Vision Pro je propadák. Apple přeruší výrobu svého revolučního headsetu

Apple Vision Pro

Apple Vision Pro | foto: Unsplash

Apple Vision Pro měl být revolučním náhlavním headsetem, který mohl ukázat směr budoucnosti. Očekávání však zůstala nenaplněna a Apple zřejmě bude nucen učinit zásadní rozhodnutí – ukončit jeho výrobu.

O Apple Vision Pro není zájem

Apple Vision Pro je velmi specifický produkt pro úzkou skupinu zákazníků, což je jeho hlavním problémem. Primárně cílí na technologické nadšence, kteří nemají problém utrácet za elektroniku vyšší desítky tisíc korun, a takových (bohužel) není mnoho.

Při zahájení prodeje v únoru byl zájem velký, jenže s přibývajícími měsíci oslaboval až do takové míry, že v současnosti headsety téměř nikdo nekupuje. Proto chce Apple do konce tohoto roku pozastavit výrobu. Nepůjde o finální ukončení výroby, ale pouze o dočasné zastavení, s tím, že v budoucnu bude možné v produkci pokračovat, protože montážní linky a komponenty nebudou zrušeny, jak informuje web The Information.

Apple Vision Pro

Apple Vision Pro je špičkový produkt s příliš vysokou cenou, a to je důvodem nedostatečných prodejů | foto: CNN

Plány byly až příliš velkolepé

Apple plánoval, že za rok 2024 prodá minimálně 500 tisíc kusů zařízení Vision Pro, jenže tento plán se ukázal jako nereálný až do takové míry, že na skladech leží tisíce nevyužitých produktů. Apple tak nemá potřebu vyrábět další a navyšovat své skladové zásoby.

Zatím Apple prodal něco přes 300 tisíc headsetů, což je hluboko pod očekáváním. Když společnost viděla, jak jsou prodeje slabé, snížila prodejní odhady z původních 900 tisíc až na současných 500 tisíc. Nejoptimističtější predikce dokonce počítala s tím, že Apple prodá přibližně 3 miliony kusů.

Vysoká cena

Důvodem, proč se Vision Pro tolik neprodával, je rozhodně jeho cena. Přes 80 tisíc korun je zkrátka mnoho za zařízení, které je sice špičkové, ale není pro průměrného uživatele. Dalším důvodem špatných prodejů je nedostatek obsahu. Vývojářům se nevyplatí vytvářet obsah pro platformu, kterou vlastní málo lidí. Stejným problémem trpí i trh s hrami pro virtuální realitu.

Že je Vision Pro v očích Applu zklamáním, naznačuje i to, že druhá generace není ve vývoji, ale pracuje se pouze na jeho levnější alternativě. Otázkou zůstává, o kolik levnější bude. Pokud by se cena pohybovala například v rozmezí 30 000 až 40 000 korun, mohlo by jít teoreticky o bestseller.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Vision Pro je propadák. Apple přeruší výrobu svého revolučního headsetu

Apple Vision Pro

Apple Vision Pro | foto: Unsplash

Apple Vision Pro měl být revolučním náhlavním headsetem, který mohl ukázat směr budoucnosti. Očekávání však zůstala nenaplněna a Apple zřejmě bude nucen učinit zásadní rozhodnutí – ukončit jeho výrobu.

O Apple Vision Pro není zájem

Apple Vision Pro je velmi specifický produkt pro úzkou skupinu zákazníků, což je jeho hlavním problémem. Primárně cílí na technologické nadšence, kteří nemají problém utrácet za elektroniku vyšší desítky tisíc korun, a takových (bohužel) není mnoho.

Při zahájení prodeje v únoru byl zájem velký, jenže s přibývajícími měsíci oslaboval až do takové míry, že v současnosti headsety téměř nikdo nekupuje. Proto chce Apple do konce tohoto roku pozastavit výrobu. Nepůjde o finální ukončení výroby, ale pouze o dočasné zastavení, s tím, že v budoucnu bude možné v produkci pokračovat, protože montážní linky a komponenty nebudou zrušeny, jak informuje web The Information.

Apple Vision Pro

Apple Vision Pro je špičkový produkt s příliš vysokou cenou, a to je důvodem nedostatečných prodejů | foto: CNN

Plány byly až příliš velkolepé

Apple plánoval, že za rok 2024 prodá minimálně 500 tisíc kusů zařízení Vision Pro, jenže tento plán se ukázal jako nereálný až do takové míry, že na skladech leží tisíce nevyužitých produktů. Apple tak nemá potřebu vyrábět další a navyšovat své skladové zásoby.

Zatím Apple prodal něco přes 300 tisíc headsetů, což je hluboko pod očekáváním. Když společnost viděla, jak jsou prodeje slabé, snížila prodejní odhady z původních 900 tisíc až na současných 500 tisíc. Nejoptimističtější predikce dokonce počítala s tím, že Apple prodá přibližně 3 miliony kusů.

Vysoká cena

Důvodem, proč se Vision Pro tolik neprodával, je rozhodně jeho cena. Přes 80 tisíc korun je zkrátka mnoho za zařízení, které je sice špičkové, ale není pro průměrného uživatele. Dalším důvodem špatných prodejů je nedostatek obsahu. Vývojářům se nevyplatí vytvářet obsah pro platformu, kterou vlastní málo lidí. Stejným problémem trpí i trh s hrami pro virtuální realitu.

Že je Vision Pro v očích Applu zklamáním, naznačuje i to, že druhá generace není ve vývoji, ale pracuje se pouze na jeho levnější alternativě. Otázkou zůstává, o kolik levnější bude. Pokud by se cena pohybovala například v rozmezí 30 000 až 40 000 korun, mohlo by jít teoreticky o bestseller.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."