YouTube nasazuje agresivní reklamní politiku. Přeskočit reklamy bude obtížnější

Aplikace YouTube v telefonu

Tlačítko přeskočení reklamy bude na YouTube hůře rozpoznatelné, ilustrační | foto: Pexels

YouTube je již dlouho platformou, kde mají uživatelé bezplatný přístup k rozsáhlé knihovně obsahu, přičemž kompromisem je příležitostná reklama. Pro ty, kteří nechtějí platit měsíční předplatné za YouTube Premium, jsou reklamy nevyhnutelnou součástí platformy. Uživatelé se však mohli utěšovat alespoň tím, že po krátkém čekání mohli mnoho z těchto reklam přeskočit. V poslední době se však zdá, že YouTube provádí drobné změny, které ztěžují přeskakování reklam.

YouTube ztěžuje přeskakování reklam

Mnoho uživatelů si již všimlo úprav uživatelského rozhraní na počítačích i mobilních zařízeních, kde je při přehrávání reklamy stále těžší najít tlačítko přeskočení. YouTube tradičně poskytoval odpočítávací časovač v pravém dolním rohu obrazovky, který se změnil v tlačítko pro přeskočení, na které bylo možné kliknout, když byla reklama přeskočitelná. Nyní ale místo tohoto jasného ukazatele zaujala místo ve spodní části obrazovky žlutá čára, která se pohybuje proměnlivou rychlostí v závislosti na délce reklamy.

U kratších reklam, které lze přeskočit po pěti sekundách, se žlutá čára pohybuje napříč a tlačítko Přeskočit se zobrazí, jakmile čára dosáhne konce. U nepřeskočitelných reklam se žlutá čára táhne po celé délce reklamy, takže uživatelé si nejsou jisti, zda mohou reklamu přeskočit až do okamžiku, kdy se zobrazí tlačítko. Tato změna však může být jen začátkem větší série testů, které YouTube provádí. Objevily se zprávy o dalším rušivějším testu, kdy se přes reklamy objevují černé obdélníky, které zcela zakrývají tlačítko přeskočení.

YouTube

YouTube ztěžuje přeskakování reklam, ilustrační | foto: Unsplash

Nárůst příjmů z komerčních aktivit

Tato taktika, kterou zaznamenali a následně sdíleli uživatelé na Redditu, způsobila frustraci mezi mnoha lidmi, kteří mají pocit, že se je YouTube snaží přimět, aby sledovali více reklam. Skrytím tlačítka pro přeskočení nebo snížením jeho viditelnosti může YouTube doufat, že více diváků bude sedět u delších reklamních segmentů, aniž by si uvědomili, že je mohou přeskočit.

YouTube se tak neustále snaží zvýšit příjmy z reklam. V roce 2023 dosáhly celosvětové příjmy YouTube z reklamy 31,51 miliardy dolarů, což je výrazný 8% nárůst oproti předchozímu roku. Stejně jako u mnoha velkých korporací však zůstávají na stole i malé úpravy, které by mohly dále zvýšit příjmy. Je pravděpodobné, že tyto nové překážky přeskakování reklam jsou součástí testů A/B, které mají změřit chování uživatelů a určit, zda by tyto metody mohly účinně vést k vyšší sledovanosti reklam.

Agresivní reklamní taktiky

Ačkoli YouTube neučinil žádná oficiální prohlášení o těchto změnách, zaměření společnosti na maximalizaci příjmů z reklamy je jasné. Vzhledem k tomu, že stále zasahují proti blokování reklamy a zvyšují úsilí, aby přinutili uživatele je sledovat, může být tento nejnovější experiment dosud nejagresivnější taktikou.

Zda se stane trvalou funkcí nebo je jen součástí dočasného testu, se teprve uvidí, ale jedna věc je jistá, pro ty, kteří neplatí za YouTube Premium, se přeskakování reklam stává nepříjemným úkonem. YouTube tak tímto krokem možná chce zvýšit počet předplatitelů prémiové verze bez reklam.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

YouTube nasazuje agresivní reklamní politiku. Přeskočit reklamy bude obtížnější

Aplikace YouTube v telefonu

Tlačítko přeskočení reklamy bude na YouTube hůře rozpoznatelné, ilustrační | foto: Pexels

YouTube je již dlouho platformou, kde mají uživatelé bezplatný přístup k rozsáhlé knihovně obsahu, přičemž kompromisem je příležitostná reklama. Pro ty, kteří nechtějí platit měsíční předplatné za YouTube Premium, jsou reklamy nevyhnutelnou součástí platformy. Uživatelé se však mohli utěšovat alespoň tím, že po krátkém čekání mohli mnoho z těchto reklam přeskočit. V poslední době se však zdá, že YouTube provádí drobné změny, které ztěžují přeskakování reklam.

YouTube ztěžuje přeskakování reklam

Mnoho uživatelů si již všimlo úprav uživatelského rozhraní na počítačích i mobilních zařízeních, kde je při přehrávání reklamy stále těžší najít tlačítko přeskočení. YouTube tradičně poskytoval odpočítávací časovač v pravém dolním rohu obrazovky, který se změnil v tlačítko pro přeskočení, na které bylo možné kliknout, když byla reklama přeskočitelná. Nyní ale místo tohoto jasného ukazatele zaujala místo ve spodní části obrazovky žlutá čára, která se pohybuje proměnlivou rychlostí v závislosti na délce reklamy.

U kratších reklam, které lze přeskočit po pěti sekundách, se žlutá čára pohybuje napříč a tlačítko Přeskočit se zobrazí, jakmile čára dosáhne konce. U nepřeskočitelných reklam se žlutá čára táhne po celé délce reklamy, takže uživatelé si nejsou jisti, zda mohou reklamu přeskočit až do okamžiku, kdy se zobrazí tlačítko. Tato změna však může být jen začátkem větší série testů, které YouTube provádí. Objevily se zprávy o dalším rušivějším testu, kdy se přes reklamy objevují černé obdélníky, které zcela zakrývají tlačítko přeskočení.

YouTube

YouTube ztěžuje přeskakování reklam, ilustrační | foto: Unsplash

Nárůst příjmů z komerčních aktivit

Tato taktika, kterou zaznamenali a následně sdíleli uživatelé na Redditu, způsobila frustraci mezi mnoha lidmi, kteří mají pocit, že se je YouTube snaží přimět, aby sledovali více reklam. Skrytím tlačítka pro přeskočení nebo snížením jeho viditelnosti může YouTube doufat, že více diváků bude sedět u delších reklamních segmentů, aniž by si uvědomili, že je mohou přeskočit.

YouTube se tak neustále snaží zvýšit příjmy z reklam. V roce 2023 dosáhly celosvětové příjmy YouTube z reklamy 31,51 miliardy dolarů, což je výrazný 8% nárůst oproti předchozímu roku. Stejně jako u mnoha velkých korporací však zůstávají na stole i malé úpravy, které by mohly dále zvýšit příjmy. Je pravděpodobné, že tyto nové překážky přeskakování reklam jsou součástí testů A/B, které mají změřit chování uživatelů a určit, zda by tyto metody mohly účinně vést k vyšší sledovanosti reklam.

Agresivní reklamní taktiky

Ačkoli YouTube neučinil žádná oficiální prohlášení o těchto změnách, zaměření společnosti na maximalizaci příjmů z reklamy je jasné. Vzhledem k tomu, že stále zasahují proti blokování reklamy a zvyšují úsilí, aby přinutili uživatele je sledovat, může být tento nejnovější experiment dosud nejagresivnější taktikou.

Zda se stane trvalou funkcí nebo je jen součástí dočasného testu, se teprve uvidí, ale jedna věc je jistá, pro ty, kteří neplatí za YouTube Premium, se přeskakování reklam stává nepříjemným úkonem. YouTube tak tímto krokem možná chce zvýšit počet předplatitelů prémiové verze bez reklam.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."