Přestaňte už používat AdBlock. YouTube vymyslel novou strategii, která funguje

Richard Šimáček
YouTube | foto: Unsplash
YouTube | foto: Unsplash

YouTube tvrdě postihuje uživatele adblocků extrémně dlouhými reklamami. Některé mohou mít i více než hodinu a jsou nepřeskočitelné. Zafunguje to?

YouTube trestá uživatele blokátorů reklam

Google v loňském roce pokračoval ve velkém tažení proti blokátorům reklam v rámci YouTube, jelikož tím platforma i samotní tvůrci na ní přichází o velkou část výdělků skrze reklamy. Většinu lidí reklamy na YouTube zkrátka frustrují, a tak se je snaží blokovat i přes veškerou snahu Googlu tomu zamezit.

Celá situace v novém roce vyeskalovala do poměrně velkých absurdit. YouTube totiž začal trestat uživatele adblocků extrémně dlouhými reklamami, které mohou mít klidně hodinu a v extrémních případech i 10 hodin. To je poměrně nepředstavitelné a dle informací uživatelů na Redditu takové reklamy nejdou ani přeskočit.

YouTube proto na uživatele porušující podmínky platformy vytáhl zbraně největšího kalibru, kterými jsou zdánlivě nekonečné reklamy, jež se mohou objevit v jakémkoliv videu. Google si nejspíše vytipoval uživatele, kteří blokátory používají dlouhodobě, a tímhle se jim snaží říct, aby s tím přestali.

Téměř hodinu dlouhá reklama na YouTube | foto: Reddit - Lin1ex
Téměř hodinu dlouhá reklama na YouTube | foto: Reddit - Lin1ex

Postoj platformy k této situaci

Web Android Authority přímo kontaktoval YouTube ohledně vysvětlení těchto reklam, a ten poskytl čistě diplomatické stanovisko, ve kterém informuje, že bylo zahájeno celosvětové úsilí na potlačení adblocků. Tímto chtějí uživatele přesvědčit, aby je přestali používat, nebo si pořídili předplatné YouTube Premium, které je bez reklam.

Nejspíše ani tento radikální krok ze strany Googlu problém nevyřeší, protože lidé jsou velmi kreativní a umí si vždy najít cestu, jak obejít systém nebo algoritmus. Na druhou stranu je tento krok i pochopitelný, protože YouTube a tvůrci na něm jsou financováni čistě z reklam.

YouTube dříve začínal s krátkými, překročitelnými reklamami na začátku nebo na konci videa, ale nyní jsou reklamy o dost delší a mohou se objevovat klidně v průběhu celého videa, což je pochopitelně pro mnoho uživatelů velmi rušivý prvek. Plno lidem se tak zkrátka vyplatí zaplatit si předplatné, které nejenže reklamy odstraní, ale pomocí něho podpoří i samotné tvůrce videí.

YouTube na mobilu | foto: Pexels
YouTube na mobilu | foto: Pexels

YouTube má monopol na trhu s online videoobsahem

YouTube je aktuálně nejpoužívanější platforma, kde miliony uživatelů nahrávají svá videa, a nemá žádnou konkurenci, která by se mu mohla rovnat, což je jeden z důvodů, proč se Google nebojí přijít s agresivnějšími reklamami nebo s navýšením svého předplatného bez nich. Kdyby zde byla nějaká podobně velká konkurenční platforma, nejspíše by byl YouTube o něco opatrnější.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Richard Šimáček - Redaktor

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články