Série GTA je ideálním materiálem ke zfilmování. Proč ale film nikdy nevznikl?

  • GTA je jedna z nejslavnějších videoherních značek
  • Existuje již od roku 1997 a aktuálně se připravuje GTA 6
  • Proč tuto sérii ještě nikdo nezfilmoval?
GTA V

Proč ještě nikdo nikdy nezfilmoval herní sérii GTA?

Filmy podle her, to je velmi ožehavé téma a faktem je, že toto odvětví je snad prokleté. Filmy, které na základě her vznikly, jsou většinou obrovským průšvihem a často je to proto, že se prostě jedná o špatné snímky, i když s vysokými produkčními hodnotami. Tato smůla se ale někdy prolomit musí a oním zlomovým filmem by klidně mohl být snímek postavený na sérii GTA. Proč ale vlastně nikdy nevznikl a pravděpodobně ani nevznikne?

GTA film zatím nebude

Dobré filmy postavené na hrách byste spočítali na prstech jedné ruky toho nejnešikovnějšího truhláře na světě. První Mortal Kombat z roku 1995 byl objektivně špatný film, ale alespoň navýsost zábavný. Nejlepší film na motivy hry je asi Silent Hill z roku 2006, který nechává všechny ty Resident Evil, Tomb Raidery, WarCrafty či Assassin’s Creed daleko za sebou.

Problémem her podle filmů nejsou produkční hodnoty nebo rozpočty, to ani omylem, ale spíše fakt, že hry jsou mnohem obsáhlejší díla než filmy. Není úplně snadné vtěsnat například 20hodinovou hru do filmu o délce dvou hodin. Na stříbrná plátna to dotáhla spousta známých franšíz a možná se dlouhodobě v duchu ptáte, proč nikdy nikdo nezfilmoval sérii Grand Theft Auto?

GTA 6

GTA se zdá býti jako ideální filmový materiál


Čtěte také: Galaxy Ring jako osobní doktor na prstu ruky. Známe podrobnosti o jeho funkcích


GTA jako ideální filmový materiál

Grand Theft Auto pojednává o zločineckých organizacích, krádežích, vydírání a podobné nekalé činnosti, takže se jedná o dokonalého adepta na zfilmování, dalo by se očekávat. Jenže film GTA nikdy nevznikl a bývalý výkonný ředitel Rockstar Games, Dan Houser, se pro web The Ankler rozpovídal o důvodu. A ten je tak prostý, jak by se dal očekávat.

Studio Rockstar zkrátka nechtělo riskovat ztrátu absolutní kontroly nad svou pečlivě budovanou značkou, což by se adaptací pravděpodobně stalo. Film by samozřejmě netočilo Rockstar Games, ale nějaké filmové studio a právě ono by mělo nad filmováním kontrolu. Ve finále by se tedy mohlo stát (a pravděpodobně by se i stalo), že by výsledek neodpovídal kvalitám této série.

Prodělečný by film určitě nebyl

Rockstar na film ze světa GTA nikdy nepřistoupili, ačkoliv hra má tak obrovskou fanouškovskou základnu a tak velký dosah, že by se určitě jednalo o hit, nehledě na jeho kvalitu či nekvalitu. Nikde samozřejmě není psáno, že nějaký film postavený na GTA nevznikne, ale rozhodně se tak nestane, pokud nebude mít studio Rockstar nad celým podnikem dokonalou kontrolu.

Jedním z velkých problémů bránících zfilmování GTA jsou i hlavní postavy. Ty v této sérii nejsou tak výrazné a jasně definovatelné, jako jsou protagonisté jiné série od Rockstaru, Red Dead Redemption.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Série GTA je ideálním materiálem ke zfilmování. Proč ale film nikdy nevznikl?

  • GTA je jedna z nejslavnějších videoherních značek
  • Existuje již od roku 1997 a aktuálně se připravuje GTA 6
  • Proč tuto sérii ještě nikdo nezfilmoval?
GTA V

Proč ještě nikdo nikdy nezfilmoval herní sérii GTA?

Filmy podle her, to je velmi ožehavé téma a faktem je, že toto odvětví je snad prokleté. Filmy, které na základě her vznikly, jsou většinou obrovským průšvihem a často je to proto, že se prostě jedná o špatné snímky, i když s vysokými produkčními hodnotami. Tato smůla se ale někdy prolomit musí a oním zlomovým filmem by klidně mohl být snímek postavený na sérii GTA. Proč ale vlastně nikdy nevznikl a pravděpodobně ani nevznikne?

GTA film zatím nebude

Dobré filmy postavené na hrách byste spočítali na prstech jedné ruky toho nejnešikovnějšího truhláře na světě. První Mortal Kombat z roku 1995 byl objektivně špatný film, ale alespoň navýsost zábavný. Nejlepší film na motivy hry je asi Silent Hill z roku 2006, který nechává všechny ty Resident Evil, Tomb Raidery, WarCrafty či Assassin’s Creed daleko za sebou.

Problémem her podle filmů nejsou produkční hodnoty nebo rozpočty, to ani omylem, ale spíše fakt, že hry jsou mnohem obsáhlejší díla než filmy. Není úplně snadné vtěsnat například 20hodinovou hru do filmu o délce dvou hodin. Na stříbrná plátna to dotáhla spousta známých franšíz a možná se dlouhodobě v duchu ptáte, proč nikdy nikdo nezfilmoval sérii Grand Theft Auto?

GTA 6

GTA se zdá býti jako ideální filmový materiál


Čtěte také: Galaxy Ring jako osobní doktor na prstu ruky. Známe podrobnosti o jeho funkcích


GTA jako ideální filmový materiál

Grand Theft Auto pojednává o zločineckých organizacích, krádežích, vydírání a podobné nekalé činnosti, takže se jedná o dokonalého adepta na zfilmování, dalo by se očekávat. Jenže film GTA nikdy nevznikl a bývalý výkonný ředitel Rockstar Games, Dan Houser, se pro web The Ankler rozpovídal o důvodu. A ten je tak prostý, jak by se dal očekávat.

Studio Rockstar zkrátka nechtělo riskovat ztrátu absolutní kontroly nad svou pečlivě budovanou značkou, což by se adaptací pravděpodobně stalo. Film by samozřejmě netočilo Rockstar Games, ale nějaké filmové studio a právě ono by mělo nad filmováním kontrolu. Ve finále by se tedy mohlo stát (a pravděpodobně by se i stalo), že by výsledek neodpovídal kvalitám této série.

Prodělečný by film určitě nebyl

Rockstar na film ze světa GTA nikdy nepřistoupili, ačkoliv hra má tak obrovskou fanouškovskou základnu a tak velký dosah, že by se určitě jednalo o hit, nehledě na jeho kvalitu či nekvalitu. Nikde samozřejmě není psáno, že nějaký film postavený na GTA nevznikne, ale rozhodně se tak nestane, pokud nebude mít studio Rockstar nad celým podnikem dokonalou kontrolu.

Jedním z velkých problémů bránících zfilmování GTA jsou i hlavní postavy. Ty v této sérii nejsou tak výrazné a jasně definovatelné, jako jsou protagonisté jiné série od Rockstaru, Red Dead Redemption.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."