Uživatelé Applu řeší problém. Zařízení se jim odhlašují ze služeb iMessage a FaceTime

  • Jak asi víte, iPhony již nějakou tu dobu podporují technologii eSIM
  • Jedná se o virtuální SIM kartu, která nahrazuje tu klasickou, fyzickou
  • Tato technologie ale aktuálně začala vykazovat nepříjemnou chybu
Apple iPhone 13 Mini

Apple nabízí technologii eSIM u svých telefonů již od roku 2018

Dá se předpokládat, že v budoucnu se dočkáme telefonů, které budou zcela prosté klasického, fyzického slotu na SIMkartu. Technologie eSIM, tedy virtuální SIM karta, se prosazuje čím dál víc a třeba Apple ji u svých telefonů nabízí již od roku 2018, kdy dorazila spolu s modely XR a XS. Některé uživatele ale tato technologie začala zlobit.

Nepříjemná chyba u iPhonů

Chyba eSIM, která se aktuálně objevila v iPhonech, respektive v systému iOS, způsobuje deaktivaci systémových aplikací iMessage a FaceTime. Informoval o tom Mark Gurman ze známé agentury Bloomberg, který tuto zkušenost zažil v asociaci s operátorem T-Mobile.

Po deaktivaci těchto dvou systémových aplikací bohužel neexistuje jiný způsob, jak je opět zprovoznit, než si pořídit zpět fyzickou SIM kartu. Což je řešení, mírně řečeno, lehce přes ruku a způsobí, že než si vše vyřídíte, budete bez těchto důležitých systémových aplikací.

eSIM karta

To nejmenší je eSIM karta, která už je přímo integrovaná do mobilu


Čtěte také: Recenze iPhone 13 Pro – Inovace bez legrace


Problém není jen u T-Mobilu

Vypadá to, že se tento problém nevztahuje jen na jednoho operátora a stejné neduhy začali hlásit uživatelé i jiných operátorů. Úplně stejná věc se stala zákazníkům Verizonu, AT&T či operátora Airtel, takže je zcela jasné, že chyba není na straně poskytovatelů služeb.

Jak uvádí server 9to5mac, tak to vypadá, že za to může iOS a dle dostupných informací se zdá, že se tento problém začal objevovat s iOS 15.4. Jiné řešení než zavedení fyzické SIM karty do přístroje bohužel nefunguje – uživatelé zkoušeli i nové eSIM karty, ale to nepomohlo.

Apple mlčí

Jablečný gigant se k tomuto problému prozatím bohužel oficiálně nevyjádřil a nic jako opravný patch tedy nevydal. Pokud tedy na svém iPhonu technologii eSIM používáte a všimli jste si výše zmíněných problémů, zajděte si ke svému operátorovi pro fyzickou kartu a částečně tento, poměrně zásadní, neduh vyřešíte.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Uživatelé Applu řeší problém. Zařízení se jim odhlašují ze služeb iMessage a FaceTime

  • Jak asi víte, iPhony již nějakou tu dobu podporují technologii eSIM
  • Jedná se o virtuální SIM kartu, která nahrazuje tu klasickou, fyzickou
  • Tato technologie ale aktuálně začala vykazovat nepříjemnou chybu
Apple iPhone 13 Mini

Apple nabízí technologii eSIM u svých telefonů již od roku 2018

Dá se předpokládat, že v budoucnu se dočkáme telefonů, které budou zcela prosté klasického, fyzického slotu na SIMkartu. Technologie eSIM, tedy virtuální SIM karta, se prosazuje čím dál víc a třeba Apple ji u svých telefonů nabízí již od roku 2018, kdy dorazila spolu s modely XR a XS. Některé uživatele ale tato technologie začala zlobit.

Nepříjemná chyba u iPhonů

Chyba eSIM, která se aktuálně objevila v iPhonech, respektive v systému iOS, způsobuje deaktivaci systémových aplikací iMessage a FaceTime. Informoval o tom Mark Gurman ze známé agentury Bloomberg, který tuto zkušenost zažil v asociaci s operátorem T-Mobile.

Po deaktivaci těchto dvou systémových aplikací bohužel neexistuje jiný způsob, jak je opět zprovoznit, než si pořídit zpět fyzickou SIM kartu. Což je řešení, mírně řečeno, lehce přes ruku a způsobí, že než si vše vyřídíte, budete bez těchto důležitých systémových aplikací.

eSIM karta

To nejmenší je eSIM karta, která už je přímo integrovaná do mobilu


Čtěte také: Recenze iPhone 13 Pro – Inovace bez legrace


Problém není jen u T-Mobilu

Vypadá to, že se tento problém nevztahuje jen na jednoho operátora a stejné neduhy začali hlásit uživatelé i jiných operátorů. Úplně stejná věc se stala zákazníkům Verizonu, AT&T či operátora Airtel, takže je zcela jasné, že chyba není na straně poskytovatelů služeb.

Jak uvádí server 9to5mac, tak to vypadá, že za to může iOS a dle dostupných informací se zdá, že se tento problém začal objevovat s iOS 15.4. Jiné řešení než zavedení fyzické SIM karty do přístroje bohužel nefunguje – uživatelé zkoušeli i nové eSIM karty, ale to nepomohlo.

Apple mlčí

Jablečný gigant se k tomuto problému prozatím bohužel oficiálně nevyjádřil a nic jako opravný patch tedy nevydal. Pokud tedy na svém iPhonu technologii eSIM používáte a všimli jste si výše zmíněných problémů, zajděte si ke svému operátorovi pro fyzickou kartu a částečně tento, poměrně zásadní, neduh vyřešíte.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."