které by z tohoto konceptu mohly učinit všední realitu.

Matterport (MTTR)

Dále zde máme společnost Matterport, která působí v oblasti 3D technologií. Jednoduše řečeno – ať už se jedná o interiér bytu, muzea, kanceláře, auta, jachty nebo čehokoliv jiného, software z dílny Matterportu dokáže pořídit jeho 3D sken a převést jej do virtuální podoby. Možnost využití této technologie v rámci metaverza asi netřeba rozvíjet.

Software firmy zatím nalezl využití hlavně realitním byznysu, a to jak z hlediska prodejů, tak pronájmů. V uplynulých měsících však firma uzavřela dohodu s výrobcem luxusních jachet, což lze vnímat jako důkaz toho, že jsou možnosti uplatnění její technologií opravdu široké.

Společnost je nicméně stále poměrně mladá, s její cenou je to jako na houpačce a ještě se nedostala do zelených čísel, takže nemusí být vhodná pro všechny investory. Na druhou stranu, celková hodnota adresovatelného trhu je dle odhadů expertů 240 miliard dolarů, přičemž firma si z něj zatím dokázala ukrojit pouze 84 milionů.

Nevadí-li vám trochu vyšší míra rizika vyvážená velkým potenciálem růstu, určitě se s firmou Matterport seznamte blíže. I ona se teď mimochodem obchoduje hluboko pod svými maximy.

Meta Platforms (FB)

A nakonec zde máme společnost Meta Platforms, což je jen přejmenovaný Facebook. Právě Mark Zuckerberg stojí za tím, že se povědomí o metaverzu dostalo do mainstreamu, takže je nasnadě očekávat, že právě jeho dítko bude v této oblasti velevýznamným hráčem.

Z určitého hlediska se dá investice do Meta Platforms považovat za sázku na jistotu – firma má k dispozici obrovský kapitál, dostatek zkušeností s opravdu „globálním“ byznysem a v jejím čele stojí kontroverzní vizionář, jenž v minulosti již jednu revoluci způsobil. Zuckerberg se přitom už v roce 2014 nechal slyšet, že virtuální realitu vnímá jako logický další krok v technologickém vývoji.

Pozice Meta Platforms na globálním trhu se zdá být takřka neotřesitelná – ve třetím čtvrtletí činil denní počet uživatelů aplikací Facebook, Instagram a WhatsApp těžko uvěřitelných 1,93 miliard lidí. I z tohoto hlediska se investice do FB jeví jako něco, co přinejmenším stojí za zváženou.

A co si o konceptu metaverza myslíte vy? Vnímáte ho jako možný další směr vývoje, či spíše příliš ambiciózní projekt, který z časem vyšumí? Těšíme se na váš názor v komentářích pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

3 technologické akcie, s nimiž se svezete na trendu metaverza

První tři lednové týdny letošního roku se na amerických burzách nesly v duchu významných výprodejů. Spadly všechny tržní indexy včetně nejdůležitějšího S&P500, avšak nejhůř dopadl technologický NASDAQ – ten ve srovnání se svými maximy z loňského listopadu ztratil zhruba 15 %, přičemž není vyloučeno, že tento propad bude pokračovat.

Metaverse

Co vy a myšlenka metaverse?

Současná doba totiž technologickým titulům moc nepřeje. Z důvodu hrozivé inflace je jisté, že americký Fed bude v několika krocích zvedat úrokové sazby, což investory vede k přehodnocení přístupu a změnám v portfoliích. V praxi se tak zbavují rizikovějších, často navíc ještě neziskových titulů s mlhavým příslibem úspěchu v budoucnu a přelévají své prostředky do aktiv, která vnímají jako bezpečnější.

Tato tržní cykličnost nicméně není ničím novým a neměla by nás překvapovat. A už vůbec bychom se jí neměli bát, ba právě naopak – výprodeje byly, jsou a vždy budou skvělou příležitostí k nákupu zajímavých titulů tzv. „za hubičku“.

Ostatně, jak praví známé investiční pořekadlo: „Nakupujte, když ulicemi teče krev.“

Proč právě metaverzum?

Jedna z těchto příležitostí se týká investice do akciových titulů, které jsou nějakým způsobem spojeny s nastupujícím trendem, jenž má znaky nové technologické revoluce. Řeč je samozřejmě o virtuálním vesmíru zvaném „metaverse“, v němž by se lidé setkávali, pracovali a bavili ve sdíleném virtuálním prostředí.

Ještě než tento koncept odsoudíte jako hloupost a investice do firem spojených s metaverzem jako vysoce rizikové, zadržte. Rádi bychom vám představili několik důvodů, proč si myslíme, že to má smysl.

Spousta myšlenek klíčových pro metaverzum už totiž v praxi funguje – Instagram, WhatsApp, Facebook, všechny tyto aplikace používáme k pohodlné virtuální komunikaci a spojení s přáteli, ale i k pracovním účelům. A u práce ještě chvíli zůstaneme – pandemie covid-19 ukázala, že lze pohodlně pracovat i z domu prostřednictvím aplikací jako Zoom, Google Hangouts apod., což může znamenat konec pro firemní prostředí jak jej známe. Kdo by totiž platil náklady na kancelářské prostory, když lze stejné efektivity dosáhnout i z domu, odkud se budete připojovat do vaší virtuální kanceláře třeba na Manhattanu?

Co se týče zábavního průmyslu, jedna z hlavních myšlenek metaverse, tedy zábava ve sdíleném virtuálním světě prostřednictvím svého „avatara“ a interakce s jinými lidmi, funguje již zhruba 18 let. V roce 2004 totiž vyšla masivně multiplayerová online hra World of Warcraft, kterou na vrcholu popularity hrálo více než 12 milionů lidí z celého světa. Projekty tohoto typu navíc rostou jako houby po dešti a jejich popularita stále stoupá. Spolu s tím zmíníme např. rostoucí zájem o VR headsety a rychlý pokrok technologií s nimi souvisejících.

Na metaverse můžeme nahlížet tak, že všechny výše uvedené věci, na které jsme si již zvykli a které fungují, posune ještě o kus dál. Vznikne nám pokročilá verze virtuálního světa, který je již sám o sobě nedílnou součástí našich dnešních životů, a my v ní budeme moci dělat co jen budeme chtít. Práce, setkávání se s přáteli, zábava – virtuálního světa se netýkají limitace světa skutečného.

Nechceme teď zabřednout do diskuse, zda je takovýto vývoj žádoucí. To je téma na jiný článek. Nicméně vezmeme-li v potaz technologické milníky a trendy posledních let – nástup internetu, raketový vzestup chytrých telefonů, překotný vývoj virtuálního světa aj. – možná není koncept metaverza tak nereálný, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Akcie

Jak zahýbe metaverzum s akciemi?

3 technologické akcie jako vstupenka do metaverza

Trojice akciových titulů, se kterou bychom vás rádi seznámili, má v kontextu metaverza jednu zásadní výhodu. Tato oblast totiž není (zatím) hlavním generátorem jejich zisků – už dnes tyto firmy nabízí služby, o které je zájem, a rozšíření metaverza do našich každodenních životů by jen akcelerovalo jejich růst. Nejde tedy o investice typu „všechno nebo nic“.

A třešnička na dortu? V současnosti jsou k mání na hony daleko od svých maxim.

Unity Software (U)

Začneme společností Unity Software, která je známá hlavně jako poskytovatel softwarových řešení pro herní vývojáře. A ačkoliv je herní průmysl sám o sobě nesmírně silná a perspektivní branže, firma by v budoucnu mohla těžit z expanze i do jiných oblastí.

Nejen vlivem pandemie covid-19 dnes stále více klientů nakupuje a hledá zábavu v různých online světech – a právě Unity Software je v pozici, kdy by z tohoto vývoje mohla těžit. Už teď se jedná o předního poskytovatele softwaru pro vývojáře mobilních her, v budoucnu by navíc mohla firma naplno využít svůj potenciál v oblasti virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality.

Jen pro představu – více než 60 % projektů vytvořených pro AR a VR bylo postaveno na softwaru z dílny právě Unity Software.

Nedávné akvizice také umožnily firmě proniknout do oblasti digitálních efektů pro film, video, televizi, hry a jiná média. Má tak potenciál růstu i mimo metaverse. Nicméně jsou to právě její softwarové nástroje, které by z tohoto konceptu mohly učinit všední realitu.

Matterport (MTTR)

Dále zde máme společnost Matterport, která působí v oblasti 3D technologií. Jednoduše řečeno – ať už se jedná o interiér bytu, muzea, kanceláře, auta, jachty nebo čehokoliv jiného, software z dílny Matterportu dokáže pořídit jeho 3D sken a převést jej do virtuální podoby. Možnost využití této technologie v rámci metaverza asi netřeba rozvíjet.

Software firmy zatím nalezl využití hlavně realitním byznysu, a to jak z hlediska prodejů, tak pronájmů. V uplynulých měsících však firma uzavřela dohodu s výrobcem luxusních jachet, což lze vnímat jako důkaz toho, že jsou možnosti uplatnění její technologií opravdu široké.

Společnost je nicméně stále poměrně mladá, s její cenou je to jako na houpačce a ještě se nedostala do zelených čísel, takže nemusí být vhodná pro všechny investory. Na druhou stranu, celková hodnota adresovatelného trhu je dle odhadů expertů 240 miliard dolarů, přičemž firma si z něj zatím dokázala ukrojit pouze 84 milionů.

Nevadí-li vám trochu vyšší míra rizika vyvážená velkým potenciálem růstu, určitě se s firmou Matterport seznamte blíže. I ona se teď mimochodem obchoduje hluboko pod svými maximy.

Meta Platforms (FB)

A nakonec zde máme společnost Meta Platforms, což je jen přejmenovaný Facebook. Právě Mark Zuckerberg stojí za tím, že se povědomí o metaverzu dostalo do mainstreamu, takže je nasnadě očekávat, že právě jeho dítko bude v této oblasti velevýznamným hráčem.

Z určitého hlediska se dá investice do Meta Platforms považovat za sázku na jistotu – firma má k dispozici obrovský kapitál, dostatek zkušeností s opravdu „globálním“ byznysem a v jejím čele stojí kontroverzní vizionář, jenž v minulosti již jednu revoluci způsobil. Zuckerberg se přitom už v roce 2014 nechal slyšet, že virtuální realitu vnímá jako logický další krok v technologickém vývoji.

Pozice Meta Platforms na globálním trhu se zdá být takřka neotřesitelná – ve třetím čtvrtletí činil denní počet uživatelů aplikací Facebook, Instagram a WhatsApp těžko uvěřitelných 1,93 miliard lidí. I z tohoto hlediska se investice do FB jeví jako něco, co přinejmenším stojí za zváženou.

A co si o konceptu metaverza myslíte vy? Vnímáte ho jako možný další směr vývoje, či spíše příliš ambiciózní projekt, který z časem vyšumí? Těšíme se na váš názor v komentářích pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."