Za všechno může AdBlock? YouTube prý nikoho nešikanuje extra dlouhou reklamou

Richard Šimáček
YouTube na iPhonu | foto: Kim Komando
YouTube na iPhonu | foto: Kim Komando

YouTube prý netrestá uživatele adblocků dlouhými reklamami. Způsobují tedy problém blokátory reklam, které ne vždy 100% zafungují? Zatím těžko říct.

YouTube nesabotuje uživatele adblocků

Nedávno jsme vás informovali o tom, že YouTube trestá uživatele blokátorů reklam nepřeskočitelnými až několika hodinovými reklamami. Google teď pro server The Verge celou situaci okomentoval s tím, že rozhodně netrestá uživatele, kteří porušují podmínky platformy, nepříjemnými reklamami.

YouTube má podle manažera komunikace Oluwa Faloduna pouze několik typů reklam s tím, že většina nepřeskočitelných reklam má cca 15 sekund, ale v rámci aplikace v televizi mohou mít takové reklamy 30 až 60 sekund. Oproti tomu v rámci přeskočitelných reklam YouTube nemá žádné časové omezení.

I přes všechna tato ujištění se na Redditu objevuje stále víc lidí, kteří narazili na několikahodinové reklamy, a v jednom extrémním případě se dokonce objevila i 90hodinová reklama. Nejběžnější reklamy mají dle reakcí uživatelů okolo jedné hodiny, problém ale nemusí být pouze na straně YouTube.

Téměř tří hodinová nepřekročitelná reklama na YouTube | foto: Slip6572, Reddit
Téměř tří hodinová nepřekročitelná reklama na YouTube | foto: Slip6572, Reddit

Za nepřeskočitelné reklamy možná může sám AdBlock

Existuje teorie, že za nepřeskočitelnými reklamami může být sám AdBlock, protože necíleně skrývá tlačítko na přeskočení, a zároveň je nedokáže v některých případech úplně zablokovat. YouTube stále mění metodiku jejich zobrazování, aby ztížil práci adblockerům.

Pokud YouTube detekuje u nějakého uživatele blokátor reklam, tak ho nejdříve několikrát vyzve, ať jej vypne, nebo si předplatí YouTube Premium, které reklamy nemá. V krajních situacích se může stát, že platforma úplně zablokuje přehrávání videí konkrétním uživatelům, kteří na výzvy dlouhodobě nereagují.

YouTube Premium ale aktuálně není vůbec levná záležitost, protože jde předplatit za podobnou cenu jako Netflix. Základní předplatné stojí 209 Kč a rodinné, kde je možné pozvat více uživatelů, měsíčně vyjde na 389 Kč, což je ještě o 10 korun vyšší cena, než kterou si Netflix účtuje za své nejdražší předplatné Premium.

YouTube na mobilu | foto: Unsplash
YouTube na mobilu | foto: Unsplash

Kdy se uživatelům začaly objevovat dlouhé reklamy?

Problém více než hodinových reklam nezačal v nedávné době. Uživatelé ho zmiňují na různých fórech už například v roce 2018 nebo dříve, ale tehdy rozhodně nešlo o tak rozšířený problém jako nyní. Pokud jste tedy dlouholetí uživatelé blokátoru reklam typu AdBlock, možná jste se s hodinovými reklamami setkali už dříve.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Richard Šimáček - Redaktor

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články