Ať už se nám to líbí nebo ne, herní telefony jsou v dnešní době považovány za plnotučnou herní platformu. Nejvíce je v tomto směru vidět Apple, jehož iPhony nabízí opravdu brutální výkon a na iOS nově míří velké AAA značky, jako například Assassin’s Creed, Death Stranding nebo Resident Evil. Poslední jmenovaná hra je ale prozatím bohužel prodejním průšvihem.
Alespoň tedy prozatím. Když Apple ohlásil příchod velkých AAA her na iPhony, určitě si sliboval výraznější prodeje než co tyto hry předvádí. Aktuální iPhony nabízí v této oblasti opravdu vysoký výkon a graficky se blíží moderním konzolím, nicméně hráči se do nákupu velkých her prozatím nijak nehrnou a ukazují, že konzole i počítače můžou zůstat v klidu.
Jedním z hlavních faktorů, který mluví proti hraní na telefonech, je samozřejmě ovládání. Dotykové ovládání přes displej není ani zdaleka tak pohodlné, jako herní ovladač nebo kombo klávesnice + myš, a i když k iPhonům lze připojit externí ovladače, komfort používání není tak dobrý. A z velké části je to i kvůli malému displeji, který prostě velký monitor či obří televizor nahradit nedokáže.
Čtěte také: Samsung chystá extra tenkou skládačku. Čínská konkurence se musí mít na pozoru
Resident Evil je jednou z nejpopulárnějších herních sérií vůbec, a když byl ohlášen příchod Resident Evil 7: Biohazard na iOS, většina uživatelů byla nadšená. Bohužel, prodejní úspěchy hry jsou naprosto mizerné a dle serveru MobileGamer si ji koupily pouhopouhé 2 tisíce uživatelů, což se dá opravdu považovat za fiasko.
Hra byla do iOS oficiálně přidána 2. července a od té doby ji bezplatně vyzkoušelo 83 tisíc zájemců. To ale samozřejmě neznamená, že za ni stejný počet uživatelů i zaplatil, protože hra nabízí bezplatnou trial verzi s tím, že za plnou hru se už platí. A z bezplatné verze přešli na plnou za 20 euro (500 korun) jen ony 2 tisíce hráčů.
Prodejní úspěchy Resident Evil 7 jsou tedy na iOS naprosto tristní, a ačkoliv jsou na tom ostatní díly z této série o něco lépe, na bouchání šampaňského to rozhodně není. Resident Evil 4 Remake vykazuje zhruba 7 tisíc prodaných kopií a Resident Evil Village pak 7,5 tisíce. Jak to tedy vypadá, odliv konzolových a PC hráčů na iOS prozatím nehrozí.
Ať už se nám to líbí nebo ne, herní telefony jsou v dnešní době považovány za plnotučnou herní platformu. Nejvíce je v tomto směru vidět Apple, jehož iPhony nabízí opravdu brutální výkon a na iOS nově míří velké AAA značky, jako například Assassin’s Creed, Death Stranding nebo Resident Evil. Poslední jmenovaná hra je ale prozatím bohužel prodejním průšvihem.
Alespoň tedy prozatím. Když Apple ohlásil příchod velkých AAA her na iPhony, určitě si sliboval výraznější prodeje než co tyto hry předvádí. Aktuální iPhony nabízí v této oblasti opravdu vysoký výkon a graficky se blíží moderním konzolím, nicméně hráči se do nákupu velkých her prozatím nijak nehrnou a ukazují, že konzole i počítače můžou zůstat v klidu.
Jedním z hlavních faktorů, který mluví proti hraní na telefonech, je samozřejmě ovládání. Dotykové ovládání přes displej není ani zdaleka tak pohodlné, jako herní ovladač nebo kombo klávesnice + myš, a i když k iPhonům lze připojit externí ovladače, komfort používání není tak dobrý. A z velké části je to i kvůli malému displeji, který prostě velký monitor či obří televizor nahradit nedokáže.
Čtěte také: Samsung chystá extra tenkou skládačku. Čínská konkurence se musí mít na pozoru
Resident Evil je jednou z nejpopulárnějších herních sérií vůbec, a když byl ohlášen příchod Resident Evil 7: Biohazard na iOS, většina uživatelů byla nadšená. Bohužel, prodejní úspěchy hry jsou naprosto mizerné a dle serveru MobileGamer si ji koupily pouhopouhé 2 tisíce uživatelů, což se dá opravdu považovat za fiasko.
Hra byla do iOS oficiálně přidána 2. července a od té doby ji bezplatně vyzkoušelo 83 tisíc zájemců. To ale samozřejmě neznamená, že za ni stejný počet uživatelů i zaplatil, protože hra nabízí bezplatnou trial verzi s tím, že za plnou hru se už platí. A z bezplatné verze přešli na plnou za 20 euro (500 korun) jen ony 2 tisíce hráčů.
Prodejní úspěchy Resident Evil 7 jsou tedy na iOS naprosto tristní, a ačkoliv jsou na tom ostatní díly z této série o něco lépe, na bouchání šampaňského to rozhodně není. Resident Evil 4 Remake vykazuje zhruba 7 tisíc prodaných kopií a Resident Evil Village pak 7,5 tisíce. Jak to tedy vypadá, odliv konzolových a PC hráčů na iOS prozatím nehrozí.