Popularita telefonů značky Samsung v Číně spadla na historické minimum

Jihokorejský Samsung na poli telefonů v globálním měřítku stále jasně dominuje. Jiná situace však panuje v Číně. Od roku 2016 se jeho podíl na tamějším trhu zmenšuje. V tento okamžik dokonce velmi výrazně.

Podle expertů ze Strategy Analytics není aktuální 0,7% podíl za 2. kvartál tohoto roku rozhodně lichotivý, ale je potřeba si říct, že za poklesem prodejů Samsungu v Číně stojí hlavně vliv čínských značek jako je Huawei, Xiaomi nebo Oppo. Stále více Číňanů preferuje místní výrobce. To je zkrátka fakt, kterému se těžko čelí. V řeči čísel se bavíme zhruba o 700 tisících kusech telefonů, které se jihokorejskému gigantu podařilo na čínském trhu prodat.

Stále se zmenšující podíl Samsungu v Číně ale není trend několika posledních měsíců. Pokud si vezmeme takový rok 2016, tak společnost byla na nějakých 4,9 %; v dalším roce to bylo jen 2,1 %, aby v loňském roce stěží atakovala 1% podíl. Je otázkou, jak moc se tím Korejci zaobírají, protože globální čísla za 2. čtvrtletí tohoto roku mluví jasně v jejich prospěch. Samsung skončil na prvním místě se 76,3 miliony prodaných smartphonů, což znamená 22,3% tržní podíl. Druhý se umístil Huawei s 58,7 miliony prodaných kusů, což je hezkých 17,2 % z celosvětového koláče.

Je otázkou, jestli je vůbec nějaká možnost se v současnosti v Číně výrazně prosadit. Takový Huawei na domovském trhu jasně dominuje a zaujímá 37,3% podíl, nemluvě o druhém Oppu nebo Vivu. Na druhou stranu, ten trh má pořád ohromný potenciál (stejně je tomu například i v Indii). Jedinou cestou je nastavení agresivní cenové politiky a nabízet zejména telefony střední třídy s dobrou výbavou. To Samsung předtím neuměl, ale teď umí. Jako příklad uvedu nové telefony řady Galaxy A, které nabízí dobré parametry za vcelku rozumnou cenu. Pokud chce ale společnost skutečně v Číně prorazit, bude muset přitlačit na pilu.

zdroj: Gizmochina

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."

Popularita telefonů značky Samsung v Číně spadla na historické minimum

Jihokorejský Samsung na poli telefonů v globálním měřítku stále jasně dominuje. Jiná situace však panuje v Číně. Od roku 2016 se jeho podíl na tamějším trhu zmenšuje. V tento okamžik dokonce velmi výrazně.

Doporučujeme: Globální prodeje smartphonů opět klesly, výrobcům se ale dařilo

Podle expertů ze Strategy Analytics není aktuální 0,7% podíl za 2. kvartál tohoto roku rozhodně lichotivý, ale je potřeba si říct, že za poklesem prodejů Samsungu v Číně stojí hlavně vliv čínských značek jako je Huawei, Xiaomi nebo Oppo. Stále více Číňanů preferuje místní výrobce. To je zkrátka fakt, kterému se těžko čelí. V řeči čísel se bavíme zhruba o 700 tisících kusech telefonů, které se jihokorejskému gigantu podařilo na čínském trhu prodat.

Stále se zmenšující podíl Samsungu v Číně ale není trend několika posledních měsíců. Pokud si vezmeme takový rok 2016, tak společnost byla na nějakých 4,9 %; v dalším roce to bylo jen 2,1 %, aby v loňském roce stěží atakovala 1% podíl. Je otázkou, jak moc se tím Korejci zaobírají, protože globální čísla za 2. čtvrtletí tohoto roku mluví jasně v jejich prospěch. Samsung skončil na prvním místě se 76,3 miliony prodaných smartphonů, což znamená 22,3% tržní podíl. Druhý se umístil Huawei s 58,7 miliony prodaných kusů, což je hezkých 17,2 % z celosvětového koláče.

Je otázkou, jestli je vůbec nějaká možnost se v současnosti v Číně výrazně prosadit. Takový Huawei na domovském trhu jasně dominuje a zaujímá 37,3% podíl, nemluvě o druhém Oppu nebo Vivu. Na druhou stranu, ten trh má pořád ohromný potenciál (stejně je tomu například i v Indii). Jedinou cestou je nastavení agresivní cenové politiky a nabízet zejména telefony střední třídy s dobrou výbavou. To Samsung předtím neuměl, ale teď umí. Jako příklad uvedu nové telefony řady Galaxy A, které nabízí dobré parametry za vcelku rozumnou cenu. Pokud chce ale společnost skutečně v Číně prorazit, bude muset přitlačit na pilu.

zdroj: Gizmochina

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."