Trhu s telefony se moc nedaří, ale jedna značka až překvapivě hodně vyčnívá

Ondřej Koníček
  • Čínský Honor figuruje od roku 2020 jako samostatná značka
  • Huawei, původní majitel značky, ho před třemi lety prodal
  • A to Honoru evidentně prospělo, protože od té doby roste
Otestovali jsme nový Honor 70
Otestovali jsme nový Honor 70

Když před několika lety uvalila vláda USA sankce na Huawei, postihlo to i jím vlastněnou značku Honor. A to opravdu pořádně. Honor se ale v roce 2020 osamostatnil, protože Huawei ho odprodal čínskému konsorciu Shenzhen Zhixin New Information Technology Co., Ltd. a do jeho telefonů se tedy mohly vrátit Google služby. A Honor se začal raketově vracet na původní pozice.

Trh s telefony klesá, ale Honoru se daří

Globální mobilní trh má do dobré kondice daleko a aktuálně se nachází v období pádu. Vlivem několika faktorů, jako je nedávná polovodičová krize, extrémní míra inflace a pochopitelně válka na Ukrajině, je prodej telefonů dlouhodobě v útlumu a nevypadá to, že by se měl v dohledné době vrátit do stavu před krizí.

Honor, který se na globální trhy vrátil v roce 2021, každopádně zaznamenává rok od roku progres a dokazuje to i letos. Společnost Counterpoint Research vydala data vztahující se k prodejům telefonů za první čtvrtletí tohoto roku a ty ukazují růst Honoru zcela neoddiskutovatelně. Výrobce mohutně navýšil své prodeje jak v Evropě, tak v Latinské Americe a také ostatních trzích.

Honor
Honor

Čtěte také: Recenze Honor Magic 5 Pro – Vlajka, která opravdu okouzlí


Honor jako politý živou vodou

Celkově čínskému výrobci vyskočily prodeje vzhůru v Evropě, na Středním východě a v Africe a také v Latinské Americe. A ne o nějaké drobky, ale opravdu pořádně. Jen v Evropě narostl Honor o 400 %, na Středním východě a v Africe dokonce o 500 % a nárůst prodejů v Latinské Americe pak činil obřích 700 %. Data porovnávají prodeje za Q1 2022 a Q1 2023.

Honoru se povedlo rozprostřít prodeje rovnoměrně mezi tři řady, a sice mezi číselnou sérii, vlajkovou řadu Magic a levné telefony X-series. Hlavní podíl, celých 49 %, vykázala číselná série, konkrétněji model Honor 70 a druhým nejprodávanějším telefonem byl levný Honor X8 s podílem 28 %. Vlajka Magic 4 Pro pak činila 23 % prodejů, což je, vzhledem k její ceně, skvělý výsledek.

Bude Honor v růstu pokračovat?

Analytici se domnívají, že Honor poroste i v následujícím období, protože vzal svůj návrat na globální kolbiště velmi vážně a neponechal nic náhodě. Čínský výrobce má údajně v plánu posilovat distribuci mezi maloobchodními kanály a také více proniknout do nabídky operátorů, což je pro výraznější úspěch zcela klíčové. Honor má tedy evidentně velmi dobře našlápnuto.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Ondřej Koníček - Redaktor

Jsem příznivcem veškeré elektroniky, hlavně telefonů, počítačů a hardwaru obecně. Dále pak hráč tělem i duší, občasný sportovec a velký filmový fanda.


Komentáře


Nejnovější články